וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור למרתון המדברי הבינלאומי אילת: כ-7,000 רצים ורצות ישתתפו באירוע

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 13:07

המרתון המדברי הבינלאומי באילת חוגג עשור שנים ויבשר את פתיחת השמיים וכניסת רצים תיירים מרחבי העולם. מצעד דגלנים מהמדינות המשתתפות יפתח את האירוע בו צפויים לקחת חלק כ-7000 רצים ורצות בסופ"ש המרתון המדברי, אותו יזמה חברת מרתון ישראל יחד עם עיריית אילת

בדיוק לפני עשר שנים, הדרים עופר פדן מייסד ומנכ"ל חברת מרתון ישראל לאילת, שם הציג לאלי לנקרי, ראש העיר הנוכחי, את פורמט המרוץ. לנקרי התלהב מיד ותמך ברעיון. חצי המרתון הראשון יצא לדרך בחודש נובמבר 2011 בהשתתפות כ-300 רצים. בשנת 2019, לפני התפרצות נגיף הקורונה השתתפו במרתון המדברי כ-4000 רצים מהם הגיעו מרחבי העולם כ-500 משתתפים מ-32 מדינות.

המרתון המדברי אילת, שיתקיים השנה ב-26 בנובמבר, מיצב את עצמו כאחד ממרוצי השטח הנחשקים בישראל. בשנת 2018 בקונגרס של ארגון ה aims, ארגון המרתונים הבינלאומי הוקרנו סרטוני המרתונים האקזוטיים בעולם וביניהם כיכב בגאון המרתון המדברי של מרתון ישראל. גם בגיליון האחרון של מגזין 'DISTENT RUNING' העולמי קיבל המרתון המדברי כתבת שער מרהיבה, מדובר במרתון היחידי מישראל שזכה להוקרה זו.

מרתון המדברי אילת. יחצ,
המרתון המדברי אילת/יחצ

המרתון המדברי הבינלאומי הוא היחידי בארץ ואחד מהבודדים בעולם המשלב בין תנאי שטח מאתגרים, מסלולים מרתקים, נוף פראי ומרהיב של ים, הרים ונקיקי ואדיות. מרוץ יוצא דופן שמסלוליו נבחרו בקפידה ומחשבה ויחד יצרו את החיבור המושלם בין הגוף, הנפש והטבע הסובב את העיר אילת.

המרוץ ייצא לדרך ביוזמת ובהפקת חברת מרתון ישראל, המתמחה באירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה, יחד עם עיריית אילת וכולל ארבעה מקצים: מקצה מרתון שטח מלא 42.2 ק"מ שיוזנק במפרץ השמש (6:00 בבוקר) ומסתיים על הטיילת בסמוך למלון הרודס, מקצה חצי מרתון 21.1 ק"מ יוזנק באותו מקום (6:30 בבוקר), מקצה הבנים - 10 ק"מ לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים (יוזנק בשעה 6:45 בבוקר) ומקצה 5 ק"מ (יוזנק בשעה 7:00 בבוקר).

ראש עיריית אילת - אלי לנקרי: "אחרי תקופה מאתגרת בצל הקורונה, העיר אילת שמחה לשוב ולארח אירועים בינלאומיים מובילים כמו המרתון המדברי, שמציין עשור והפך מאירוע עם מאות משתתפים לאירוע בינלאומי עם אלפי משתתפים בזכותו אנו חושפים את נופיה הקסומים של עירנו בפני ספורטאים וצופים מהארץ ומהעולם. בזכות המשאבים הטבעיים של אילת לצד השקעה במתקני הספורט ברחבי העיר ובראשם בניית קריית ספורט בינלאומית, הפכה אילת בשנים האחרונות לעיר ספורט בינלאומית המארחת אליפויות אירופה ועולם במגוון ענפי ספורט לצד תחרויות בספורט עממי וטורנירים. אנו מצדנו, נמשיך להשקיע בתחזוקה וחידוש מתקני הספורט למען הספורטאים מהארץ ומחו"ל בכל הענפים. בהזדמנות זו אני מודה בשם העיר ותושביה לכל מי שלוקח חלק בהצלחת האירוע ובמיוחד לעופר פדן, מייסד המרתון שיזם, האמין ורץ ביחד אתנו למרחקים ארוכים".

פדן הוסיף: "עשור למרתון המדברי הבינלאומי באילת. מבחינתי האישית כעומד בראש חברת מרתון ישראל זו היא הכרזה מרגשת וביטוי לעשייה בלתי מתפשרת לה שותפים גופים רבים ובראשם עיריית אילת שהשכילו להבין כי ספורט הוא תרבות ודרך חיים, ספורט הוא מפתח לתיירות, חברה ושמחה גדולה. השנה מקבל המרתון משנה תוקף לאחר שנתיים של קורונה שעצרו את האירועים ההמוניים וגם את התיירות הנכנסת. אני צופה שיהיה לנו השנה אירוע מיוחד וחגיגי אליו יגיעו רצים ורצות מרחבי הארץ והעולם לעיר אילת שלה יש את הקסם המיוחד שלה".

מתחם המרתון ימוקם בטיילת מלון הרודס, על שפת הים הצפוני באילת משם יוזנק המרתון, שם יוקם שער הסיום, מתחמי פינוק למרתוניסטים, ייערכו טקסי מנצחים וכמובן יהיה יריד פתוח לקהל - מתחם אקספו מיתוגים עשיר ומהנה שיפתח ביום חמישי (25.11) ובו יחולקו ערכות למקצים השונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully