וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם (כנראה) אין דרך חזרה: הפועל ירושלים יצאה למשחק הגורלי נגד קרשיאקה

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 14:32

פרק הזמן הבלתי נתפס שעבר מאז ניצחון החוץ האחרון באירופה, הניסיון לתקן טעות עם סולימאן בריימו, האיש שקלע את השלשה הדרמטית בארנה אינו עוצר, ומדוע ההפרש כל כך חשוב? האדומים יתארחו ביום שני ב-19:00 באיזמיר, בניסיון להציל את העונה

שון קילפטריק בריאיון/צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

חמישה שבועות וחצי חלפו כבר מאז פוטר אורן עמיאל מהפועל ירושלים, ורק מחר (שני, 19:00) יקיים יותם הלפרין את משחקו השני כמאמן הקבוצה בליגת האלופות. ואיזה משחק גורלי זה עומד להיות: האדומים יתארחו באיזמיר אצל פינאר קרשיאקה, כשהם חייבים ניצחון, ועדיף בשלוש נקודות הפרש ומעלה, כדי לשמור על סיכוי ריאלי להעפיל לפליי אין על הכרטיס לטופ 16.

בכמה מילים: שלב הבתים נמשך שישה מחזורים בלבד, ובכל זאת האפשרויות לתקן ולכפר על הפסדים מיותרים כמעט אינן נגמרות. כמעט, משום שהפסד חוץ נוסף יבסס את ירושלים במקום האחרון שמוביל להדחה. בארנה היא הפסידה לקרשיאקה 86:84 במחזור הפתיחה, וכדי שתוכל לחלוף על פניה ולהשתחל איכשהו למקומות 3-2, היא זקוקה ליתרון עליה גם בטבלה הפנימית, ומכאן חשיבות ההפרשים. ביום שלישי יחזיקו הלפרין ושחקניו אצבעות למנרסה, שכבר הבטיחה את ראשות בית ב', במשחק החוץ שלה בפולין נגד סטאל אוסטרוב.

סולימן בריימו, הפועל ירושלים. דני מרון
למדו את הלקח? בריימו/דני מרון

במרכז ההתמודדות: סולימאן בריימו. השינוי היחיד שבוצע בסגל במהלך פגרת הנבחרות היה החזרתו של בריימו; לא בדיוק הסנטר שבקבוצה כל כך זקוקים לו, אבל כן האיש שכבר הצליח לעורר את הקהל האדום בהופעת הבכורה המחודשת שלו - ובעיקר, ניסיון לתקן את הטעות המרכזית שביצע המועדון בקיץ.

בריימו היה היחיד שסימל נקודת אור בכישלון המתמשך בעונה שעברה; בזמן שזרים אחרים נטשו או סתם לא תיפקדו, הוא ניסה לקחת על עצמו את הקבוצה ולהוביל את הרכב הטלאים שלה לאנשהו. במקום לקבל אמון מחודש וחוזה ארוך טווח, הקבוצה בחרה להעזיב אותו, במהלך שלא הועיל לאף אחד מהצדדים. את מה שקרה לירושלים מתחילת העונה אין טעם לפרט, וגם הפורוורד הניגרי נתקע על שבע נקודות ב-18 דקות בסן פאבלו בורגוס, שממנה שוחרר בינתיים.

הנתונים: אלא שכדי לצאת מטורקיה מחויכת, ירושלים צריכה להצליח היכן במקום שבו היא נכשלת כבר קרוב לשנה: הפעם האחרונה שבה ניצחה משחק חוץ באירופה הייתה ב-24 בדצמבר 2020, אז גברה בבוסניה והרצגובינה 68:84 על איגוקאה (במפגש שבכלל נרשם כביתי, לאחר שהאדומים ויתרו על אירוח יריבתם בישראל). עודד קטש עוד עמד אז על הקווים, ולשחקן המצטיין קראו טיישון תומאס, שתרם 26 נקודות ועשרה ריבאונדים. מאז עברו 346 ימים, שבמהלכם הם עומדים על מאזן 4:1 בליגת האלופות.

עוד בוואלה!

הפועל ירושלים נותרה מושלמת בביתה אחרי 64:80 על הפועל אילת

לכתבה המלאה
שחקני קרשיאקה בונזי קולסון, ג'יימס בלאקמון. פינאר קרשיאקה, אתר רשמי
מה הוא מכין הפעם? בונזי קולסון/אתר רשמי, פינאר קרשיאקה

היריבה: קרשיאקה עומדת העונה על מאזן 2:6 באולמה בכל המסגרות, ורק בסוף השבוע הכניעה בליגה את גלאטסראיי 67:73. לא מדובר בקבוצה דורסנית: את ירושלים וסטאל היא ניצחה בהפרשים של שתיים ושלוש נקודות בלבד, והלפרין ישאף למשחק צמוד גם הפעם כדי לנסות ולעקוץ.

שימו לב ל: בונזי קולסון. האיש שירה את שלשת הניצחון בארנה לא עוצר, ובניצחון על גלא העמיד דאבל-דאבל של 19 נקודות ו-12 ריבאונדים. קולסון מדורג חמישי בדירוג קוטפי הכדורים החוזרים בליגת האלופות (8.3), ואמור להיות לו יתרון על הקו הקדמי הבינוני משהו של היריבה הישראלית, גם אחרי חזרתו של בריימו; לשם השוואה, הריבאונדר המצטיין בירושלים, איתי שגב, מדורג רק במקום ה-32 במפעל (שישה למשחק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully