וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי יודע: "אנחנו לא במצב הכי טוב, יש הרבה דברים לשפר"

מאמן ברצלונה שמר על אופטימיות למרות הניצחון הדחוק בבכורה שלו: "אהבתי את הגישה". באספניול זעמו על השריקה לפנדל: "בדיחה". וגם: המספרים של ממפיס ומה קורה עם אגוארו?

צ'אבי מוצג בברצלונה לצד הנשיא ז'ואן לאפורטה/טוויטר FCBarcelona

לכולם היה ברור שברצלונה לא תהפוך להצגה הכי טובה באירופה תוך שבועיים תחת הדרכתו של צ'אבי, כך שבשורה התחתונה, הניצחון הדחוק 0:1 על אספניול בדרבי של קטלוניה אמש (שבת) בהחלט מהווה פתיחה מוצלחת עבור המאמן החדש של הבלאוגרנה, שהוביל את קבוצתו לקטיעת רצף של ארבעה מחזורים ללא ניצחון בליגה הספרדית והחל ברגל ימין את הקדנציה שלו על הקווים.

השעה הראשונה במשחק הייתה חיובית יותר מבחינת בארסה, אלא שההמשך התנהל בעיקר בשליטתה של אספניול שהרבתה להחמיץ ולגמרי הייתה יכולה להשיג יותר בקאמפ נואו. מי שהכריע לזכותה של ברצלונה היה ממפיס דפאי, שכבש בפנדל ועומד על חמישה שערים בארבעת משחקיו האחרונים בקבוצה ובנבחרת. ההולנדי אחראי על 9 מהשערים של הקטלאנים העונה, 2 מתוכם באמצעות בישול ואמש הוא השתווה לחלוץ היריבה ראול דה תומאס, כשגם ויניסיוס עם אותה כמות וקארים בנזמה משקיף מעל כולם עם 17 שערים שבהם הוא מעורב העונה.

"מה שהכי אהבתי הייתה הגישה. ברור שיש דברים לשפר, למען האמת יש הרבה", אמר צ'אבי לאחר המשחק. "הקהל היה נהדר. לא הייתי בקאמפ נואו כמעט 6 שנים והאווירה השתנתה מאוד. בדקות האחרונות היו חסרים לנו דברים כדי לשלוט במשחק, אנחנו לא במצב הכי טוב ואספניול עשתה לנו הרבה צרות, אבל באופן כללי היינו ראויים לניצחון ואנחנו שמחים עליו. אנחנו צריכים לייצר יותר מצבים, קשה להתקיף נגד הגנה כל כך צפופה, אבל עלינו למצוא את השטחים באגפים כי אחרת נמצא את עצמנו בסיטואציה הזאת עוד הרבה פעמים בעתיד".

שחקני ברצלונה חוגגים אחרי ניצחון על אספניול. JOSEP LAGO/AFP, GettyImages
עידן צ'אבי נפתח ברגל ימין. שחקני ברצלונה חוגגים בסיום/GettyImages, JOSEP LAGO/AFP

באספניול כעסו מאוד על הפנדל שנשרק לזכות ברצלונה, שלטענתם היה מפוקפק מאוד בלשון המעטה. דה תומאס התבטא בנושא בסיום ואמר: "מהמגרש זה נראה לי כמו בדיחה. אולי הוא נגע בו, אבל לא ייתה שום כוונה. בתחילת העונה אמרו שלא ישרקו על מגעים כאלה, אני חושב שלא היה".

צ'אבי התייחס גם לפנדל וגם לדיווחים המדאיגים שפורסמו אתמול עוד לפני המשחק, לפיהם סרחיו אגוארו עומד להכריז על פרישה בעקבות הבעיה בליבו: "אמרו לי שהפנדל היה, לא צפיתי במהלך. ממה שראיתי בזמן אמת, הייתי שורק. אסתכל על זה שוב כי מן הסתם יראו את זה עוד 200 פעמים. אגוארו? אני לא יודע כלום לגבי 'קון'. דיברתי איתו, הוא רגוע ואנחנו צריכים לחכות. המידע שפורסם היום לא הגיע אליי".

שחקן ברצלונה ממפיס דפאי. רויטרס
בכושר הבקעה מצוין. ממפיס דפאי/רויטרס

המספרים

* ברצלונה בעטה 11 פעמים לשער של אספניול במחצית הראשונה, הכמות הגבוהה ביותר שרשמה העונה ב-45 הדקות הראשונות של איזשהו משחק בליגה.

* 12 בעיטות שוגרו לשערה של ברצלונה בהופעת הבכורה של צאבי: יותר מכל מאמן אחר במשחקו הראשון מאז ה-17 של פרנק רייקארד נגד אתלטיק בילבאו ב-2003.

* אף שחקן לא העניק לקבוצה שלו יותר נקודות בעזרת שעריו מאשר ממפיס דפאי: 7 הכיבושים של ההולנדי היו שווים 7 נקודות עבור ברצלונה העונה, כאשר בכל הליגה הספרדית רק מיקל אויארסבאל תרם תפוקה זהה לריאל סוסיאדד.

* אספניול סופרת 14 הפסדים רצופים בקאמפ נואו וב-11 משחקים מתוכם היא לא הבקיעה ולו שער אחד.

* לראשונה מאז ה-29 במרץ 2014 נשרק פנדל בדרבי בין ברצלונה לאספניול. 10 מתוך 11 בעיטות העונשין האחרונות שנשרקו היו לטובת הבלאוגרנה. בארסה, אגב, נותרה הקבוצה היחידה ב"לה ליגה" שלא נשרק נגדה פנדל העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully