וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקורר מרשים ומודה באהבה לשווארמה: "תעודת זהות" עם פרנק בארטלי

9.11.2021 / 10:44

בחר בקריירת כדורסל רגע לפני המכללות, כיכב בבית בלואיזיאנה והחל במסע שכלל ליגות לא פופולריות במיוחד. עירוני נס ציונה חייבת הרבה מהשיפור שלה לגארד האמריקאי החדש שלה שמספר מה הוא חייב לעשות לפני כל משחק

עד לפני שבוע וחצי, מד הלחץ בעירוני נס ציונה הרקיע שחקים. הקבוצה של ליאור ליובין הספיקה לעוף מהיורופקאפ, לפתוח את העונה עם שלושה הפסדים רצופים ולא למצוא את עצמה. מאז היא כבר ניצחה פעמיים, עלתה עם הראש מעל פני המים, והרבה בזכות פרנק בארטלי, הגארד שהגיע רגע לפני פתיחת העונה. בארטלי הוא גם השחקן הרביעי שמתארח במדור "תעודת זהות".

אז מי הוא פרנק בארטלי?

פרנק בארטלי הרביעי (27, 1.91), יליד באטון רוג' שבלואיזיאנה, התלבט בצעירותו האם לשחק כדורסל או פוטבול. הוא היה שחקן מוכשר בכריטסיאן לייף אקדמי, גם בכדורסל וגם כווייד רסיבר, אלא שבסוף בחר בכדורסל, עבר לשחק בתיכון נוסף בקליפורניה שנה אחרי שסיים את לימודיו וקיבל בסופו של דבר החלטה לשחק באוניברסיטת בריגהאם יאנג.

אחרי שנתיים בהן מיעט לשחק במכללה, עבר בחזרה הביתה ללואיזיאנה, כשמי שמחליף אותו בבריגהאם יאנג הוא לא אחר מאלייז'ה בריאנט. אחרי שנה אחת בחוץ פרץ בלואיזיאנה עם 15.3 נקודות למשחק בשנתו הראשונה ובעונתו האחרונה במכללות נבחר לחמישיית העונה בקונפרנס סאן ובלט עם 17.8 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק.

את הקריירה המקצוענית שלו פתח בליגה הקנדית ונבחר לרוקי השנה. בקיץ 2019 קיבל חוזה בליגה הספרדית השנייה במדי ויאדוליד, נבחר לשחקן השנה בליגה שהופסקה בגלל הקורונה ורשם 16.3 נקודות למשחק. ההצלחה שלו בספרד הובילה אותו לליגה הראשונה בגרמניה, שם שיחק במדי ביירוית'. בבונדסליגה הצטיין בארטלי עם 14.3 נקודות למשחק.

בקיץ האחרון חתם על חוזה זמני בבאקן ברס, לא הצליח לעזור לקבוצה להגיע לליגת האלופות, ועבר לנס ציונה רגע לפני טורניר מוקדמות היורופקאפ. אחרי שרשם 8 נקודות למשחק עם 1 מ-12 מחוץ לקשת בשני משחקיו הראשונים, התפוצץ בשלושת המחקים האחרונים ורשם מספרים מרשימים שכוללים 23.3 נקודות (9 מ-22 מחוץ לקשת), 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים בממוצע.

פרנק בארטלי שחקן עירוני נס ציונה. אתר היורופקאפ, אתר רשמי
באירופה זה נגמר באכזבה. בארטלי/אתר רשמי, אתר היורופקאפ

פרנק בארטלי, התפוצצת בשני המשחקים האחרונים אחרי פתיחת עונה קשה, מה השתנה עבורך?
"התחלנו את העונה לאט. עשינו הרבה שינויים מהרגע שהגעתי לכאן והקבוצה התקשתה למצוא את הכימיה שלה בשלב הראשוני, אבל צריך לתת קרדיט לחברים שלי, כל אחד מהם נתן מעצמו והראינו הרבה לחימה והתקדמות בכל שבוע. אנחנו ממשיכים להיראות טוב יותר וחזרנו למסלול. בשבילי, זה היה רק להתאים את עצמי לקבוצה ולהרגיש בנוח עם ההתקפה ולהמשיך לשחק עם ביטחון".

הגעת לקבוצה שבוע לפני הטורניר באירופה ולא עברתם אותו. עד כמה זה השפיע על פתיחת העונה שלכם?
"ברור שזה היה מאכזב. לא ברור לי למה הקבוצה הייתה צריכה לשחק במוקדמות אחרי שזכתה במפעל בשנה שעברה. בשבילנו, זה היה מבחן חשוב כי רבים מאיתנו שיחקו אחד עם השני בפעם הראשונה ולמדנו להכיר אחד את השני בטיסה. אבל כמו שאמרתי, נמשיך להתקדם בכל שבוע והפוקוס הוא על המשחק הבא".

מאמן עירוני נס ציונה ליאור ליובין עם שחקניו בפסק זמן. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
איתו על הקווים הם יגיעו רחוק? ליובין/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

הקבוצה עוד לא בסגל הסופי שלה. לאן אתה חושב שאתם עוד יכולים להגיע?
"אנחנו רק צריכים להמשיך לשחק חזק וזה ייתן לנו את הצ'אנס לנצח משחקים. זה עדיין מאוד מוקדם בעונה. אנחנו צריכים לשלוט במה שאנחנו יכולים לשלוט, ובתקווה שזה יהיה מספיק כדי לשים אותנו במקום שאנחנו רוצים להיות בו בסוף העונה".

איך התחלת לשחק כדורסל?
"התחלתי לשחק אחרי שראיתי הרבה מאוד כדורסל בטלוויזיה ואחרי זה הייתי משחק עם החברים שלי בבית הספר. כל החברים שלי שיחקו, אז החלטתי להצטרף לקבוצה גם".

מה לדעתך ההישג הכי גדול שלך כשחקן כדורסל?
"ההישג הכי גדול שלי היה לזכות בתואר ה-MVP, זר השנה וגארד השנה בליגה השנייה בספרד בשנה השנייה שלי כמקצוען".

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו ומי השחקן הכי טוב ששיחקת נגדו?
"השחקן הטוב ביותר ששיחקתי איתו הוא כנראה לנגסטון גלוואי, שיחקנו ביחד בתיכון והוא משחק כיום בגולדן סטייט ווריירס. קשה לבחור את השחקן הכי טוב ששיחקתי נגדו, אבל אני אלך על קווין פאנגוס כשהוא שיחק בגונזגה או טרנס דיוויס ששיחק באול מיס".

ספר לי משהו עליך שאי אפשר למצוא ברשת?
"יש לי שלוש אחיות ואני הבן היחיד במשפחה. האמת שאין יותר מדי דברים מעניינים שאפשר למצוא עליי ברשת בכל מקרה".

האם יש לך אמונות טפלות לפני המשחקים?
"האמונה הטפלה היחידה שלי זה שלפני תחילת המשחק, או ישר אחרי המחצית, רגע לפני שאנחנו נכנסים לאסיפה של לפני העלייה למגרש, אני חייב לקלוע שלשה".

מה הדבר הכי חזק במשחק שלך ומה אתה צריך לשפר?
"אני יכול לקלוע בכמויות גם ברמה גבוהה מאוד, מצד שני אני חייב לשפר את האחוזים שלי ל-3".

מה הדבר שאתה הכי אוהב בישראל עד כה?
"אני ממש אוהב את האוכל הישראלי. שווארמה זה המאכל האהוב עליי נכון לעכשיו".

אם לא היית שחקן כדורסל, סביר להניח שהיית...
"כנראה שהייתי שחקן פוטבול. כל המשפחה שלי שיחקה פוטבול, וגם אני שיחקתי. הפסקתי כדי להתמקד בכדורסל במכללות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully