וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר הורתה לפועלים הזרים לעזוב כדי ש"לא ייראו במונדיאל"

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 9:30

בגלל שיקולי תדמית: מארגני המונדיאל הודיעו לעובדים הזרים שעליהם לעזוב חמישה חודשים לפני הטורניר, בהחלטה שתגרום להם פגיעה כלכלית קשה

תקציר: חגיגת השערים ממוקדמות המונדיאל, 14.11/ספורט1

קטאר הודיעה לפועלים הזרים, שעבדו בהקמת האצטדיונים ובהכנה למונדיאל, שעליהם לעזוב את המדינה כבר בחודש אוגוסט, חמישה חודשים לפני תחילת הטורניר בדצמבר 2022. "המטרה של הקטארים היא שהפועלים הזרים לא ייראו בשטח המדינה במהלך הטורניר ובחודשים שלפניו", כך על פי דיווח הבוקר (ראשון) ב"דיילי מייל".

המשמעות מבחינת הפועלים הזרים היא חוזה שנגמר חמישה חודשים לפני הזמן שנקבע. מדובר בבשורה קשה עבור העובדים, מאחר שרבים מהם שילמו סכומים גבוהים על מנת לקבל את הזכות לעבוד בקטאר, ולשם כך לקחו הלוואות בריבית גדולה. כעת, אחרי שהתבשרו שיידרשו לעזוב את המדינה חמישה חודשים לפני הזמן, החשש הוא שהם לא יוכלו להחזיר את ההלוואות, ויחזרו לביתם עם חובות.

פועלים זרים לקראת קטאר 2022. רויטרס
"בשורה מדאיגה". פועלים זרים בקטאר/רויטרס

ארגון "אמנסטי" טוען כי מדובר ב"בשורה מדאיגה" והאיץ בראשי הכדורגל לפעול נגד הפגיעה בעובדים. "רבים מהעובדים היו צריכים לשלם אלפי דולרים בהלוואות ועמלות כחלק מגיוס לא חוקי לעבודות בקטאר", נמסר מ"אמנסטי", "ולקחו הלוואות בריביות גדולות כדי לשלם את זה. אלה שיידרשו לעזוב לפני שהצליחו להחזיר את ההללוואה ימצאו את עצמם בחובות עצומים. ההתאחדויות חייבות ללחוץ על הקטארים ולהגן על זכויות הפועלים, ולהמשיך ללחוץ על חקירה על מקרי המוות הרבים והלא מוסברים".

כזכור, בעבר פורסם על שורה ארוכה של הרוגים מתאונות עבודה בקטאר בהקמת האצטדיונים לגביע העולמי, ורבים שחזרו למדינתם נפאל חלו במחלות בכבד.

  • עוד באותו נושא:
  • קטאר 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully