וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפתח זיו: "קודם לנצח את אסטוניה ואז לחשוב על דברים גדולים"

28.11.2021 / 9:25

נבחרת ישראל תתארח בטאלין אצל הנבחרת (19:00) שהקשתה עליה רבות בעבר, כשבצוות המקצועי רוצים לעצור את הקליעה של המארחים: "יודעים לעשות את ההתאמות". וגם: החשיבות של גל מקל, וילד הפלא של הכדורסל האסטוני

גיא גודס מוצג כמאמן נבחרת ישראל בכדורסל/צילום: דני מרון. עריכת וידאו: ניר חן

קמפיין מוקדמות גביע העולם 2023 של נבחרת ישראל ימשיך הערב (ראשון, 19:00) בטאלין שם תפגוש הנבחרת את אסטוניה. שתי הנבחרות מגיעות למשחק אחרי ניצחון במשחק הראשון ביום חמישי - ישראל גברה 61:69 על פולין, ואילו אסטוניה הפתיעה את גרמניה בחוץ 66:69. במשחק מקביל בבית יפגשו הערב בלובלין פולין וגרמניה (21:00).

בכמה מילים: הנבחרת תעלה הערב למשחק החשוב ביותר של החלון. עם כל הכבוד לפולין, שם ישראל הסתבכה מעבר לצפוי, הניצחון הביתי היה כזה שבנבחרת לקחו בחשבון. משחק חוץ באסטוניה, עם רקורד החוץ הבעייתי של ישראל לאורך השנים האחרונות, הוא כזה שיכול לעשות את ההבדל בסופו של דבר בין העפלה לאי העפלה לאליפות העולם.

בצוות המקצועי עבדו בשני מישורים לקראת המשחק - מצד אחד מחשבה כיצד לעצור את סגנון המשחק האסטוני, שכולל הליכה חזקה לריבאונד ההתקפה וקליעה טובה מאוד מבחוץ. מצד שני להכניס את ג'ון דיברתולומיאו ורומן סורקין לעניינים. גיא גודס קיבל במשחק הקודם רק 8 שלשות ב-29 אחוזים מהסגל שלו, כשגל מקל, גיא פניני ונמרוד לוי קולעים 7 שלשות מ-10 נסיונות ושאר השחקנים 1 מ-18, כולל 0 מ-8 לים מדר. בישראל מאמינים שדיברתולומיאו אמור ליישר קצת את הנתון הזה, וייתכן שגם אדם אריאל יזכה להזדמנות הפעם.

שחקן נבחרת ישראל תומר גינת. דני מרון
מצפה למשחק קשה. גינת/דני מרון

"בסך הכל מצפה לנו משחק מאוד קשה", אמר תומר גינת לקראת המשחק, "שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות, אבל הם בבית, זה הבדל משמעותי, נצטרך לשחק יותר טוב מיום חמישי. עשינו את ההתאמות, אנחנו מגיעים לגמרי מוכנים. הם משחקים ביחד עם המון שלשות, רצים תרגילים עם המון תנועה, נצטרך להיות מוכנים לסגור לריבאונד, לרוץ ולשחק את הכדורסל שלנו, נצטרך לעצור את הקליעה שלהם מבחוץ. לשחק בחוץ כנבחרת זה משמעותי, יש לנו נבחרת טובה מאוד שיודעת לעשות התאמות, אנרגיות טובות וכיף לנו ביחד, זה מפתח משמעותי. התאמנו באולם פעמיים ואנחנו באים לנצח את המשחק, מרגיש שאנחנו באנרגיות הנכונות".

יפתח זיו הוסיף: "אני רוצה להאמין שהמשחק נגד פולין יביא אותנו ביותר מחויבות ממה שהיה, היינו בהרבה התרגשות. אני מקווה שנבוא מוכנים, מתקדמים מיום ליום. מול הקהל המדהים שלנו יותר קל, אנחנו מגיעים לאולם שמרגיש ביתי, צריכים להתאים את עצמנו למזג אוויר ולקהל. נקווה שנצליח להתאים את עצמנו ולסיים את החלון עם 0:2. נתחיל עם ניצחון על אסטוניה ואז נחשוב על דברים גדולים".

שחקן נבחרת ישראל גל מקל. דני מרון
חייב לשלוט בקצב המשחק. מקל/דני מרון

במרכז ההתמודדות: גל מקל. נבחרת ישראל קיבלו מהרכז המוביל שלה מחצית שנייה טובה מאוד נגד פולין. במשחק חוץ, אם ישראל רוצה להישאר מושלמת, היא חייבת שמקל ישלוט בקצב וינפק עוד משחק נהדר.

הנתונים: מאז 2006, המאמן הלאומי היחיד שלא הפסיד לאסטוניה הוא ארז אדלשטיין. צביקה שרף, במשחק הכנה, אריק שיבק, במשחק ביתי במוקדמות אליפות אירופה ועודד קטש במוקדמות אליפות העולם, הפסידו לנבחרת שנמצאת הרחק מצמרת הכדורסל האירופי. אדלשטיין אגב גבר על האסטונים פעמיים במשחקי הכנה.

שבעה משחקי חוץ מול קהל ערכה ישראל מאז פתיחת שיטת החלונות ב-2017, שישה במסגרת מוקדמות אליפות העולם ומשחק נוסף במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. המאזן - שני ניצחונות וחמישה הפסדים. אסטוניה אירחה שבעה משחקים בתקופה הזאת, ניצחה שלושה משחקים והפסידה ארבעה.

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס. דני מרון
לא רוצה להצטרף לשרף, שיבק וקטש. גודס/דני מרון

ארבעה שחקנים בלבד מסגל נבחרת ישראל הנוכחי היו חלק בתבוסה בטאלין ב-2018 - גל מקל, ג'ייק כהן, רפי מנקו ועידן זלמנסון.

גיא פניני שיחק 29 וחצי דקות נגד פולין, הכי הרבה שהוא שיחק במשחק מאז משחק ההדחה של חולון מהפלייאוף אשתקד בגן נר. בדקות שהיה על המגרש ישראל הייתה ביתרון 21 הפרש, ב-10 וחצי דקות שלא שיחק, הפסידה הנבחרת ב-13 הפרש. פניני לא שיחק בהפסד לאסטוניה בחוץ לפני שלוש שנים וחצי.

אסטוניה קלעה 11 שלשות מ-19 נסיונות בניצחון בגרמניה, כשרק מונטנגרו קלעה טוב יותר ממנה מחוץ לקשת ביום המשחקים הראשון. מנגד, האסטונים קלעו רק 11 זריקות ל-2 נקודות מ-28 נסיונות, כשהם מדורגים 29 מ-32 ביום המשחק הראשון. ישראל אגב, דורגה רק שלוש מקומות מעליה עם 17 קליעות ל-2 נקודות מ-40 זריקות.

שחקן נבחרת ישראל רפי מנקו. דני מרון
מהבודדים שנשארו מההפסד ב-2018. מנקו/דני מרון

היריבה: נבחרת אסטוניה רחוקה מלהיות שם גדול בכדורסל האירופי, אך נמצאת בעלייה מתמדת. אחרי שקיבלה עצמאות מברית המועצות בשנת 1991 הצליחה אסטוניה להעפיל ליורובאסקט 1993, ופעם נוספת הגיעה לאליפות ב-2001 אך לאחר מכן הייתה שיכת לחלק התחתון של היבשת ואף הגיעה לדרג ב'. ליורובאסקט 2015 נכנסה במפתיע, ובשיטת החלונות נחלה הצלחה עם עלייה ליורובאסקט 2022 ועליית שלב במוקדמות אליפות העולם 2019. הנבחרת האסטונית, אותה מדריך הפיני יוקה טויאלה, מורכבת בעיקר משחקנים צעירים, עם כמה שחקנים ותיקים שמחזיקים את הסגל.

השם הגדול ביותר בסגל הוא סים-סאנדר ויני שמשחק בלימוז'. הפורוורד בן ה-31 לא הצטיין נגד גרמניה, וכך גם שני הותיקים הנוספים מרטין דורבק וריין ויידמן. מי שהצטיינו היו הסנטר ראונו נורגר, הרכז מבורגוס כריסטיאן קולמאה והפורוורד קספר טרייר. השם המענין ביותר בנבחרת הוא של הפורוורד בן ה-17 הנרי וסאר שמתנשא לגובה של 2.08. וסאר משחק בקבוצת הנוער של ריאל מדריד, ובטורניר הצ'לנג'ר האירופי האחרון שנערך בארץ הפציץ 16.2 נקודות והוריד 11.6 ריבאונדים, כשבעוד שנתיים הוא עתיד להגיע ל-NBA.

שימו לב ל: סים סאנדר-ויני. הפורוורד הוא היורש של כריסטיאן קאנגור האדיר ובשנים האחרונות משחק בליגות הבכירות של אירופה. את המפגש הקודם עם ישראל הוא פספס לאחר שקרע את הרצועה הצולבת בברכו, אבל ללא ספק מדובר בשם הגדול ביותר בנבחרת האסטונית הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully