וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרתון המדברי הבינלאומי באילת חגג עשור

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 12:56

העיר אילת לבשה חג, כ- 4000 רצות ורצים, לקחו חלק בחמישה מקצים במרתון המדברי הבינלאומי שחגג עשור שנים ובישר על פתיחת השמיים וכניסת רצים ותיירים מרחבי העולם לעיר אילת

לפני עשור בדיוק הדרים עופר פדן, מנכ"ל ומייסד מרתון ישראל לעיר איילת והציג בפני סגן ראש העיר דאז, אלי לנקרי את הרעיון, לנקרי אהב את הרעיון ובשיתוף פעולה מלא, יזמו את המרתון המדברי הבינ"ל באילת. חצי המרתון הראשון יצא לדרך בנובמבר 2011 בהשתתפות כ-300 רצים. בשנת 2019, לפני התפרצות נגיף הקורונה השתתפו במרתון המדברי כ-4000 רצים מהם הגיעו מרחבי העולם כ-500 משתתפים מ-32 מדינות. המרתון המדברי באילת, מיצב את עצמו כאחד ממרוצי השטח הנחשקים בישראל. בשנת 2018 בקונגרס של ארגון ה- AIMS , ארגון המרתונים הבינלאומי הוקרנו סרטוני המרתונים האקזוטיים בעולם וביניהם כיכב בגאון המרתון המדברי של מרתון ישראל. גם על גבי הגיליון האחרון של מגזין 'DISTENT RUNING' העולמי קיבל המרתון המדברי כתבת שער מרהיבה, מדובר במרתון היחידי מישראל שזכה להוקרה זו. המרתון המדברי הבינלאומי, היחידי בארץ ואחד מהבודדים בעולם המשלב בין תנאי שטח מאתגרים, מסלולים מרתקים, נוף פראי ומרהיב של ים, הרים ונקיקי ואדיות. מרוץ יוצא דופן שמסלוליו נבחרו בקפידה ומחשבה ויחד יצרו את החיבור המושלם בין הגוף, הנפש והטבע הסובב את העיר אילת. המרתון המדברי מושך אליו בקביעות תיירים מרחבי הגלובוס וכמובן מרחבי מדינת ישראל שמנצלים את התקופה בשנה, את מזג האוויר המצוין ליהנות מאווירה בינלאומית באילת.

המרתון המדברי חגג עשור. יחצ,
המרתון המדברי חגג עשור/יחצ

הזוכה במקום הראשון במקצה המרתון לגברים - הוא גלעד רון בתוצאה :3:09:48, במקצה הנשים אניקה ווילאמס בתוצאה 3:47:15. בין הרצים הרבים, נצפתה משפחת גורדון בראשה עומדים פיליפ ולורנס גורדון מנתניה, שניהם מאמני ריצה ורצים בעצמם, פיליפ רץ בכל המרתונים המדבריים, אבל השנה הצטרפו גם חמשת ילדיהם ו-14 נכדיהם שלקחו חלק במקצים השונים.

ראש עיריית אילת - אלי לנקרי: "אחרי תקופה מאתגרת בצל הקורונה, העיר אילת שמחה לשוב ולארח אירועים בינלאומיים מובילים כמו המרתון המדברי, שמציין עשור והפך מאירוע עם מאות משתתפים לאירוע בינלאומי עם אלפי משתתפים בזכותו אנו חושפים את נופיה הקסומים של עירנו בפני ספורטאים וצופים מהארץ ומהעולם. בזכות המשאבים הטבעיים של אילת לצד השקעה במתקני הספורט ברחבי העיר ובראשם בניית קריית ספורט בינלאומית, הפכה אילת בשנים האחרונות לעיר ספורט בינלאומית המארחת אליפויות אירופה ועולם במגוון ענפי ספורט לצד תחרויות בספורט עממי וטורנירים. אנו מצדנו, נמשיך להשקיע בתחזוקה וחידוש מתקני הספורט למען הספורטאים מהארץ ומחו"ל בכל הענפים. בהזדמנות זו אני מודה בשם העיר ותושביה לכל מי שלוקח חלק בהצלחת האירוע ובמיוחד לעופר פדן, מייסד המרתון שיזם, האמין ורץ ביחד אתנו למרחקים ארוכים".

"עשור למרתון המדברי הבינלאומי באילת! ואוו... היום חווינו חגיגה ססגונית אמתית. כעומד בראש 'מרתון ישראל' מדובר בהכרזה מרגשת וביטוי לעשייה בלתי מתפשרת לה שותפים גופים רבים ובראשם עיריית אילת שהשכילה להבין כי ספורט הוא תרבות ודרך חיים, ספורט הוא מפתח לתיירות, חברה ושמחה גדולה. השנה מקבל המרתון משנה תוקף לאחר שנתיים של קורונה שעצרו את האירועים ההמוניים וגם את התיירות הנכנסת. אי אפשר שלא לציין את מרכז הפועל שבמשך עשור שנים, יוזם, תומך ומסייע בכל דרך להצלחת האריוע החשוב והבינלאומי הזה. יורם אורנשטיין וצוותו ראויים לכל הוקרה בהפיכת המרתון המדברי לעוצמתי ופופולרי בארץ ובעולם". ציין עופר פדן מנכ"ל ובעלים, מרתון ישראל.

"לכבוד עשור לקיומו של האירוע ולאחר שנת קורונה בה המרתון כפי שאנחנו מכירים אותו לא התקיים, אני נרגש במיוחד לארח אתכם, הרצים ובני משפחותיכם במרתון המדברי של אילת - מרתון ייחודי המאפשר ריצה במסלולים מרהיבים של טבע במלוא הדרו", ציין יוסי חן, מנכ"ל תאגיד תיירות אילת.
"אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת מרתון ישראל ועיריית אילת ביצירה הנפלאה של המרתון המדברי, מהמרתונים המעניינים בעולם, מרכז 'הפועל' גאה להיות שותף באירועים ספורטיביים שמשלבים קהילה ועשייה שכזו", הוסיף יורם אורנשטיין, מנכ"ל מרכז הפועל.

מנכ"לית רשת פתאל, אביה מגן, המארחת הרשמית של משתתפי המרתון המדברי: "זוהי זכות גדולה עבורנו לקחת חלק במרתון המדברי שחוגג עשור של חוויה ספורטיבית ותיירותית המשלבת ערכים של הישגיות, מצוינות, משמעת עצמית וכל זאת לצד הנאה גדולה. אנו מודים לעופר פדן, על התשוקה לעשייה ייחודית, שונה, עדכנית, מרגשת ומבורכת ועל שיתוף הפעולה הפורה עם רשת מלונות פתאל והבחירה במלון לאונרדו קלאב כמלון הבית של המרתון. אני מודה לרצות והרצים הרבים שבחרו לקחת חלק במרתון המדברי, שהינו חגיגה שלמה של חוויות שמשתלבות נפלא עם נופיה המרהיבים של אילת, שמשמשים תפאורה מושלמת לאירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully