וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות 11 הנרצחים באולימפיאדת מינכן תובעות 110 מיליון יורו מהאו"ם

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 15:38

המשפחות דורשות לקבל את הפיצוי מכספים שהאו"ם החרים משליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, שלדבריהן אחראי לפיגוע. בגרמניה טוענים: שגריר ישראל באו"ם סיפק הוכחות

שיחה של יניב טוכמן כתב וואלה ספורט עם אילנה רומנו אלמנתו של יוסף רומנו מחללי הטבח במינכן/מערכת וואלה!

המשפחות של הספורטאים הישראלים שנרצחו במהלך המשחקים האולימפיים במינכן ב-1972 דורשים פיצוי מהאו"ם בסך 110 מיליון יורו - כך מדווח העיתון הגרמני "זידויטשה זיינטונג" ("Sueddeutsche Zeitung").

על פי הדיווח, המשפחות דורשות מהאו"ם שסכוף הכסף ישוחרר עבורן מהנכסים והכספים שהוחרמו על ידי האו"ם ב-2011 ממה שהותיר אחריו שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, שהיה מעורב באופן פעיל בפיגוע הרצחני.

המשפחות טוענות שקדאפי תמך כספית ואף סייע לטרוריסטים אחרי שנמלטו ממינכן. עוד המשפחות טוענות שקדאפי העניק בעבר מתנה של 5 מיליון דולר על הפיגוע ליאסר עראפת, שהיה באותם ימים ראש פת"ח. כמו כן, שלושה מהטרוריסטים ששוחררו מהכלא אחרי 54 ימים בלבד טסו ללוב והתקבלו שם כגיבורים, והוחבאו ונשמרו בהוראת קדאפי. לפני המתקפה הרצחנית חלק מהטרורסיטים נכנסו לגרמניה כשבידם דרכונים לוביים ואף אומנו במדינה. עוד נטען כי שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, סיפק מסמכים שמוכיחים את המעורבות של קדאפי בפיגוע במינכן, שבוצע על ידי מחבלים מארגון ספטמבר השחור הפלסטיני.

משפחות הנרצחים מטבח הספורטאים מינכן 1972 בטקס לזכרם בגרמניה. Thomas Niedermueller, GettyImages
משפחות הנרצחים מטבח הספורטאים מינכן 1972 בטקס לזכרם בגרמניה/GettyImages, Thomas Niedermueller

התביעה מסתמכת על תקדים שבמסגרתו בעבר לוב נדרשה לפצות קורבנות של פעולות טרור שיצאו משטחה: 1.5 מיליארד דולר למשפחות של 270 הרוגי המטוס שהתרסק ב-1988.

על פי הדיווח של "זידויטשה צייטונג" בני המשפחות של הנרצחים כבר קיבלו בעבר פיצוי כספי מגרמניה בשל ההתנהגות הכושלת של כוחות הביטחון ומערך האבטחה המקומיים בכל שלבי הפיגוע המתגלגל. אחרי המשחקים האולימפיים הועברו מיליון דולר למשפחות דרך הצלב האדום, וב-2002 הועברו להן מגרמניה עוד 3 מיליון יורו.

השנה נרשמה היסטוריה בטקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020, כשבפעם הראשונה הוזכר טבח 11 חברי משלחת ישראל למשחקים במינכן 1972.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully