וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריב הכי טוב שפגש הוא אבא שלו: "תעודת זהות" עם לוטן אמסלם

16.11.2021 / 13:00

הוא עלה לקבוצה הראשונה רק בשנה האחרונה בנוער, ירד לארצית והוא מביא אנרגיות לרוטציה של דני פרנקו. לוטן אמסלם, הבן של הסמל הגדול של הפועל תל אביב, מועמד מוביל לתגלית העונה: "אין הרבה שחקנים שיש להם מועדון שהוא בית"

הרבה מאוד אוויר השתחרר בהפועל תל אביב בזכות הניצחון במוצאי שבת על הפועל חולון, שהעלה את האדומים מעל המקום האחרון בטבלה. את הרבע האחרון במשחק, וכן את דקות הסיום בהתמודדות, העביר הפורוורד הצעיר לוטן אמסלם על המגרש, כשהוא מעלה את רמת האנרגיות ועוזר לקבוצה להבטיח את הניצחון. אמסלם הוא אחד המועמדים הבולטים לתואר תגלית העונה בליגת העל והשחקן הישראלי הראשון שמתארח במדור "תעודת זהות".

לוטן אמסלם. אתר FIBA, אתר רשמי
ההישג הכי גדול שלו. אמסלם בנבחרת העתודה/אתר רשמי, אתר FIBA

אז מי הוא לוטן אמסלם?

לוטן אמסלם (2.00), בנו של הסמל הגדול של הפועל תל אביב ושחקן נבחרת ישראל לשעבר שמעון אמסלם, גדל במחלקת הנוער של האדומים ויחגוג ביום שישי הקרוב יום הולדת 20. לאורך שנים ארוכות בנוער הוא לא סומן כאחד מכוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי, והפריצה הראשונה שלו הייתה עם תיכון חדש תל אביב שזכה באליפות העולם לתיכונים. בשנתו האחרונה בגילאי הנוער עלה אמסלם לקבוצת הנוער הראשונה של הפועל תל אביב והיה חלק משמעותי בה, כשהוא משתפר מאוד באותה עונה.

בעונת 2019/20 בחר אמסלם לעבור למכבי שוהם מהליגה הארצית, שיחק במדיה במשך עונה, וחזר לשחק בהפועל תל אביב לאחר חזרת ליגת העל מפגרת הקורונה. החל מהעונה שעברה הוא חלק מהסגל הבוגר של האדומים, כשאשתקד שותף ב-14 משחקים והחזיר עם 1.7 נקודות למשחק. העונה הוא שיחק בכל משחקי הקבוצה, זכה ל-11.6 דקות בממוצע, רשם 4.2 נקודות למשחק, כולל 11 נקודות בהפסד להפועל גליל עליון ו-8 נקודות בניצחון על מכבי ראשון לציון.

בקיץ שעבר אמסלם זומן לסגל נבחרת העתודה של ישראל, שיחק בכל משחקת משחקי הנבחרת ורשם 3 נקודות ו-1.8 ריבאונדים בממוצע למשחק.

שמעון אמסלם. ברני ארדוב
דירבן את הילד לשחק כדורסל בכיתה ב'. שמעון אמסלם/ברני ארדוב

לוטן אמסלם, עד כמה השבוע האחרון, מהמשחק נגד גליל עליון ועד המשחק נגד חולון, היה קשה עבורכם ועבורך אישית, ועד כמה ההרגשה השתנתה עכשיו?

"אני חושב שבסופו של דבר אנחנו מקצוענים כולנו, הבנו שאחרי גליל זה הזמן לעשות את הצעד קדימה. במשחק נגד גליל לא פתחנו טוב, המחצית השנייה היא אולי המחצית הכי טובה שלנו כל העונה. בסוף מה שקרה לנו היה חוסר מזל וחוסר ריכוז, לקחנו את זה אישית, אולי טוב שזה קרה. אני שמח על איך שנראינו נגד חולון ומקווה שמפה ניקח את זה רק למעלה. יכול להיות שבמשחק הבא נבוא וההרגשה תהיה אחרת, להמשיך עם הרגלים על הקרקע, לעשות מה שהמאמנים מבקשים מאיתנו ולהגיע למשחק הבא מרוכזים".

מה עושים מנקודת הזמן הזאת כדי להמשיך במומנטום חיובי ולהפוך את העונה שלכם לסיפור הצלחה?

"בשבוע הבא יש לנו משחק חשוב נגד אילת, אנחנו לוקחים כל משחק כהכי חשוב שיש. התחלנו את העונה הזאת לא טוב, נצטרך ללחוץ על הגז במטרה שהמשך העונה ייראה הרבה יותר טוב".

בעיני רבים אתה מועמד כבר עכשיו לתגלית העונה. לא הרבה האמינו שתהיה לך הזדמנות כזאת ושתוכיח את עצמך מהר כל כך. איך זה התלגל?

"מגיע הרבה קרדיט לדני ולהפועל תל אביב בכלל. צריך הרבה אומץ בשביל לתת לילד בן 19 הזדמנות כזאת, אני שמח שמאמינים בי ודוחפים אותי. אני מעריך את זה מאוד. אני עובד קשה מאוד כדי להגיע לנקודת הזמן הזאת שאני אומר לעצמי שאני שווה את זה, שאני אהיה על המגרש ואעזור לקבוצה שלי לנצח. לגבי תגלית העונה זה עוד רחוק, זה תלוי איך המשך העונה שלנו תיראה, ואיך אני איראה. ניקח את זה יום אחרי יום. הפועל תל אביב זה הבית שלי, אני מרגיש פה מאוד בנוח עם האוהדים, עם האנשים שעוטפים את המועדון הזה, אני מכיר את כולם מאז שאני ילד קטן. יש לי פה חוזה להרבה שנים, זה משהו מיוחד, אין עוד הרבה שחקנים שיש להם מועדון שיכולים לקרוא לו בית וזה אחד הדברים שעוזרים לי".

שמעון אמסלם עם בנו לוטן אמסלם. האינסטגרם של שמעון אמסלם, צילום מסך
אחרי הזכייה באליפות העולם לתיכונים. שמעון ולוטן אמסלם/צילום מסך, האינסטגרם של שמעון אמסלם

ולשאלון הזהה

איך התחלת לשחק כדורסל?

"התחלתי לשחק כדורסל בכיתה ב', אבא שלי חזר יום אחד ושאל אותי אם אני רוצה ללכת לחוג כדורסל. אמרתי לו יאללה בוא ננסה. נשארתי כל השנים בהפועל תל אביב עד שהגעתי לבוגרים".

מה לדעתך ההישג הכי גדול שלך כשחקן כדורסל?

"ההישג הכי גדול שלי מחולק לשניים - להגיע לנבחרת העתודה, זה מעמד מרגש לשחק בנבחרת ישראל, כבוד ענק. לקחתי את אליפות העולם ביוון עם תיכון חדש, הישג מרגש מאוד לקחת את הגביע הזה מול 3,000 אוהדים ביוון, גביע שאף אחד לא לקח לפנינו, מעמד מיוחד".

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו ומי השחקן הכי טוב ששיחקת נגדו?

"השחקן הכי טוב ששיחקתי נגדו זה אבא שלי, באחד על אחד שהיינו משחקים בספורטק. בארבע שנים שלי בבוגרים שיחקתי עם הרבה שחקנים כשרוניים וטובים, אין אחד שמתבלט מעל האחרים. שחקנים כמו ים מדר, תומר גינת, דני אבדיה, בר טימור ו"זלי" (עידן זלמנסון) שעולים מעל כולם, אבל אין אחד ספציפי".

ספר לי משהו עליך שאי אפשר למצוא ברשת?

"אני מאוד אוהב כלבים ויש לי כלבה שקוראים לה לולה".

האם יש לך אמונות טפלות לפני משחקים?

"יש לי המון אמונות טפלות, אבל אני לא אגלה אותם כי אז הם לא יעבדו".

מה הדבר הכי חזק במשחק שלך, ומה אתה צריך לשפר יותר מהכל?

"הדבר הכי חזק זה שאני לא מפחד, אני משחק אגרסיבי וקבוצתי. אני צריך לשפר הרבה דברים, זה חלק מהעניין של ההתפתחות כשחקן כדורסל".

מה הדבר שאתה הכי אוהב בעיר שלך ושבגללו לא תחליף אותה?

"היא מיוחדת, תל אביב זה השפיץ של העולם".

אם לא היית שחקן כדורסל, סביר להניח שהיית...

"וטרינר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully