וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבחרת ישראל לא מסתנוורים, מקל: "ניצחון של הרבה אופי"

29.11.2021 / 8:30

אחרי שסיימו את החלון הראשון במוקדמות אליפות העולם ללא הפסדים, בנבחרת לא רוצים לצאת מגדרם: "רק בסוף שלב הבתים נדע איפה אנחנו עומדים". מחמאות להתקפה המאוזנת ולמצטיין של החלון, נמרוד לוי, שכמעט ולא היה בתוכניות. גינת ייבדק

1. נבחרת ישראל שמרה על מאזן מושלם במוקדמות מונדובאסקט 2023 כשגברה אתמול (ראשון) 69:79 על נבחרת אסטוניה בטאלין. ישראל מדורגת בתום שני משחקים במקום הראשון בבית ד', כשבבית ג' המקביל, איתו יצטלב הבית הישראלי החל מחודש אוגוסט, הנבחרת היחידה עם מאזן נקי מהפסדים היא סלובניה.

ישראל שלטה במשחק בטאלין לאורך רוב שלביו, מלבד נפילה במהלך הרבע השני, אך ראתה כיצד אסטוניה נשארת צמודה ולא נותנת לה לברוח. ברגעי ההכרעה הצליחו השחקנים של גיא גודס, בראשות גל מקל וג'ון דיברתולומיאו, לקלוע סלי מפתח ולצאת עם הניצחון.

"משחק קשה מאוד", סיכם מקל שקלע 10 נקודות, מסר 10 אסיסטים וסיים עם הפלוס מינוס הכי גבוה בנבחרת, פלוס 18, "אמנם אולי אין להם שחקנים בטופ של אירופה, אבל הם אינטנסיביים וקבוצתיים, ראיתם איך הם קולעים משלוש, אני מבסוט על הנבחרת מאוד. ניצחון של הרבה אופי, זה לא היה פשוט להתחבר השבוע, להשיג ככה שני ניצחונות. הפסדנו פה בעבר וזה ישב לנו בראש, בטח אחרי שהם ניצחו את גרמניה בחוץ, זה חידד אותנו. אחלה דרך שבעולם להתחיל את הקמפיין. אני אוהב לקחת את המשחק על עצמי, בשביל זה אנחנו משחקים, שיהיו עוד משחקים כאלה".

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל. FIBA, אתר רשמי
"ניצחון של הרבה אופי". נבחרת ישראל שמרה על מאזן מושלם/אתר רשמי, FIBA

ג'ייק כהן הוסיף מצידו כי: "זה משחק קשה לשחק בו, הפסדנו פה לפני כמה שנים. ניצחון חשוב, עשינו עבודה טובה מאוד כשהדברים נהיו קשים, אני שמח מאיך שניצחנו, שני ניצחונות זה פתיחה מצוינת, אני מחכה כבר לחלון הבא. עצרנו אותם על 69 נקודות, ואת פולין על 61 נקודות, אם נמשיך לשחק הגנה ככה אז נהיה במצב מצוין".

למרות התחושה הטובה עם הניצחון, בנבחרת חוזרים מעט מודאגים ארצה בגלל החשש כי תומר גינת קרע את שריר דופן הבטן, פציעה שעשויה להשבית אותו מפעילות לחודש וחצי. גינת החליק במהלך הרבע השלישי על הפרקט ולא שב לשחק. "אני מאחל הכי טוב בשביל תומר, אני מקווה שהוא בסדר. עוד שחקן שנפצע בגלל המדבקות, אני מקווה שאנשים ראו שזה לא דבר בטוח".

2. ישראל סיימה את החלון הנוכחי עם לא פחות משבעה שחקנים שקלעו 6 נקודות ומעלה בממוצע, ורק שחקן אחד שקלע יותר מ-10 נקודות, גל מקל עם ממוצע של 10.5 נקודות למשחק. גם ההצטרפות של ג'ון דיברתולומיאו ורומן סורקין לא פגעה בשטף של המשחק, כשהשניים רושמים משחק מצוין בטאלין עם 18 נקודות משותפות.

"הכוח של הנבחרת במצב הנוכחי שלה זה העובדה שאין לנו כוכבים אבל יש לנו חבורה של שחקנים שמסוגלים לעשות הרבה דברים", סיכמו בנבחרת במהלך הלילה את החלון, "עידן זלמנסון לא שיחק הרבה בטאלין אבל קלע 8 נקודות. יפתח זיו היה יותר טוב במשחק הראשון, גם ג'ייק כהן. קיבלנו מהרבה שחקנים הרבה מאוד דברים, ואנחנו עדיין בלי כמה שחקני מפתח שאמורים להיות משמעותיים בהמשך הדרך".

נמרוד לוי שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. FIBA, אתר רשמי
המצטיין המפתיע. נמרוד לוי/אתר רשמי, FIBA

3. מי שהיה המצטיין של החלון עבור נבחרת ישראל לא היה בדיוק בתוכניות לתפקיד מפתח ערב המשחקים. נמרוד לוי בחר בשנים האחרונות להיות ראש לשועלים ולא זנב לאריות, ובנבחרת התקשה למצוא את מקומו, אלא שבצוות המקצועי הודו שמהאימון הראשון בשבוע שעבר הוא היה השחקן הטוב ביותר והיציב ביותר וקנה את דקות המשחק שלו בזכות.

לוי סיים את החלון עם מספרים מצוינים של 10 נקודות ו-7.5 ריבאונדים בממוצע, מדד 15, הגבוה ביותר בנבחרת, ובדקות המשחק רק גל מקל וים מדר שיחקו יותר ממנו בממוצע. הוא אמנם לא קלע יותר מדי מחוץ לקשת, אחד הנשקים הבולטים שלו בעונה הנוכחית בליגת העל, אבל הוסיף קשיחות ונתן דקות חשובות בהיעדרו של תומר גינת בטאלין.

נבחרת ישראל בכדורסל אחרי הניצחון על אסטוניה. איגוד הכדורסל הישראלי, אתר רשמי
מסיימים חלון מוצלח, אבל לא יוצאים מגדרם. שחקני הנבחרת חוגגים בטאלין/אתר רשמי, איגוד הכדורסל הישראלי

4. כאמור, ישראל מסיימת את החלון הנוכחי כשהיא רושמת שני ניצחונות, דבר שהנבחרת לא עשתה באף אחד מהחלונות של מוקדמות אליפות העולם 2019. בחלון הבא, שייערך בחודש פברואר, ישראל תעמוד מול משהו שהיא עוד לא התמודדה איתו בשיטת החלונות - משחק כפול מול אותה נבחרת, גרמניה. המשחק הראשון ייערך בישראל, כשהוא כרגע מתוכנן ליום שישי, ה-25 בפברואר, והגומלין שלושה ימים לאחר מכן בגרמניה.

בישראל מסרבים לצאת מגדרם אחרי הניצחונות על פולין ואסטוניה, שאמנם שמו את הנבחרת בראשות הבית, אך מהניסיון של השנים האחרונות ידוע שבחלון אחד לא טוב, הכל יכול להשתנות. "אנחנו נדע איפה אנחנו עומדים בדיוק רק אחרי כל הבית הראשון", אמר אחד מאנשי הנבחרת, "אם נדע לשמור על הבית, ולנצח עוד משחק חוץ אחד, בפולין או גרמניה, נהיה בעמדת זינוק מצוינת, אבל הדרך לאליפות העולם עוד ארוכה, אסור להסתנוור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully