וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת הטניס הסינית האשימה פוליטיקאי בכיר בתקיפה מינית, והושתקה

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 13:31

פנג שוואי, אחת הטניסאיות הבכירות במדינה, יצאה בהאשמות חריגות וצונזרה ברשת. זה לא מנע מחשיפתה לעורר סערת MeToo חדשה בסין

הטניסאית הסינית שוואי פנג עוררה סערה גדולה במדינתה, אחרי שהאשימה פומבית את סגן נשיא סין לשעבר בטענה שהטריד אותה מינית. פנג, שדורגה בעבר 1 בעולם בזוגות, היא אחת הכוכבות הגדולות במדינתה בענף הפופולרי.

בסין, כידוע, יש פיקוח מחמיר מאוד על האינטרנט, והציוץ המדובר מהחשבון שלה נמחק אחרי כחצי שעה אחרי שעלה. שוואי פנג טענה שהבכיר, גאולי ז'אנג מהמפלגה הקומוניסטית, "כפה עליה" יחסי מין, ולמרות הניסיון של הממסד למחוק ולצנזר את הציוץ והעדות, צילום המסך של דבריה הופץ ברחבי הרשת.

"אני יודעת שכמישהו במעמדך, סגן הנשיא ז'אנג גאולי, אתה תגיד שאתה לא מפחד", כתבה פנג בפוסט שלה ב-Weibo, הטוויטר הסיני, "אבל גם אם זה רק להכות בסלע עם ביצה, או עש שתוקף להבה וגוזר עליו הרס עצמי, אני אגיד עליך את האמת". לדבריה, הוא כפה עליה יחסי מין בזמן שביקרה אותו בביתו לשחק עמו טניס. "באותו אחר צהריים לא נתתי את הסכמתי, ולא הפסקתי לבכות", כתבה, "הזמנת אותי אליך הביתה, וכפית עליי יחסים.

"אין לי שום הוכחה, וזה בלתי אפשרי להציג שום ראיה... אבל תמיד פחדת שאביא איתי רשמקול, על מנת להקליט אותך ולהשיג הודאה או הוכחה... אין לי הקלטה, אין תיעוד מוסרט, רק הזיכרון והחוויה הרעה שלי".

הטניסאית הסינית פנג שוואי. רויטרס
סערה גדולה. שוואי/רויטרס

פנג, 35, היא אחת הטניסאיות המפורסמות בסין, והייתה במשך 13 שנה בטופ-100 בדירוג ביחידות והגיעה למקום הראשון בעולם בדירוג הזוגות, אחרי שזכתה בשמח גרנד סלאמים (ווימבלדון 2013 ורולאן גארוס 2014 עם הטייוואנזית סי סו-וויי). החשיפה שלה, למרות הניסיונות למחוק לה כל זכר, הצליחה להצית את הרשת המפוקחת בסין בגל חדש של וידויי MeToo. גם מגישת טלוויזיה מקומית הצטרפה לווידויים, וחשפה הטרדות שעברה על ידי מגיש מפורסם אחר, וגם נשות אקדמיה בכירות החלו לחשוף מקרים מהעבר.

בהמשך נחסמה האפשרות להכניס במילות חיפוש השם של הטניסאית, ואפילו המילה "טניס" נחסמה, במה שהמחיש את הרגישות העצומה של השלטונות בסין כשמדובר בביקורת על ראשי המפלגה השולטת. זו הפעם הראשונה בתולדות סין שעולות האשמות על הטרדה מינית כנגד דמות פוליטית כל כך בכירה.

  • עוד באותו נושא:
  • פנג שוואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully