וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנה ההומו של אוסטרליה "חושש לחייו" בנוגע להגעה למונדיאל בקטאר

ג'וש קבאלו הביע דאגה מהמצב בקטאר ("הבנתי שמוציאים שם הומואים להורג") ותהה: "האם החיים שלי לא חשובים יותר מהקריירה?"

הביצועים של ג'וש קבאלו/מתוך יוטיוב

לפני כשבועיים עשה היסטוריה שחקנה של אדלייד יונייטד האוסטרלית ג'וש קבאלו, כשהפך לכדורגלן הראשון אי פעם שיוצא מהארון. אתמול (ראשון) הביע קבאלו את חששותיו מהאפשרות שיגיע עם נבחרת אוסטרליה למונדיאל בקטאר, לאור החוקים המפלים כלפי קהילת הלהט"ב במדינה, זאת בנוסף למצב זכויות האדם העגום.

"אני קורא חדשות ומבין בין השורות שמוציאים להורג הומואים בקטאר, וזה משהו שמאוד מפחיד אותי. זה גורם לי לא לרצות להגיע לשם", אמר קבאלו בריאיון לגרדיאן. "זה מעציב אותי. בסופו של דבר לשחק במונדיאל זה אחד ההישגים הכי גדולים לכדורגלן שמייצג את המדינה שלו. מצד שני, לדעת שאתה הולך לשחק במדינה שרודפת את קהילת הלהט"ב, תוך כדי סיכון החיים שלי - גורם להערכה מחודשת של המצב. האם החיים שלי לא חשובים מהצלחה בקריירה?"

בקטאר נעשו כבר ניסיונות להראות פתיחות ולהבהיר כי לא תבוצע כל רדיפה כלפי קהילת הלהט"ב. יו"ר ההתאחדות המקומית נאסר אל-קטר צוטט בזמנו כשאמר: "אני רוצה להבטיח לכל אוהד, בכל מין או העדפה מינית, דת, גזע וכיוצא בזה כי קטאר היא אחת המדינות הבטוחות בעולם, והיא מקבלת בברכה את כולם ללא יוצא מהכלל".

אל-קטר הוסיף גם כי דגלים עם קשת צבעי הגאווה שיונפו לא יוסרו, אך סייג והוסיף כי "המסורת שלנו היא עוד אחת מתרבויות העולם, ואנחנו גם מצפים שיכבדו אותנו. אני חושב שיהיה איזון, וכולם ירגישו כבוד והערכה אחד מהשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully