וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 43 שנים: תחרות IRONMAN הבינלאומית מגיעה לישראל

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 9:15

ביום שישי הקרוב יוזנקו מחוף גיא בטבריה כ-2,300 משתתפים בתחרות 70.3 IRONMAN. הם ימשכו את עצמם לקצה גבול היכולת האנושית במסלול הכולל שחיה, רכיבה וריצה מסביב לכנרת. כל הפרטים בפנים

ביום שישי הקרוב תוזנק תחרות 70.3 IRONMAN לראשונה בישראל, יחד עם 2,300 משתתפים מכל רחבי הארץ וגם קצת מהעולם. בעריית טבריה, אשר מארחת את התחרות, נערכים לקיומה תחת דרישות ההפקה הגבוהות, בעיקר של מותג IRONMAN העולמי, בהן קבוצת קמטק וחברת טרגט מרקט נדרשות לעמוד, וכן תחת הנחיות משרד הבריאות ותקנות התו הירוק.

למעשה, קבוצת קומטק וקרן סילבן אדמס פועלות כבר מספר שנים להגשמת חזון אירוח התחרות בישראל. ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה והמגבלות הרבות בטיסות ובמעברים בין המדינות, יחד עם קושי לתמיכה ממשלתית בהיעדר תקציב מדינה, הביאו לתנאים מורכבים במשא ומתן תוך דגש על סטנדרטים ועלות זיכיון גבוהים במיוחד.

איירון מן. יחצ,
זה עומד לקרות אצלנו. הזנקת IRONMAN/יחצ

בתוך כך, קבוצת קומטק וחברת טרגט מרקט נבחרו להפיק את האירוע במסגרת הזכייה במכרז של עיריית טבריה ומשרד התיירות, לקידום ומיתוג העיר והפיכתה ליעד מוביל לקיום אירועים בינלאומיים. ראוי לציין גם כי התחרות מתקיימת בתמיכת משרד התרבות והספורט שהשקיע מיליוני שקלים, וכן על ידי איגוד הטריאתלון הישראלי. מבחינת כלל השותפים, הגעת "IRONMAN" לארץ מהווה עוד נדבך בסדרת אירועי הספורט שהובאו לישראל בין היתר גם ע"י קבוצת קומטק, הממצבים את ישראל על מפת תחרויות הספורט הבינלאומיות.

התחרות היוקרתית, שנולדה בהוואי לפני למעלה מ-40 שנה, היא תחרות טריאתלון למרחקים ארוכים אותן מארגנת התאחדות הטריאתלון העולמית. סלוגן התחרות הראשונה היה" "שחה 2.4 מייל, רכב 112 מייל, רוץ 26.2 מייל - תתרברב כל חייך". למעשה, תחרות הטריאתלון של IRONMAN מתקיימת בלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם, כשבסה"כ מתקיימות כ-170 תחרויות לערך מדי שנה. מדובר במותג עולמי שאלפי ישראלים לוקחים בו חלק במדינות שונות בעולם ומדי שנה משתתפים בו כ-35 אלף מתאמנים בממוצע.

לתחרות המותג שתי גרסאות - איירונמן מרחק מלא ואיירונמן חצי מרחק (כפי שתתקיים לראשונה בטבריה), מורכבת משלושה חלקים: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה כאשר הטריאתלון נערך ללא הפסקה ולמשתתפים זמן קצוב לסיום כל אחד מקטעי התחרות וזמן גג כולל לסיומה. בתוך כך, התחרות מאתגרת את קצה היכולת האנושית והמשתתפים בה נדרשים לכושר גופני וגם מנטלי ברמה מאוד גבוהה. תחרות 70.3 IRONMAN (חצי מרחק) בטבריה תכלול מקצה של 1.8 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבה על אופניים ו-22.1 ק"מ ריצה.

התחרות תוזנק בחוף שלמרגלות מלון חוף גיא שבטבריה בסביבות השעה 6 בבוקר של יום שישי, ותלווה על ידי הכרוז פול קיי, דמות פופולרית עולמית אשר כל משתתף שנטל חלק בתחרויות IRONMAN בעולם מכיר אותו ואת סגנונו הייחודי. תחרות IRONMAN 70.3 בטבריה תציע 40 מקומות להעפלה לאליפות העולם IRONMAN 70.3 לשנת 2022 בארה"ב.

איירון מן. יחצ,
בהחלט יהיה מה לספר לנכדים/יחצ

לקראת התחרות, לבשה עריית טבריה בגדי חג. בועז יוסף, יו"ר הועדה הקרואה בטבריה מספר: "לקראת התחרות בוצעו עבודות תשתית בכבישים ותחזוקה, ניקיונות ונצבעו סימני התנועה, וזאת כדי להקל על המשתתפים את מסלול התחרות. חשבנו על מהלכים שיעזרו לענף התיירות בעיר שכתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה היה ועוד יהיה לו הכי קשה להתאושש, ענף בו רבים מתושבי העיר מועסקים ומתפרנסים מתיירות. בחרנו לארח תחרויות ספורט עולמיות שמעלות את טבריה לתודעה העולמית והארצית מתוך ידיעה כי האפקט התיירותי הוא עצום כיוון שאלפים מגיעים לעיר, לנים במלונות, אוכלים במסעדות המקומיות, קונים ומבלים. לתחרויות כדוגמת איירנמן יש אפקט אדיר על עידוד התיירות בה ואנו גאים להיות שותפים בתחרות אירונמן העולמית, המתקיימת לראשונה במדינת ישראל".

גם במשרד התרבות והספורט מבינים את החשיבות שבקיום תחרות זו: "כחלק ממדיניות השר חילי טרופר, משרד התרבות והספורט שם למטרה להעמיד את ישראל כמועמדת עולמית באירוח טורנירים בינלאומיים גדולים, במטרה להעמיד את ישראל והעיר המארחת 'על המפה', לאפשר לספורטאים הישראלים לצבור ניסיון מקצועי ובינלאומי וכן גם לייצר אפיק הכנסה רווחי למדינה בכלל ולעירייה בפרט", מוסיף רז פרויליך, מנכ"ל המשרד, "לטובת קיום התחרות בעיר טבריה, משרד התרבות והספורט הקצה 4 מיליון שקלים למתן מענים על צרכי התחרות ולספק למשתתפים את החוויה והאיכות הגבוהה ביותר כפי שאנחנו יודעים לתת. משרד התרבות והספורט רואה בקיום התחרות בעיר טבריה כהזדמנות גדולה להציג בפני העולם את יופייה של העיר והקסם של הכנרת, מה שימשוך תיירים נוספים ויפתח את הדלת לתחרויות בינלאומיות גדולות נוספות בהמשך".

דניאל בנעים, מייסד ומנכ"ל קבוצת קומטק: "ללא כל ספק, אחת המטרות העיקריות של קומטק היא להפוך את ישראל ליעד מרכזי לאירועי הספורט הגדולים ביותר בעולם, יחד עם קרן סילבן אדמס והשותפות האסטרטגית שלנו לקידום מטרה זו. בתוך כך, קבוצת קומטק עומדת מאחורי אירועי הספורט הגדולים בישראל, הג'ירו דה איטליה, היורובסקט, תחרות הגראנד סלאם בג'ודו והמשחק הבלתי נשכח ארגנטינה - אורוגואי בהשתתפות ליונל מסי. דרך כך אנו גם מחזקים את כלכלת המדינה ואת אזורי הפריפריה בפרט".

  • עוד באותו נושא:
  • איירון מן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully