וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים היה מעדיף הימנעות משריקה לפנדל, ומגבה את ליאני

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 12:38

אחרי בחינה ארוכה של השריקה של פריד, באיגוד הגיעו לכמה מסקנות. ליאני צדק כשלא התערב מכיוון שלא זיהה ודאות ב-100 אחוז

תגובות ניר קלינגר אחרי ההפסד של הפועל תל אביב בבאר שבע/ספורט1

באיגוד השופטים בחנו הבוקר (חמישי) את הפנדל השני ששרק יגאל פריד לטובת הפועל באר שבע במשחק נגד הפועל תל אביב אמש בטרנר והגיעו לכמה מסקנות:

הראשונה היא שהיו מעדיפים שהשריקה לא תישרק, השנייה שאי אפשר להוכיח בוודאות שלא היה מגע בין טראורה לשכטר והשלישית שצדק שופט ה-VAR לירן ליאני כשלא התערב באירוע ולא קרא לפריד לבחון אותו, מתוך מטרה שהוא יבטל את פסיקתו.

באיגוד השופטים הודו הבוקר כי לא מדובר בפנדל חד משמעי ושבמקרה הזה הייתה יותר מקובלת התעלמות של השופט, מאשר פסיקה לבעיטת עונשין מ-11 מטר. יחד עם זאת, מאחר שגם אחרי צפייה בעשרות הילוכים חוזרים אי אפשר בעיני גורמים באיגוד לקבוע בוודאות שלא היה מגע, נכון עשה ליאני שהיה מול המסך כאשר לא התערב, אלא ללכת עם ההחלטה של פריד.

הנוהל הזה - התערבות רק כאשר יש ודאות של 100 אחוז שהשופט טעה, הוא הנוהל החדש עליו חזרו שוב ושוב בכל הכנסים האחרונים של איגוד השופטים. גורם באיגוד אמר הבוקר: "אם ליאני היה קורא לפריד ואומר לו שהוא חושב שצריך לבטל את הפנדל, היינו מקבלים בדיוק מה שהיה עד לפני ארבעה מחזורים: השופט היה עומד דקות ארוכות מול המסך ומתקשה להחליט אם שגה או צדק. הוא גם היה עשוי להישאר עם הפסיקה וגם לבזבז זמן רב - דבר שהיה מקומם את הצופים באצטדיון ומול המסכים בבתים. זה בדיוק מה שאנחנו לא רוצים שיקרה. לשמחתנו כבר ארבעה מחזורים שהדברים הולכים הרבה יותר טוב בממשק העבודה בין השופט המרכזי לשופט ה-VAR".

שחקני הפועל תל אביב עם השופט יגאל פריד. ברני ארדוב
לא מקרה ודאי. פריד עם שחקני הפועל תל אביב/ברני ארדוב

בתוך כך, היום פורסמו שיבוצי השופטים למחזור הקרוב. דניאל בר נתן ינהל את המשחק המרכזי בו בית"ר ירושלים תארח את מכבי תל אביב בטדי. מי שלא שובץ במחזור הקרוב כשופט מרכזי הוא אוראל גרינפלד, שישמש רק כשופט VAR. כזכור, גרינפלד שגה כמה פעמים במשחק בין הפועל תל אביב למכבי חיפה, אבל מכיוון שידע לתקן בעזרת שופט המסך זיו אדלר - ומאחר שאמש גם ידע לתקן את הטעות של הקוון משה בוחבוט שפסל שער של טל בן חיים - לא הייתה שום סיבה לא לשבצו כשופט VAR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully