וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים, שותים ונושמים מייק ג'יימס: מכבי תל אביב מתכוננת למונאקו

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 7:59

הצהובים יפגשו לראשונה בהיסטוריה את היריבה מהנסיכות (21:05) עם הגארד האמריקאי שנוטה לחגוג על חשבון מכבי ביד אליהו, קינן אוואנס: "צריכים להרחיק אותו מהימין". וגם: מי שחקן ה-NBA שעשוי להכריע את המשחק, ומה יהיה עם סקוטי ווילבקין?

גיא גודס מוצג כמאמן נבחרת ישראל בכדורסל/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (רביעי, 21:05) כשהצהובים יארחו ביד אליהו את מונאקו הצרפתית במסגרת המחזור העשירי. שתי הקבוצות יפגשו לראשונה בהיסטוריה למשחק רשמי, כשמכבי תל אביב מגיעה להתמודדות במאזן יותר טוב מהצרפתים, שישה ניצחונות ושלושה הפסדים לקבוצה של יאניס ספרופולוס, לעומת חמישה ניצחונות וארבעה הפסדים ליריבה מהנסיכות.

קינן אוואנס, מכבי תל אביב, מול פרדריק בורדיון, הפועל חולון. דני מרון
"יכולים לנצח בכל משחק, בבית ובחוץ". אוואנס/דני מרון

בכמה מילים: רק לפני שבועיים מכבי תל אביב הייתה בנקודת שיא בעונה שלה אחרי שניצחה במשחק משכנע את ברצלונה, הביסה את באסקוניה בחוץ ונראתה כמעט בלתי מנוצחת. אלא שמאז הפסידו הצהובים להפועל חולון ולצסק"א מוסקבה, וביום ראשון האחרון כמעט והפסידו בבית להפועל אילת, רק כדי לנצח אחרי שתי הארכות. במכבי מאמינים שלמרות רצף המשחקים הפחות טוב לאחרונה, הם יכולים לעבור את מונאקו.

הצהובים דיברו בעיקר על הצד ההגנתי לקראת המשחק, ואיך לעצור את הכישרון ההתקפי שיש למונאקו, אך יודעים שמשהו גם במשחק ההתקפי של הקבוצה פחות זרם נגד צסק"א מוסקבה והפועל אילת, ובהרכב מלא הם יקוו לחזור ולהציג כדורסל שוטף.

"אם אנחנו משחקים חזק וביחד, אנחנו יכולים לנצח בכל משחק - בחוץ או בבית", סיפר קינן אוואנס, "הגנה מנצחת משחקים, אנחנו רק צריכים לסיים את העבודה. אנחנו מתכוננים למייק ג'יימס כמו לכל שחקן, צופים בווידאו, רואים את היתרונות והחסרונות שלו ומנסים לנצל אותן. הוא אוהב ללכת ליד ימין, אז צריך להרחיק אותו מזה ולשלוח אותו לצד השני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

גם אנג'לו קלויארו התייחס למפגש עם הקבוצה מהנסיכות: "מונאקו טובה וחזקה, ההתקפה שלהם אחת מהשלוש הכי טובות ביורוליג ויש לזה סיבה. הם גדולים ואתלטיים, הגארדים שלהם יכולים לקלוע, הגבוהים חזקים, אז זה יהיה קשה. לא איבדנו ביטחון, זו עונה ארוכה ויש עליות וירידות. המטרה היא להפחית את הירידות ולהאריך את העליות".

עודד קטש ודורון שפר, הצמד קטשפר המפורסם, ייכנס במהלך המשחק להיכל המכבים והשניים יזכו לטקס מיוחד.

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם אנג'לו קלויארו, ג'יימס נאנלי, אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
"יש סיבה לזה שההתקפה של מונאקו אחת מהשלוש הכי טובות". קלויארו/דני מרון

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. נכון שלא בפעם הראשונה, אבל אחרי התקופה החלשה לאחרונה הגארד פוגש בצד השני של הפרקט את אחד היריבים הגדולים שלו מבין כוכבי המפעל, וחייב להתעלות כדי לעזור לקבוצתו לא להיקלע לרצף הפסדים אחרי פתיחת העונה הטובה.

הנתונים: מכבי תל אביב ומונאקו נפגשות לראשונה ביורוליג. הקבוצה האחרונה שמכבי תל אביב פגשה לראשונה הייתה זניט סנט פטרסבורג לפני שנתיים. הקבוצה הצרפתית כבר שיחקה בישראל במסגרת אירופית, כשפגשה את מכבי ראשון לציון והפסידה לה 77:72 לפני שנתיים. עוז בלייזר קלע 2 נקודות לראשון לציון באותו משחק.

סקוטי ווילבקין לא קלע שלשה בארבעה מששת משחקיו האחרונים ביורוליג. ווילבקין מדורג 14 בטבלת קלעי השלשות ביורוליג עם 357, והוא צפוי לעלות העונה לפחות מקום אחד ולחלוף על פני דימיטריס דיאמנטידיס.

מי שעדיין בכושר שלשות נהדר הוא מייק ג'יימס. הגארד שהחל את הקריירה המקצוענית שלו בכפר בלום, קלע שלשה אחת לפחות ב-30 מ-31 משחקיו האחרונים ביורוליג. במשחקו האחרון ביד אליהו ג'יימס נעצר על 10 נקודות, אבל זה ממש לא מעיד על ההיסטוריה שלו נגד הצהובים. לגארד יש שבעה משחקים נגד מכבי תל אביב, כשהוא מנצח בחמישה, עם ממוצע של 19.5 נקודות למשחק.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לא קלע שלשה בארבעה מששת משחקי היורוליג האחרונים. ווילבקין/דני מרון

היריבה: בהופעת הבכורה שלה ביורוליג עושה מונאקו מאמצים גדולים כדי לבנות קבוצה שתגיע לפלייאוף ותוכל להמשיך עונה נוספת במפעל. הקבוצה מציגה עד כה מגרש ביתי נהדר עם ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים, כשרק ברצלונה מנצחת בצרפת, ובחוץ ניצחון אחד מארבעה משחקים. השם הגדול ביותר במונאקו הוא כמובן מייק ג'יימס שרושם 14 נקודות ו-5.2 אסיסטים למשחק, אך חוץ ממנו עוד שלושה שחקנים קולעים בספרות כפולות. אחד השחקנים המעניינים ביותר הוא שחקן הפנים דונטה הול, שביחד עם דונטאס מוטיונאס מרכיב את קו הקדמי של הקבוצה הצרפתית.

שימו לב ל: דווין בייקון. רק לפני תקופה קצרה הצטרף הפורוורד למונאקו כשבאמתחתו 10.9 נקודות למשחק מהעונה שעברה באורלנדו, ובינתיים הוא מגלה יכולת טובה מהספסל. לבייקון יש את האיכות להפוך להיות האקס פקטור בהתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully