וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי רינר והג'ודו הצרפתי מגנים את המאמן האלים ש"ניסה לצאת לחיים חדשים בישראל"

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 9:17

כל כוכבי הענף בצרפת נסערים מהתמונות של אלופת אירופה מרגו פינו, שהותקפה באלימות על ידי אלן שמיט, שאמור היה לאמן בישראל: "מתי קולן של הקורבנות יישמע?"

תקציר: אברטון - ליברפול 4:1/ספורט1

צרפת ממשיכה לגעוש אחרי החשיפה הגדולה של אלופת אירופה בג'ודו, מרגו פינו, על כך שהייתה קורבן לאלימות קשה מצד בן זוגה, אלן שמיט. הפרשה כידוע מסעירה גם את הג'ודו הצרפתי, אבל גם גם את הענף בישראל. שמיט, המאמן שהתמנה לצוות של שני הרשקו רק לפני שבועיים והיה אמור לנחות בישראל ביום ראשון ולהצטרף לצוות האימון של נבחרת הנשים בג'ודו, נעצר במולדתו בחשד לתקיפה אלימה של בת זוגו, פינו. לפיכך איגוד הג'ודו הודיע אתמול על השעיית המגעים איתו.

אתמול כל הג'ודו הצרפתי והעולמי הביע תמיכה בפינו. קלאריס אגבגננו, אחת האלופות הגדולות של צרפת, כתבה בטוויטר: "כאישה, אין לי מילים לתאר כל מה שעובר לי בראש ובגוף כשאני רואה את התמונות של הפרצוף של חברתי מרגו פינו, ולדמיין את מה שעברה וסבלה".

אמנדין בושאר אולי, שזכתה בארד בטוקיו, התייחסה לעובדה שהוא שוחרר מחוסר ראיות. "אתה רגוע, אתה אומר? אין ראיות, אתה אומר? מה עובר על בית המשפט?". טדי רינר, הג'ודוקא הכי מפורסם במדינה, כתב: "מה צריך להיעשות, כדי שקולן של הקורבנות יישמע?". איגוד הג'ודו כתב: "כולנו המומים מהסבל שעבר על חברתנו מגרו פינו, וכולנו תומכים בה. למה קול הקורבנות לא נשמע? מה צריך לקרות כדי שירשיעו תוקפים? בכל יום נשים וילדים מוכים באלימות, וזה בלתי נסבל. חובה להיאבק באלימות, זה עניין של חיים ומוות".

מרגו פינו הפצועה לאחר שהותקפה על ידי בן זוגה אלן שמיט. הפייסבוק של מרגו פינו, צילום מסך
התמונה שזעזעה את צרפת. פינו/צילום מסך, הפייסבוק של מרגו פינו
מרגו פינו ג'ודוקא צרפתיה. Arnold Jerocki, GettyImages
ניצלה בנס. פינו/GettyImages, Arnold Jerocki

שמיט בן ה-38, בעברו ספורטאי אולימפי ומדליסט הארד באליפות העולם ב-2013, מתמחה באימון נשים, בשנים האחרונות מאמן מאמן מועדון נשים צרפתי ומלווה כמאמן אישי ספורטאיות רבות, כשהבולטת ביניהן היא אלופת העולם מדלין מלונגה, מדלסיטית הכסף מטוקיו במשקל עד 78 ק"ג. בנוסף אליה הדריך שמיט גם את פינו בת ה-27, פעמיים אלופת אירופה במשקל עד 70 ק"ג (2019 ו-2020), שאף הפכה לבת זוגו.

רגע לפני ההמראה לישראל האשימה פינו, שהיתה שותפה לזכיית הנבחרת הצרפתית במדליית הזהב בתחרות הקבוצתית המעורבת בטוקיו, את שמיט בתקיפה אלימה כלפיה, והוא נעצר באישון לילה בין שבת לראשון בביתה בסן סן דני שבפרברי פריז. בית המשפט שדן בעניין אתמול (שלישי) שיחרר את שמיט מחוסר ראיות.

אתמול פינו התראיינה ל"לה פריזיאן" הצרפתי בעקבות הפרשה ואמרה: "הייתי קרובה למוות. הוא היה תחת השפעת אלכוהול. הוא היה אמור להגיע לבית שלי כדי שאקח אותו לשדה התעופה לטיסה לישראל. כמה דקות אחרי שהוא הגיע, הוא הסביר לי שהוא לא יצטרך אותי. הוא לקח את הדברים שלו. הופתעתי ושאלתי אותו מה הוא עושה. הוא ענה שאני טיפשה והשתמש בעוד מילים אלימות".

בשימוע שנערך לשמיט נטען שהוא תפס בשיערה של פינו, חנק אותה וזרק אותה לרצפה לפני שחבט בפרצופה וגרם לשבר באפה. "הפעם זו היתה כבר אלימות טהורה, המכות שלו פשוט לא הפסיקו לנחות. אם השכנים לא היו מגיעים, הייתי מתה", סיפרה. שמיט, שהגיע בעצמו עם פנס בעין לדיון המשפטי, התעקש שהטענות של בת זוגו "שקריות ב-100%", טען שפעל רק מהגנה עצמית ובסופו של דבר כאמור שוחרר לביתו לאחר שלא נמצאו מספיק ראיות להמשיך את מעצרו. אחרי שהפרשה החלה לתפוס כותרות פרסם עורך דינו של שמיט תמונה שלו אחרי האירוע, בה הוא נראה חבול בעינו, על מנת להמחיש את טענתו שמדובר בסך הכל בקטטה סוערת בין אוהבים.

פינו, שחשפה את פרצופה הפגוע, כתבה: "חשבתי שאני הולכת למות. אני סובלת מכמה פגיעות, כולל אף שבור, ונדרשת ל-10 ימי מנוחה. בית המשפט החליט לשחרר אותו. מה זה שווה מול הפגיעות שלי והדם על הרצפה בדירתי? מה היה חסר להם, שאמות אולי? כנראה הג'ודו הוא שהציל אותי".

בצרפת נכתב על שמיט ש"כל האירועים קרו בדיוק ביום שבו שמיט התכוון לצאת לחיים החדשים שלו בישראל ולאמן את נבחרת הנשים הלאומית", אך כאמור, איגוד הג'ודו הישראלי הודיע על השעיית המגעים עמו.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully