וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגל נקטעה, החלום לא: הגולש שייצג את ישראל באליפות העולם

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 17:33

אחרי שזכה במקום השני באנגליה ודרום אפריקה במסגרת מוקדמות אליפות העולם, נחמן יריב בלולו, קטוע רגל בן 46, ייצג את ישראל בקליפורניה, באליפות העולם לגלישת גלים לבעלי מוגבלויות: "החלום - כרטיס ראשון בגלישת גלים במשחקים הפראלימפיים"

נחמן יריב בלולו, בן 46 ואב ל-5, נחשב מאז ילדותו עילוי בגלישת גלים ובצעירותו אף זכה בתארי אליפות בתחרויות בישראל. הוא נהג לחלק את זמנו בין ביתו, עבודתו והגלישה שהיוותה עיסוק מרכזי מאוד עבורו. "מאז היותי ילד הגלישה הייתה התחום החשוב ביותר עבורי, בחופים בארץ וברחבי העולם. אפילו ניצלתי בנס בשנת 2004 מצונאמי בסרי לנקה ולפני מספר שנים חוויתי תאונת אימונים בה נפצעתי ואיבדתי כליה בחוף בדרבן בדרום אפריקה, אותו החוף בו התחריתי גם בחודש מאי האחרון".

נחמן בלולו. אלעד בן ישי,
לא מוותר גם בגיל 46. נחמן בלולו/אלעד בן ישי

עוד כשהיה ילד חלם להגיע להישגים בענף ואז, ברגע אחד לפני חמש שנים, הוא כמעט איבד את האהבה הגדולה שלו - הגלישה ואיתה את החלום. "בהליכה שגרתית באזור ראשון לציון, מצאתי את עצמי בסיטואציה הזויה בה נחיל דבורים תקף אותי. תוך כדי שאני נמלט על נפשי נפלתי לבור עמוק והרגל יצאה ממקומה". הפציעה הייתה קשה והוא נזקק לניתוח שבסופו הוא סיים עם פלטינות ברגל שמאל. "הרופאים עשו הכול כדי למצוא פתרונות כדי שלא נגיע למצב בו ייאלצו לקטוע את הרגל, אך היה לי ברור שזה לא יחזיר את המצב והיכולת הספורטיבית שלי לקדמותה". מאז, נחמן המשיך לעבור סדרת ניתוחים, באחד מהם, נפגעה כף רגלו. הפגיעה הביאה לכך שנמנעה ממנו היכולת לעמוד על רגלו השמאלית וכתוצאה מכך, הוחלט כי יקטעו אותה.

כאשר נחמן קיבל את תותבת הספורט בה הוא משתמש כשהוא גולש, הוא החל לחזור לחיים.
"כשהגעתי לים לגלישה בפעם הראשונה עם התותבת ולראשונה מאז הפציעה, יצאתי מהמים עם דמעות על הפנים במקום חיוך, הרגשתי שנפגעה לי היכולת לעשות את הדבר שאני הכי אוהב - לגלוש", הוסיף, "אך למרות זאת, לא ויתרתי וכיום אני מתקרב ליכולות שהיו לי ואני ברמה גבוהה מאוד, הקטיעה יצרה לי מוגבלות, אבל לא שינתה את המוטיבציה שלי".

נחמן בלולו. אלעד בן ישי,
מתכוון לקבוע את הקריטריון. נחמן בלולו/אלעד בן ישי

לקראת אליפות העולם בקליפורניה בה נחמן יקבל את ההזדמנות להגשים את החלום הגדול, הוא נחשב למועמד מוביל להביא הישגים משמעותיים בתחרות , בהתחשב בהישגיו בתחרויות הבינלאומיות שהתקיימו בשנה האחרונה. "אני מתכוון לקבוע את הקריטריון לאולימפיאדה הפרא- אולימפית הראשונה לגלישת גלים שצפויה להתקיים בעוד 3 שנים".

נחמן חבר בפרויקט "הצעד הבא", הארגון שמעניק לו את החסות לתחרויות הגלישה מסביב לעולם. "הצעד הבא מקדם באופן יומיומי את הרוח והפעילות הספורטיבית בקרב הקטועים בישראל", אומר רונן ליטבק מנהל פרויקט "הצעד הבא" וקטוע רגל בעצמו, "יש לנו ב'צעד הבא' קבוצת רכיבה מקצועית, טיפוס, גלישה ואנחנו מרחיבים עוד ועוד. אנו פועלים עבור קטועי הגפיים בארץ להשיג פרוטזות המיוצרות בטכנולוגיות מתקדמות, זאת על מנת לסייע לכל קטוע לשוב לתפקוד גופני מקסימאלי ולרכוש עצמאות תפקודית".

לדבריו, "נחמן הוא גולש תחרותי מילדות ומבין היטב את השילוב המנצח בין רוח ליכולות פיזיות. עדר גפה או קטיעתה באמצע החיים, זו ללא ספק חוויה טראומתית, אבל כיום, בטכנולוגיות המתקדמות הקיימות שלעיתים אף מייצרות יכולות פיזיות גבוהות יותר מגפיים אנושיות, בשילוב הרוח והתפיסה שלנו בצעד הבא, אין גבול ליכולת אליה יכולים להגיע קטועי הגפה. אנחנו נעשה הכול כדי שנחמן ינצח באליפות העולם ויגיע לאולימפיאדה הפראלימפית ב-2028".

  • עוד באותו נושא:
  • גלישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully