וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ: לברק יצחקי יותר קל מחוץ לבלומפילד

9.12.2021 / 14:30

רגע לפני פינוי המקום לקרסטאיץ', המאמן הזמני מחפש ניצחון חשוב למכבי תל אביב על אלשקרט (19:45, ספורט2). במועדון יודעים שחוסר היציבות לא מתאימה לקבוצה ומודים: "הוא רואה את המשחק גם בעיניים של מנהל מקצועי"

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

2 מעלות יימדדו הלילה בירבאן כשמכבי תל אביב תעלה למשחק מול אלשקרט שיסיים את שלב הבתים של הקונפרנס ליג (חמישי, 19:45 בספורט2). השעון בארמניה מקדים בשעתיים את זה של ישראל והמשחק יחל שם ב-21:45, כך שצפוי להיות מאוד קר ולכך נערכים במלון בו מכבי תל אביב מתאכסנת.

זה יהיה המשחק השמיני של ברק יצחקי כמאמן הזמני של מכבי תל אביב. אמנם עברו יותר מ-40 ימים בין פיטורי פטריק ואן לוון ומינוי מלאדן קרסטאיץ', אבל באמצע הייתה פגרה ארוכה כך שיצחקי עמד על הקווים בשבעה משחקים עד כה - חמישה בליגת העל ושניים בקונפרנס ליג. דווקא במשחקי חוץ יש למאמן הזמני מאזן מושלם. מכבי תל אביב ניצחה בחוץ את קרית שמונה, הפועל חיפה ובית"ר ירושלים. את הנקודות הפסידה בבית כשאירחה את הדרבי ואת נוף הגליל. גם במשחק הכי חשוב בקונפרנס ליג מול לאסק לינץ שנערך בבלומפילד מכבי תל אביב הפסידה. מההיבט הזה מנתחים במכבי תל אביב את ההבדל בין משחקי הבית למשחקי החוץ והתחושה היא שבבית יותר קשה כי לבלומפילד מגיעות הקבוצות ומסתגרות דבר שמייצר קושי גדול להבקיע ולנצח.

שחקני מכבי תל אביב דן גלזר, אנדרה ז'ראלדש, אופיר דוידזאדה. דני מרון
בחוץ יותר קל? שחקני מכבי תל אביב בטדי/דני מרון

שני דברים עיקריים עומדים הערב בבסיס השאיפה לסיים את הבית הזה בניצחון. הראשון הוא הכסף שייכנס וגם נקודות הדירוג והשני הוא ההרגשה שמכבי תל אביב חייבת להתחיל לייצר לעצמה מומנטום חיובי שיוביל להרתעה, דבר שלא קיים בקבוצה מתחילת העונה. "אפשר לומר שצריך להוציא מהמשחק הזה כסף וביטחון", אמר הבוקר אחד השחקנים. "הכסף הוא למועדון והביטחון הוא לנו. הנדנדה הזו של משחק אחד טוב ומשחק אחד לא טוב, לא מתאימה למכבי תל אביב".

יצחקי שמר אתמול את ההרכב צמוד לחזה גם כי לא היה סגור על עצמו. מצד אחד הוא רוצה לתת לשחקנים שלא שיחקו לאחרונה דקות משחק כדי שייכנסו לעניינים ויאפשרו גם מנוחה לאלה ששיחקו הרבה. מצד שני הוא רוצה להעמיד את ההרכב הכי חזק מבחינתו כדי לנצח הערב. "אנחנו חוזרים אחרי ארמניה למשחק בית מול הפועל חדרה וצריך לשוב לארץ טוב אחרי ניצחון כאן", אומרים במכבי תל אביב.

ברק יצחקי מאמן זמני של מכבי תל אביב. דני מרון
רואה את המשחק גם בעיניים של מנהל מקצועי. יצחקי/דני מרון

על כל עמדה כאמור יצחקי מתלבט. דניאל טננבאום כבר מתאמן בצורה מלאה וצריך למצוא משחק כדי להחזיר אותו, אבל מצד שני האם זה נכון להעלות אותו דווקא במשחק חשוב מכל הסיבות שנמנו כאן קודם. אותו דבר לגבי עמדת המגן הימני. מאור קנדיל כבר מתאמן באופן מלא ויכול לשחק. אנדרה ג'ראלדש זקוק למנוחה, אבל האם זה נכון דווקא במשחק כזה ובמזג אוויר כזה קר לשלוח את קנדיל להרכב הפותח? במרכז ההגנה מחכה מתן בלטקסה למשחק שיחזיר אותו לעניינים וזו גם דילמה מבחינת יצחקי. גם עמדת המגן השמאלי הערב בהתלבטות. אופיר דוידזאדה היה טוב נגד בית"ר ירושלים, אז למה להוציא אותו?

בקישור יכול יצחקי לפתוח עם שרן ייני, גבי קניקובסקי ודן ביטון שעלו יחד בהרכב בטדי ביום ראשון אבל עדן שמיר, אייל גולסה ואבי ריקן גם מועמדים לפתוח ביחד. בחלק הקדמי אותה קיימת התלבטות ממש בין ברנדלי קובאס, טל בן חיים וסטיפה פריצה שפתחו מול בית"ר לבי אדוארדו גררו, אילון אלמוג ואוסמה חלאילה שיכולים לפתוח הערב. יצחקי כמובן יכול גם לייצר תמהיל בין כאלה שפתחו בתחילת השבוע לבין כאלה שלא פתחו זמן רב. "כל האופציות פתוחות בפני ברק למשחק הזה. מה שבטוח, הוא רואה את המשחק הזה לא רק בעיניים צרות של מאמן, אלא גם בעיניים של מנהל מקצועי", אומרים במכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully