וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "העפלה זו מטרה עילאית. לאזרח שחקן? לא צריך, הסגל איכותי"

22.11.2021 / 18:30

מאמן נבחרת ישראל החדש נערך לקראת הבכורה מול פולין (חמישי, 19:00) בפתיחת מוקדמות אליפות העולם. המאמן "מאמין שמדר יהיה כשיר", מקל: "אנו בשלים ורוצים לעשות משהו גדול, בפורמט הזה כל משחק קריטי"

גיא גודס מוצג כמאמן נבחרת ישראל בכדורסל/צילום: דני מרון. עריכת וידאו: ניר חן

נבחרת ישראל בכדורסל החלה היום (שני) את אימוניה לקראת קמפיין מוקדמות מונדובאסקט 2023. הנבחרת, שתפגוש ביום חמישי הקרוב (19:00) את נבחרת פולין בדרייב אין במשחק שיפתח את המוקדמות, החלה את האימונים עם 19 שחקני סגל, כולל הליגיונרים תומר גינת וגל מקל. ים מדר, שסובל מפציעה בברכו, יטול חלק בחלון.

שחקניה של מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומיאו ורומן סורקין, שנטלו חלק באימון הפתיחה, עשויים לשוב לקראת המשחק השני נגד אסטוניה, כשבינתיים ישארו בסגל ג'ייק כהן ויפתח זיו. בין הפנים החדשות באימון היו רועי הובר מהפועל אילת, גבי צ'צ'אשוילי מהפועל גליל עליון ועמית גרשון מהפועל ירושלים.

לפני האימון ערך המאמן גיא גודס מסיבת עיתונאים רשמית לפתיחת הקמפיין. עבור גודס, שבימים אלה נועל את טבלת ליגת העל עם מכבי ראשון לציון, מדובר בחלון הראשון כמאמן הלאומי, תפקיד לו מונה לפני כחודשיים במקומו של עודד קטש.

גיא גודס, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. דני מרון
לראשונה כמאמן הלאומי. גודס/דני מרון

"עלייה זו מטרה עילאית מבחינתנו, זה אתגר גדול", קבע גודס, "בבית הראשון נצטרך לסיים במקום הכי גבוה, ואחרי זה יש פרוצדורה, זה לא 'זבנג וגמרנו'. הכי חשוב לנו קודם כל להתרכז בחלון הקרוב, לשם נכוון את כל האנרגיות. להסתכל רחוק מדי יכול לבלבל".

כזכור, משחקי הנבחרות מתנגשים עם משחקי היורוליג, כך שנבחרות רבות לא יכולות לזמן את הכוכבים שלהם. על כך אמר המאמן הלאומי: "הפורמט הוא קיים, אין מה לעשות. ההתנגשות בין שני המפעלים קיים ולא מאמין שזה ישתנה בקרוב. כל נבחרת מביאה את מי שהיא יכולה בגלל ההתנגשויות. אין לנו מה לעשות עם זה, על הנייר העובדה שיש לנו שחקנים ברמה גבוהה ושחקני יורוליג זה עוזר, אבל צריכים לתרגם את זה לעשייה על המגרש".

גודס הודה למכבי תל אביב על כך שהיא קבוצת היורוליג היחידה ששחררה שחקנים לחלון הקרוב. יפתח זיו וג'ייק כהן ישותפו בשני המשחקים, בעוד ג'ון דיברתולומאו ורומן סורקין יצטרפו למשחק השני מול אסטוניה. שחקן בכיר נוסף של הנבחרת, ים מדר, מתמודד עם פציעות אך גודס מאמין שיוכל לשחק: "הוא משחק אצל המאמן הטוב באירופה וזה רק עוזר לו להיות טוב ובוגר יותר. זה חשוב לקריירה של כל שחקן. הוא עבר פציעות קטנות, הוא מטופל ואני מאמין שיהיה כשיר לשחק".

קודמו של גודס בתפקיד, עודד קטש, רצה לאזרח שחקן לנבחרת, אך נדמה כי גודס אינו מחזיק באותה דעה בנושא זה: "תסתכלו על הסגל, אני חושב שהוא איכותי. לא היה הרבה שנים סגל שגדל ביחד, שילוב של ותיקים וצעירים, התמהיל הכי טוב שיש. כל אחד משחק באירופה, עם ניסיון, אז למה צריך לאזרח?"

גל מקל, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. דני מרון
הקמפיין יפתח ברגל ימין? מקל/דני מרון

אחד מוותיקי השחקנים בנבחרת, גל מקל, התייחס לפתיחת הקמפיין החדש: "כל משחק הוא קריטי, חד משמעית. בפורמט הזה אין הבדל בין ניצחון בשלב הראשון לשלב השני ובגלל זה כל משחק חשוב. עם החלונות זה קצת קשה אבל מרגיש שיש בשלות, רוצים לעשות משהו גדול, זה מתחיל עכשיו במוקדמות אליפות העולם ומקווה שיימשך בקיץ באליפות אירופה".

"יש שחקנים שהתפקיד שלהם יכול להיות גדול יותר מבקמפיינים קודמים", אמר מקל, "מרגיש שאנו מגובשים, מאוד מפרגנים. בחלונות הקודמים למדנו את היתרונות אחד של השני ומה כל אחד מביא, מוותרים על האגו. זה הכח שלנו שמצטרפים ליגיונרים ושחקנים ממכבי תל אביב. עכשיו, יותר מבשנים קודמות, יש הרבה שחקנים בחו"ל שמשחקים ברמה גבוהה. זה בונוס גדול לכדורסל שלנו ולנבחרת".

אחרי המשחק ביום חמישי תצא הנבחרת לטאלין למשחק נגד נבחרת אסטוניה ביום ראשון. האסטונים יפגשו את נבחרת גרמניה ביום חמישי בחוץ, כשישראל תפגוש את גרמניה לצמד מפגשים בחלון הבא בחודש פברואר. שלוש הנבחרות במקומות הראשונים תעפלנה לשלב הבתים השני, ותגרור איתן את התוצאות מהבית הראשון. ישראל מצטלבת לסיבוב הבא עם בית ג' שכולל את נבחרות שבדיה, פינלנד, סלובניה וקרואטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully