וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום מביש לכדורגל": בפורטוגל קוראים לחקור את "משחק הקורונה" שהופסק

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 13:59

פארסה בפורטוגל: המנהלת דחתה את הבקשה של בלננשש לדחות את המשחק בגלל מכת הקורונה, הוא הופסק רק במחצית בפיגור 7:0 כשנותרו שבעה שחקנים: "יום שחור"

תקציר: בלננשש - בנפיקה 7:0 (המשחק הופסק)/ספורט1

מחזה נדיר נרשם אתמול (שבת) בליגה הפורטוגלית, כשמשחק הופסק באמצע ולא הגיע לסיומו במה שכונה במדינה כ"פארסה מבישה". למרות התפרצות קורונה בבלננשש, מנהלת הליגה לא אפשרה לדחות את ההתמודדות שלה עם בנפיקה והיא הופיעה למשחק הבית נגד האימפריה מליסבון עם הרכב שכולל 9 שחקנים בלבד! אחד משחקני השדה, אגב, היה השוער המחליף.

עוד לפני המשחק נשיא בלנשש רוי פדרו סוארס הודיע שבקבוצה יש 17 חולים בקרב הסגל והצוות המקצועי. כל שחקני הקבוצה שיתפו מסר ברשתות החברתיות לפני המשחק: "לכדורגל יש לב רק כאשר הוא תחרותי. לכדורגל יש לב רק כאשר הוא ספורטיבי. לכדורגל יש לב רק כאשר הוא משמש דוגמה לבריאות ציבורית. היום הכדורגל איבד את הלב שלו".

עם זאת, בנפיקה הוליכה 0:7 עד הירידה להפסקה ולמחצית השנייה בלננשש הגיעה עם 7 שחקנים בלבד בגלל "פציעות". מכיוון שבשלב הזה כבר היה הכרח חוקי לסיים את המשחק, השופט שרק לסיום.

בנפיקה עלתה ליתרון ראשון כבר בדקה הראשונה אחרי שער עצמי ובהמשך לא ריחמה עם היריבה האומללה. דרווין נונייס הבקיע שלושער, האריס ספרוביץ' הוסיף צמד ויוליאן וייגל תרם אחד כדי לקבוע 0:7 עם הירידה להפסקה.

בלננשש התייצבה למשחק כשהיא במקום ה-16 מתוך 18, עם 15 שערי חובה. בנפיקה שכרגיל נאבקת בפורטו וספורטינג ליסבון על תואר האליפות, הייתה עשויה להפיק רווח מאוד גדול מהמשחק הערב - אם להפרש השערים תהיה חשיבות מכריעה בסוף העונה. אלא שההתמודדות לא הגיעה לסיום וכעת נותר לראות האם יתקיים משחק חוזר, או שבלננשש תוענש בהפסד טכני.

שחקני בלנשש פצועים במשחק הקורונה מול בנפיקה. רויטרס
שחקני בלנשש פצועים במשחק הקורונה מול בנפיקה/רויטרס

בסיום אמר נשיא בלנשש: "בצהריים הודענו לראשי המנהלת שאי אפשר לקיים את המשחק. היו לנו רק שמונה שחקנים. ובכל זאת הם הודיעו לנו שאם לא נופיע נפסיד טכני בגלל 'היעדרות לא מוצדקת'. המשחק היום היה בושה לכולנו".

מנגד, נשיא בנפיקה רוי קוסטה אמר בסיום שלקבוצתו לא הייתה ברירה, למרות החשש מהווריאנט החדש והאפשרות להדבקה. "לא אהבנו לבוא למשחק תחת התנאים האלה, הכריחו אותנו לשחק. אני מצר על מה שקרה, זה פרק שחור בכדורגל הפורטוגלי ולמדינה עצמה".

גם ספורטינג ליסבון, המדורגת שלישית בליגה, הוציאה הודעה: "מי שאיפשר את המצב הזה חייב להיחקר על ידי כל מי שחשובה לו ההגינות הספורטיביצ, זה חייב להגיע לראשי המדינה... המשחק הזה זכה לתהודה בכל העולם, וזה פרק שחור בתולדות הכדורגל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully