וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברון לב במכבי תל אביב, וויליאמס: "רצף לא טוב, צריכים להישאר חיוביים"

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 7:54

הצהובים שמטו יתרון מבטיח נגד ריאל מדריד והפסידו על הבאזר לגרשון יאבוסלה עליו פינטזו בקיץ, דיברתולומיאו: "יש דברים חיובים לקחת אבל צריכים ניצחונות". כעס על איבוד היתרון, אכזבה מהנפילה של נאנלי, מחמאות לאוואנס, בלייזר ודיברתולומיאו

דורון שפר ועודד קטש, האיחוד/צילום: דני מרון, עריכה: ניר חן

1. שברון לב. במילים האלה בחרו במכבי תל אביב לתאר את ההפסד אמש (חמישי) לריאל מדריד בחוץ 72:70. כמו לפני שנתיים, גם הפעם יצאה מכבי ממדריד עם הפסד בסל כמעט על הבאזר, כשהפעם גרשון יאבוסלה הצרפתי מצליח לקלוע 3 שניות לסיום בזריקה די נוחה מתוך הצבע וחותם קאמבק של ריאל על חשבונה של מכבי.

הצהובים נראו בדרך הבטוחה לקטוע 11 שנים וחצי ללא ניצחון במדריד, מאז עשו זאת בעונת 2009/10. האורחים הובילו 50:59 בתום שלושה רבעים, אלא שברבע האחרון מכבי איבדה את הראש, ראתה את ריאל הופכת את המשחק ורק שלשה גדולה של דריק וויליאמס עוד נתנה לה תקווה להארכה, תקווה שנגוזה לה במהלך האחרון של המשחק.

שלושה שחקנים קלעו בספרות כפולות עבור הצהובים - סקוטי ווילבקין עם 14 נקודות ו-5 אסיסטים, קינן אוואנס עם 10 נקודות ואנטה ז'יז'יץ' עם 10 נקודות גם כן.

"היינו במקום שרצינו להיות, הובלנו ב-9 נקודות בכניסה לרבע האחרון, ולא ככה רצינו לסיים את המשחק", סיכם דריק וויליאמס, והוסיף על הסל שלו שקבע 70:70 לקראת הסיום, "נלחמנו חזק, אבל זה לא היה מספיק. הרצנו תרגיל וידענו שהם לא יחליפו ותהיה לי הזדמנות לקלוע, עשינו תרגיל טוב, סקוטי מסר כדור טוב והצלחתי לקלוע את השלשה שהשוותה את המשחק. הפסדנו ארבעה משחקי חוץ ברציפות, שני משחקים בנקודה או שתיים, וזה קשה. הפסדנו כאן ב-2 הפרש, במוסקבה בנקודה אחת, אנחנו ברצף לא טוב אבל צריכים להמשיך ולהישאר חיובים".

ג'ון דיברתולומיאו הוסיף: "שיחקנו משחק טוב היום, זה הפסד קשה, זה מקום שקשה לנצח בו. אנחנו צריכים להמשיך לשחק ככה בהגנה. זה הפסד ב-2 נקודות, הנפילה הייתה על הפרטים הקטנים. היינו מוכנים טוב למשחק הזה, הייתה לנו תוכנית משחק טובה, הובלנו עד ה-2 דקות האחרונות, אבל נכנעו לחוסר המזל. יש דברים טובים לקחת מהמשחק הזה, אבל בסוף היום אנחנו צריכים ניצחונות".

דרק וויליאמס, שחקן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
כבר הרגישו את הניצחון. וויליאמס ומכבי/GettyImages, Sonia Canada

2. אנשי מכבי תל אביב היו עצבניים מאוד בסיום המשחק על ההפסד. בקבוצה הרגישו כי הם יצליחו לסיים את רצף ההפסדים הארוך במדריד, לקטוע את שרשרת הפסדי החוץ ולעשות צעד נוסף במאבקי הפלייאוף, אלא שהקריסה ברבע האחרון, וההחלטות הלא טובות של השחקנים וגם של הצוות המקצועי השאירו אותם מאוכזבים מאוד. בסביבת הקבוצה לא הבינו את ההחלטה לעלות בהרכב ההגנתי במהלך האחרון עם אנטה ז'יז'יץ', שגם קיבל את המסירה האחרונה בניסיון להשוות.

במכבי ניסו לשדר כי יש דברים חיוביים לקחת מההתמודדות - העובדה שאחרי שני משחקים בהם הקבוצה שיחקה הגנה חלשה לאורך רוב המשחק, הצליחו הפעם הצהובים לעצור בריחה של ריאל ברבע הראשון ולשחק הגנה די טובה במשך יותר מ-30 דקות. העובדה כי שחקנים רבים שעלו מהספסל הצליחו לתרום ולהשפיע וגם היכולת לא להישבר במהלך הריצה של הקבוצה הביתית ברבע האחרון.

אלא שהשורה התחתונה היא זאת שמעניינת את אנשי מכבי - הפסד רביעי ברציפות מחוץ ליד אליהו, הפסד רביעי בחמשת המחזורים האחרונים, וחזרה לאיבוד הראש במחצית השנייה, מה שאפיין את הקבוצה בפתיחת העונה במשחקים נגד באיירן מינכן ופנאתינייקוס.

עוד בוואלה!

כמה קרוב, ככה רחוק: מכבי תל אביב הפסידה 72:70 לריאל מדריד

לכתבה המלאה
ג'יימס נאנלי, מכבי תל אביב מול פביאן קוזר, ריאל מדריד. Sonia Canada, GettyImages
לאיפה נעלם? נאנלי/GettyImages, Sonia Canada
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
ביקורת על ההחלטות. יאניס/GettyImages, Sonia Canada

3. מי שעוד מעורר דאגה במכבי תל אביב הוא ג'יימס נאנלי. 2 נקודות בלבד ב-3 זריקות מהשדה בכמעט 22 דקות, לצד שלושה ריבאונדים ו-2 חטיפות, זה המאזן הלא מרשים של מי שהיה האיש של מכבי בריצה במהלך חודש אוקטובר. נאנלי אמנם קלע בספרות כפולות נגד אולימפיאקוס ואלבה ברלין אבל השלים בשלושת המשחקים האחרונים מאזן לא מרשים בעליל מהשדה של 7 קליעות מוצלחות מ-30 נסיונות. קודם לאותם משחקים עמד נאנלי על 49 קליעות מ-102, קצת פחות מ-48 אחוזים, ועכשיו הוא צנח ביותר מחצי.

"יש תקופות כאלה במהלך עונה", ניסו אנשי מכבי להגן על הגארד, "אין ספק שהוא לא היה במשחק, והוא היה חסר לנו. ליד סקוטי וקינן היה חסר עוד ספק נקודות, וכשדריק וג'יימס לא מצליחים להיכנס למשחק שאר השחקנים גם אם יהיו במשחק נהדר לא יוכלו להיכנס לנעליים הגדולות שלהם".

עוז בלייזר שחקן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
נקודת אור. בלייזר/GettyImages, Sonia Canada

4. לצד השחקנים שלא התעלו, כמה משחקני מכבי תל אביב יצאו עם מחמאות מהויזינק סנטר והם צפויים לקבל קרדיט על היכולת שלהם בתקופה הקרובה. הראשון הוא קינן אוואנס, שהיה מהבולטים במכבי לאורך הריצה ברבע השלישי. אוואנס קטע רצף של ארבעה משחקים בהם לא קלע בספרות כפולות עם 10 נקודות, למרות שלא מסר ולו אסיסט אחד, בפעם השנייה העונה.

שני שחקנים נוספים שזכו למחמאות הם ג'ון דיברתולומיאו ועוז בלייזר. הרכז היה בין השחקנים שהחזירו את מכבי למשחק ברבע הראשון, והפורוורד היה יוצא מן הכלל ברבע השלישי. בלייזר הגיע למשחק אחרי תקופה לא פשוטה, כשהוא השחקן היחיד ממכבי שלא נכלל בסגל נבחת ישראל, וזאת למרות יכולת יוצאת מן הכלל בליגה, והוא הוכיח על הפרקט במדריד שאולי ההתעלמות ממנו בסגל הלאומי היא לא נכונה.

קינן אוואנס, שחקן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
יכולת מעודדת. אוונס/GettyImages, Sonia Canada

5. גיבור הניצחון של ריאל מדריד היה גרשון יאבוסלה. הפורוורד הצרפתי קלע את סל הניצחון וסיים כקלע המוביל ביחד עם תומא הרטל כשכל אחד קולע 15 נקודות ומוריד 5 ריבאונדים. אחרי פתיחת משחק חזקה של הפורוורד הצרפתי הוא נפצע במהלך הרבע השלישי ולא חזר עד לשלוש דקות האחרונות של ההתמודדות שם היה חלק מהמפך של ריאל. למרות זאת, את הנקודות היחידות שלו בסיום קלע על הבאזר.

יאבוסלה קלע 9 נקודות בשני המשחקים בעונה שעברה נגד מכבי תל אביב במדי וילרבאן, מה שלא מנע מהצהובים לרצות אותו בשלבים ארוכים של הקיץ, אלא שלצד הרצון הבינו במכבי תל אביב שברגע שריאל מדריד נכנסת לתמונה הם לא יוכלו להביא אותו. בסופו של דבר מי שנחת בצהוב הם דריק וויליאמס, כשאנשי מכבי אומרים גם אחרי ההפסד במדריד שהם לא מצטערים על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully