וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון באיגוד השופטים: "מרגישים שיש שינוי גדול"

11.11.2021 / 9:15

ההנחיות לקצר את התהליכים כשיש התערבות של VAR, התקבלו וכבר יוצאות לפועל. באיגוד מאוד מרוצים: "חבל שיש עכשיו פגרה"

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 1:1/ספורט1

שביעות רצון באיגוד השופטים מאיך שהמשחקים התנהלו בשני המחזורים האחרונים בליגת העל. התחושה היא שהשופטים מבינים היום הרבה יותר טוב את החיבור ודרך העבודה שצריכים להיות בין השופט המרכזי לשופט המסך. בעקבות ביקורות חריפות שהיו נגד האיגוד ביחס לעבודה בין השופטים ולא פחות מכך ביחס לזמן שעובר עד שהשופט המרכזי ושופט המסך מקבלים החלטות, הורידו ראשי האיגוד לפני שלושה שבועות הנחיות מאוד ברורות בנוגע לעניין. לשופטים נאמר כי על פי רוב שופט מרכזי שנקרא למסך צריך לקבל את עמדת שופט ה-VAR. בנוסף לכך נדרשו השופטים לקצר בצורה משמעותית את הזמן שהם עומדים מול המסך עד שהם מקבלים את ההחלטה.

אתמול התקיים הכינוס המקצועי הדו שבועי של השופטים בשפיים ובו נשמעו דברי שבח רבים ביחס לשינוי שעשו השופטים ושבא לידי ביטוי בשני המחזורים האחרונים. חיים יעקב, המנהל המקצועי באיגוד והמדריך הארצי של השופטים, דיבר בכנס אתמול ואמר בין היתר: "יש קבוצות ששמחות שיש שבועיים פגרה ושזה בא להן בזמן. אנחנו היינו רוצים להמשיך לשחק השבוע ולא לצאת לפגרה".

השופט דניאל בר נתן, בדיקת VAR. דני מרון
זמן ההמתנה התקצר/דני מרון

משבץ השופטים איתן תבריזי שלא נכח אתמול בכינוס אמר הבוקר: "עשינו שינוי לפני שלושה שבועות והורדנו הנחיות בנוגע לעבודה בין השופט המרכזי לשופט ה-VAR והדברים נראים הרבה יותר טוב עכשיו וזה עוד יילך וישתפר. אנחנו רוצים ששופט שניגש למסך יקבל החלטה מהר ולא יעכב את המשחק כמו שקרה כמה פעמים בתחילת העונה ואנחנו רוצים שרק במקרה ממש קיצוני, שופט מרכזי לא יקבל את עמדת שופט ה-VAR ושבדרך כלל אם שופט VAR קרא לשופט המרכזי אז הוא יקבל את הקריאה. אנחנו מרגישים שיש שינוי גדול והדברים נראים הרבה יותר טוב בשלושת המחזורים האחרונים".

תבריזי הוסיף: "אנחנו גם ממפים כל הזמן את שופטי ה-VAR הטובים ונראה שיש כבר כיוון. ברור שהשופטים הוותיקים כמו זיו אדלר שפרש או לירן ליאני שיפרוש, נכנסים וייכנסו לעמדות ה-VAR ויסייעו לנו מאוד. המטרה של כולנו שהמשחקים יעברו הרבה יותר טוב ואנחנו מרגישים שזה כבר קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully