וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטנשטיינר: "ישראל כבר לא נתפסת כנבחרת קטנה בעיני היריבות"

5.11.2021 / 12:00

מאמן נבחרת ישראל דיבר אחרי פרסום הסגל והסביר למה אצילי ותורג'מן בחוץ: "המקומות בהתקפה תפוסים". על עתידו: "רק בתום הקמפיין אגיד מה הציפייה שלי". המוזמנים מהצעירה: "זה עדיף להתפתחות שלהם"

מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר במסע"ת לקראת אוסטריה ואיי פארו/צילום: יותם רונן. עריכה: טל רזניק

לאחר שפרסם הבוקר (שישי) את רשימת המוזמנים לקראת המשחקים נגד אוסטריה ואיי פארו, ערך מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר את מסיבת העיתונאים המסורתית להצגת הסגל שזומן לשני המחזורים האחרונים במוקדמות מונדיאל 2022, שאחריהם האוסטרי עלול לסיים את תפקידו.

"שני המשחקים הקרובים יהוו אתגר עצום עבורנו. יש סיכוי קטן לסיים במקום השני, אבל בשבילי יותר חשוב שנסיים את הקמפיין בצורה טובה", אמר רוטנשטיינר בראשית דבריו. "אני רוצה לראות אופי ושכולם ישאירו הכל על המגרש עבור הנבחרת והמדינה. הטבלה חשובה, אבל היא לא חזות הכל - לי הכי חשוב התהליך וההזדהות של הציבור עם נבחרת ישראל והתדמית שלה. שיפור תמיד מגיע מרעב והשחקנים שלי מאוד רעבים. הרעב שלנו חייב להיות גדול מזה של היריבות. שש הנקודות שבקופה נחוצות לנו. יהיה לי קשה לשחק נגד אוסטריה במולדתי, אבל אני רוצה שנגיע במלוא התשוקה והמוטיבציה.".

המאמן הרחיב בנוגע לתהליך: "ההפסד בסקוטלנד בדקה ה-96 היה כמו סכין בלב, לא רק שלי אלא של מיליוני אנשים בישראל. הקהל ממש עמד מאחורינו והעריך את התהליך וההתפתחות של הנבחרת. ראיתי המון אמפתיה במדינה וזה היה נהדר לשחקנים שלי, זה עזר להם להתרומם שלושה ימים אחרי האכזבה הזו ולשחק נגד מולדובה בגישה מנצחת ובראש מורם. נבחרת ישראל היא כבר לא יריבה 'קטנה' בעיני נבחרות כמו סקוטלנד, דנמרק ואוסטריה. הן מסתכלות עלינו אחרת וזה חשוב - ישראל היא נבחרת איכותית, שמראה את זה בשפת הגוף שלה. אין לנו תירוצים וכל שחקן נותן את המקסימום. תחת העקרונות האלה בחרנו את הסגל. חלק מהשחקנים נמצאים בסיטואציה קשה, של עומס, וייתכן שנצטרך להגיב בהתאם לזה אחרי המחזור הקרוב בליגות".

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי. לירון מולדובן
הפעם הוא נותר בחוץ. עומר אצילי/לירון מולדובן

רוטנשטיינר התייחס לרצון של אוסטריה לנקום על ההפסד 5:2 כאן בארץ: "הם ספגו חמישייה, אז אני בטוח שיש להם מוטיבציה לנקום. לדעתי, נגד דנמרק מול אצטדיון מלא שיחקנו 30 דקות מצוין, בסקוטלנד שיחקנו 60 דקות מצוין, אולי נצליח להתקדם ולרשום 90 דקות טובות באוסטריה".

על עתידו כמאמן הנבחרת: "אנחנו נתמקד בשני המשחקים הקרובים ובסוף נספור את הנקודות, נבחן את הקמפיין ואז אתן את חוות דעתי וכך תעשה גם ההתאחדות. סיכמתי עם היו"ר שלא נדבר על הציפיות שלנו, אלא נתרכז בקמפיין ובלתת את המקסימום. בהמשך יהיה לנו זמן לדבר ואגיד בבירור מה הציפייה שלי. אם אעשה זאת עכשיו, לא נהיה מרוכזים ב-100%".

האוסטרי דיבר גם על אי זימונם של אלון תורג'מן ועומר אצילי: "בזימון הזה לא היה לתורג'מן מקום, אבל אני מכבד את היכולת של הפועל חיפה ושלו. הוא ברשימת ההמתנה וייכנס לסגל אם יקרה משהו. את אצילי אני רואה כחלוץ ולא כקשר, וארבעת המקומות בהתקפה תפוסים. מבחינתי, עבדה, דאבור, וייסמן וזהבי הם הבחירה הראשונה. גם המנהל המקצועי של ויאדוליד ביקש ממני שאשאיר להם את שון לליגה. אבל יש לנו סיכוי למקום השני וזו סיטואציה קשה לשון וגם לנו, אבל זו לא הבעיה שלנו שהם בסיטואציה קשה בליגה הספרדית".

עוד בוואלה!

גולסה זומן לנבחרת ישראל, אצילי בחוץ, בכורה לליידנר וגנדלמן

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר. ניב אהרונסון
שוב נדרש לענות ללא מעט שאלות. רוטנשטיינר/ניב אהרונסון

הסגל המלא של נבחרת ישראל לאוסטריה ואיי פארו

שוערים: אופיר מרציאנו, דניאל פרץ, איתמר ניצן.

הגנה: אלי דסה, עופרי ארד, חאתם עבד אלחמיד, אוראל דגני, דורון ליידנר, איאד אבו עביד, איתן טיבי, סאן מנחם.

קישור: דור פרץ, ניר ביטון, גדי קינדה, ביברס נאתכו, עמרי גנדלמן, מוחמד אבו פאני, דן גלזר, מנור סולומון, אייל גולסה.

התקפה: שון וייסמן, מונס דאבור, ליאל עבדה, ערן זהבי, סוף פודגוראנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully