וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברייס וושינגטון מצהיר: "יש לנו מטרה אחת - לזכות באליפות"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 11:27

ההישג הכי גדול שלו הוא העלייה עם אליצור נתניה, הוא חובב ספרות כלכלית, עושה הכל קודם כל בשמאל לפני משחקים ואין לו בעיה לעלות מהספסל. תעודת זהות עם סנטר הפועל גליל עליון, שכבש את ליגת העל

פגרת הנבחרות נגמרה, וליגת העל חזרה לפעילות ואיתה מדור "תעודת זהות". אין ספק כי ההפתעה הגדולה של ליגת העל עד עכשיו היא הפועל גליל עליון שבעונת החזרה שלה לליגת העל ניצבת במקום השני בטבלה עם שישה ניצחונות ושני הפסדים אחרי שמונה מחזורים, והבטיחה גם את מקומה ברבע גמר גביע המדינה. אחד הסיפורים הגדולים של גליל עליון הוא הסנטר ברייס וושינגטון, שמתארח במדור, שעלה הקיץ מהליגה הלאומית והפך לכוח משמעותי בכפר בלום עם 11.7 נקודות ו-7.6 ריבאונדים בממוצע למשחק.

אז מי הוא ברייס וושינגטון?

ברייס וושינגטון הוא פורוורד-סנטר בן 25, המתנשא לגובה 2.03. הוא נולד בניו אורלינס שבלואיזיאנה ושיחק בתיכון סיינט אוגוסטין בעיר שם שיחק כדורסל ובייסבול. הוא שיחק באוניברסיטת לואיזיאנה שבלאפייט, לצד פרנק בארטלי מעירוני נס ציונה וג'ונתן סטוב שחתם לאחרונה לצידו בגליל עליון. בכל שנה בקריירה שלו הוא הלך והתקדם. מ-6.4 נקודות ו-5.2 ריבאונדים בעונתו הראשונה, ל-8.8 נקודות ו-5.7 ריבאונדים בעונתו השנייה ועד 13.6 נקודות ו-11.2 ריבאונדים בעונה השלישית כשהוא נבחר לחמישייה השנייה של קונפרנס אול סאן בלט. בעונתו האחרונה רשם 10.4 נקודות ו-10.5 ריבאונדים כשהוא נבחר לחמישייה הראושנה של המחוז.

את הקריירה המקצוענית שלו פתח וושינגטון כמו לא מעט שחקנים שהגיעו לאחרונה לארץ, ביניהם בארטלי, בליגה הקנדית וסיים עם 12.1 נקודות ו-11.2 ריבאונדים למשחק. במהלך עונת 2018/19 עבר לליגה האוסטרלית שבקווינסלנד, הוא הצטיין עם 21.7 נקודות ו-14.7 ריבאונדים בליגה. ההצלחה שלו שם הובילה את עידן אבשלום לקחת אותו לאליצור נתניה, ובמשך שנתיים וושינגטון היה אחד הגבוהים הטובים בליגה הלאומית. בעונת 2019/20 רשם 18.5 נקודות ו-9.9 ריבאונדים למשחק, ובעונה שעברה הוביל את נתניה לצד איתי מושקוביץ', המשחק איתו גם בגליל עליון, לעלייה לליגת העל כשהוא מצטיין עם 19.1 נקודות ו-10.7 ריבאונדים בממוצע. בקיץ חיכה לנתניה כדי לעלות לליגת העל, וכשהקבוצה ויתרה, יונתן אלון, המנהל המקצועי של הגליל, החליט לתת לו את ההזדמנות, והוא לא מצטער על כך.

שחקן אליצור נתניה ברייס וושינגטון. לירון מולדובן
במדי נתניה, עמה רשם את ההישג הכי גדול שלו. ברייס וושינגטון/לירון מולדובן

ברייס וושינגטון, הקבוצה התפוצצה במשחק האחרון נגד הרצליה מהפתיחה, מה עשיתם נכון?

"זה הכל הכנה והרגלים. בשבוע לפני המשחק כולם מאתגרים אחד את השני להיות טובים יותר, אנחנו רוצים להשתפר, יום אחרי יום. הראינו את זה במשחק האחרון".

באופן אישי התחלת את העונה בכושר טוב אחרי שנתיים בליגה הלאומית. איזה התאמות עשית לקראת ליגת העל?

"אני בחור ששואף לשלמות. כל פרט קטן חשוב עבורי כדי להפוך לשחקן אפקטיבי וטוב. אני מנסה למקסם הכל. לא עשיתי התאמות מיוחדות, אני אותו ברייס וושינגטון שהייתי בליגה הלאומית במשך שנתיים. אני עובד חזק בכל יום ומנסה להיות ברייס וושינגטון הטוב ביותר שאני יכול להיות. אני לומד את המשחק, לומד את השחקנים, לומד את עצמי. תמיד האמנתי שאני יכול להגיע לאן שהגעתי היום, אני רק צריך שהארגון יאמין בי ואני שמח שגליל האמינה בי. יש הרבה דברים שעוד לא הראיתי על המגרש, אבל תאמין לי, אני הולך למקסם כל יום בשביל הארגון הזה".

אתה עולה מהספסל בכל משחק בליגה עד כה. מה אתה חושב על זה?

"זו הפעם הראשונה שאני עולה מהספסל בקריירה שלי, אני אוהב את זה. אני אוהב להביא את הניצוץ מהספסל, זה לא משנה לי אם אני פותח או עולה מהספסל, או אם אני משחק 40 דקות או משחק 5 דקות, אני רק רוצה לנצח, זה כל כך פשוט. אני כאן כדי להשפיע על ומחוץ לפרקט. אם זה אומר לעלות מהספסל, אז אני אהיה השחקן הכי טוב שעולה מהספסל".

מה אתה חושב שההשתתפות בליגה הבלקנית נותנת לכם?

"הליגה הבלקנית נותנת לנו הזדמנות לבנות את עצמנו ואת הכימיה בינינו. זה משאיר אותנו חדרים ובקצב בשביל מה שאנחנו רוצים להשיג העונה. זה גם נותן לחבר'ה הצעירים הזדמנות להראות מה הם יודעים ולהשתפר. אנחנו חזקים כמו שהשחקן האחרון שלנו בסגל חזק".

אתם כרגע במקום השני, לאן אתה רואה שאתם יכולים להגיע העונה?

"אנחנו שולטים בגורל של עצמנו, שמנו את עצמנו במקום נהדר עד כה, זה כל מה שאנחנו יכולים לבקש עד כה. אנחנו לא יכולים להסתכל יותר מדי קדימה כי זה יפגע בנו. ניקח את זה יום אחרי יום. יש לנו מטרה אחת, לזכות באליפות, זו המטרה היחידה, בשביל זה אנחנו משחקים. הכל בשבילנו חיובי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני הפועל גליל עליון. לילך וייס רוזנברג
"יש לנו מטרה אחת - לזכות באליפות". וושינגטון עם חבריו לקבוצה/לילך וייס רוזנברג

איך התחלת לשחק כדורסל?

"התחלתי לשחק כדורסל להנאתי. בייסבול הייתה האהבה הראשונה שלי, כדורסל היה רק תחביב. ברגע שהתבגרתי, באזור גיל 14, גדלתי מאוד, והתאהבתי יותר ויותר בכדורסל. אני עדיין לומד את המשחק ומנסה להפוך למושלם במה שאני עושה".

מה ההישג הכי גדול שלך כשחקן כדורסל עד כה?

"ההישג הכי גדול שלי היה בשנה שעברה בנתניה. כל הסיכויים היו נגדנו והוכחנו לכולם שהם טועים. האמנו בעצמנו, זה כל מה שהיינו צריכים. להגיע לגמר ולזכות באליפות זה ההישג הכי גדול שלי, זה משהו שאני אזכור לעד".

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו ומי השחקן הכי טוב ששיחקת נגדו?

"השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו הוא שון לונג, הוא משחק ביפן כעת. היינו חברים לקבוצה באוניברסיטת לואיזיאנה שבלאפייט. הוא מפלצת, הוא לימד אותי כל כך הרבה והוא אחי הגדול, אני אוהב אותו עד המוות. השחקן הכי טוב ששיחקתי נגדו הוא שחקן בשם קווין הארווי, הורסטיליות שלו לא ניתנת להשוואה. הוא פורוורד בגובה 2.06, קלע נהדר, ריבאונדר נהדר ושומר נהדר. אין חורים במחשק שלו, הוא שיחק באוניברסיטת טקסס אלרינגטון ולדעתי הוא משחק כרגע באיטליה".

ספר לי דבר מעניין אחד עליך שאי אפשר למצוא ברשת.

"אני אוהב לקרוא, אני קורא ספר אחד בחודש וצובר ידע לגבי דברים. ספרות כלכלית היא האהובה עליי".

שחקן מכבי ראשון לציון ג'ו אלכסנדר מול שחקן הפועל גליל עליון ברייס וושינגטון. עודד קרני, מכבי ראשון לציון, אתר רשמי
נגד ג'ו אלכסנדר. "כשאשפר את הקליעה לשלוש, אהיה מפחיד"/אתר רשמי, עודד קרני, מכבי ראשון לציון

האם יש לך אמונות תפלות ומה הן?

"כן יש לי אמונות תפלות. ביום של משחק אני חייב לקחת מקלחת חמה לפני שאני יוצא לאוטובוס לקראת משחק חוץ או לאולם לקראת משחק בית. אחרי זה אני חייב להתחיל כל דבר בחלק השמאלי של הגוף שלי. למשל, אני חייב לחבוש את הקרסול השמאלי לפני הימני, לגרוב את גרב שמאל לפני ימין, את התחבושת של ברך שמאל לפני ימין. ודבר נוסף חשוב זה לאכול תפוז לפני שאני עולה לחימום".

מה החוזקה העיקרית במשחק שלך ומה אתה הכי צריך לשפר?

"הדבר הכי חזק במשחק שלי זה האייקיו שלי. אני מבין את המשחק טוב מאוד לדעתי, איך שחקנים צריכים להיות על המגרש התקפית והגנתית. אני יודע את כל התרגילים מכל העמדות, אפילו אם אני לא משחק בעמדה הזאת, אני יודע מה צריך לעשות. גם בהגנה, אם אני שומע תרגיל של הקבוצה השנייה, אני רואה את זה פעם אחת ובפעם השנייה יש לנ כבר יתרון. אני צריך לשפר את הקליעה שלי לשלוש, אני עובד על זה וזה הכל קשור לביטחון. ברגע שאני אשפר את זה, אני אהפוך להיות מפחיד".

מה אתה הכי אוהב בישראל עד כה?

"אני אוהב הכל בישראל, אבל הכי הרבה את מזג האוויר והאוכל. מזג האויר ממש נחמד ושליו. ממש אוהב את זה".

אם לא היית שחקן כדורסל, כנראה שהיית....

"יועץ כלכלי. אני אוהב לעזור לאנשים עם החשבונות שלהם ומקווה לעזור להם להבטיח את העתיד שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully