וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס שטילוב פרש: "תרומתו לענף שווה פי 10 ממדליה אולימפית"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 15:30

המתעמל סיכם קריירה פורצת דרך בגיל 34 לפני המעבר לאימון: "שמח להישאר בענף, כיום אין בעולם מתעמל צעיר שלא שמע על ההתעמלות בישראל"

אלכס שטילוב במסיבת העיתונאים לפרישתו בגיל 34/צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

אלכס שטילוב נפרד היום (חמישי) רשמית מעולם ההתעמלות במסיבת העיתונאים בה הודיע על פרישתו מפעילות בגיל 34. שטילוב, מגדולי הספורטאים בתולדות מדינת ישראל שפרץ את הדרך בענף ההתעמלות וסייע רבות לארטיום דולגופיאט לקצור את הפירות עם הזהב האולימפי ההיסטורי שקטף הקיץ בטוקיו. כעת יעבור שטילוב לתפקיד מקצועי כמנהל נבחרת המכשירים לגברים ומאמן סגל הצעירים באיגוד ההתעמלות.

אלכס שטילוב. ניב אהרונסון
נפרד סופית. אלכס שטילוב/ניב אהרונסון

שטילוב לאורך הקריירה הגיע להישגים רבים, כשמעל כולם כמובן ההעפלות לגמר תרגיל הקרקע במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012, זכייה במדליית זהב בתרגיל הקרקע באליפות אירופה ב-2013 ושתי זכיות במדליית הארד באליפויות העולם ב-2009 וב-2011. המשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ האחרון היו האחרונים שלו ובהם סיים את חלקו בשלב המוקדמות, בדומה לאולימפיאדה בריו חמש שנים קודם לכן.

לאירוע הגיעו ספורטאים בכירים בעבר ובהווה כמו יעקב טומרקין, ואלכס אברבוך, יעל ארד שהינה יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אבי שגיא יו"ר איגוד ההתעמלות, גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, שרית שנער מנכ"לית איגוד ההתעמלות וסרגיי וייסבורג, מאמן הנבחרת.

עוד בוואלה!

זהב טהור: המדליה של דולגופיאט, וגם של שטילוב

לכתבה המלאה
אלכס שטילוב. אריאל שלום
חותם קריירה פורצת דרך. שטילוב/אריאל שלום

שטילוב הנרגש סיפר: "בתסריט הכי משוגע לא יכולתי לתאר שכך יראו החיים הספרוטיבים. אני לא מדבר על הישגים, אלא על כך שחיברתי סביבי כל כך הרבה אנשים טובים, זה ההישג הכי גדול בקריירה. כשעליתי לארץ כספורטאי בן 15 התחלנו לבדוק אם יש כאן התעמלות, כי לא שמענו על מתעמלים ישראלים שמגיעים להישגים. כיום אין בעולם מתעמל בן 15 שלא שמע על מתעמלים הישראלים, זה מדד להצלחה".

בנוגע לעתידו אמר שטילוב: "אין יותר שמח ממני. לכל אורך הקריירה שאלו אותי מה אעשה ביום שאחרי, אמרתי שאשמח להישאר בענף כי יש לי מה לתרום ולתת לדור הצעיר, אז אני מאוד שמח שאיגוד ההתעמלות נותן לי את האפשרות הזו ונעשה את מיטב המאמצים כדי לקחת את הענף עוד צעד קדימה".

אלכס שטילוב עם יעל ארד. אריאל שלום
עם יו"ר הוועד האולימפי החדשה. שטילוב וארד/אריאל שלום

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד אמרה לשטילוב: "מה שמאפיין אותך זה האקס פקטור האישיותי. אישיות קורנת ואצילית, ליבך לא גבה בהצלחות, וגם כשמפסידים רואים איך שמרת על פאסון ונעימות בצורה יוצאת דופן. הכישרון שלך מצטרף להתמדה ולצניעות, מעבר להישגים הספורטיביים בספורט לוקחים את האישיות קדימה ליום שאחרי. הספורט הישראלי צמא למאמנים צעירים וחדשים שעשו את כל הדרך. גם בתפקיד החדש אתה תמשיך להצעיד את ההתעמלות הישראלית קדימה".

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הוסיף: "ניפצת כל תקרת זכוכית, זכית במדליות באליפויות אירופה ועולם והיית בגמרים אולימפים. היית מהטובים בעולם לאורך תקופה כל כך ארוכה, שמחים שהיינו חלק מהסיפור הזה".

המאמן סרגיי וייסבורג, שליווה את שטילוב לאורך כל הקריירה, התרגש ואמר: "לפני 17 שנים התחלנו לעבוד עם אלכס. הוא תמיד היה ראשון בהיסטוריה בהתעמלות - בעלייה לגמר באליפות עולם, בזכייה במדליה באליפויות עולם ואירופה. הוא גם היה ארבע פעמים באולימפיאדה. תמיד היה חלום על מדליה אולימפית, אבל מה שהוא עשה לקידום ההתעמלות שווה פי 10 ממדליה אולימפית. שמח שהייתי איתו כל הדרך, לפני 17 שנה לא חלמתי וחשבתי שנשב ביחד כמו היום".

מאמן ההתעמלות סרגיי וייסבורג. אריאל שלום
המאמן שליווה את שטילוב כל הקריירה. וייסבורג/אריאל שלום
אלכס שטילוב עם אלכס אברבוך. ניב אהרונסון
אגדות נוספות הגיעו להיפרד. אלכס שטילוב עם אלכס אברבוך/ניב אהרונסון
אלכס שטילוב עם יעקב טומרקין. ניב אהרונסון
וגם יעקב טומרקין/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully