וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הכדורגל נפרד, שחר: "חסרים לנו היום ג'נטלמנים כמו אמציה לבקוביץ'"

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 15:42

בהפועל תל אביב נפרדו מהבלם האגדי ששיחק 13 עונות בקבוצה: "מגדולי הבלמים בכל הזמנים". שר הספורט: "שחקן יוצא דופן ומאמן מופלא"

אמציה לבקוביץ' בתכנית "הפרלמנט"/ספורט1
אמציה לבקוביץ' בהלוויה של עמנואל שפר. ברני ארדוב
אמציה לבקוביץ'/ברני ארדוב

מותו של אמציה לבקוביץ' עורר תגובות נרגשות בעולם הכדורגל הישראלי. השחקן והמאמן האגדי שהלך לעולמו בגיל 83 היה אחת הדמויות המשמעותיות בתולדות הענף, כששיחק לאורך כל 13 שנותיו כשחקן בהפועל תל אביב, ובקריירה המופלאה שלו כמאמן הצעיד את הפועל באר שבע לשתי האליפויות הראשונות שלה ב-1975 ו-1976, וזכה באליפות גם עם מכבי חיפה ב-1989.

מהפועל תל אביב נמסר: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מרכין ראש בכאב גדול ואבל עם לכתו של אמציה לבקוביץ', מגדולי בלמי המועדון בכל הזמנים. אמציה עלה לקבוצה הבוגרת של הפועל בשנת 1955 - ולא עזב את המועדון עד לפרישתו ב-1968. אמציה נחשב לאחד מגדולי הבלמים של המועדון ונבחרת ישראל. את מדי הקבוצה לבש ב-278 משחקים, בהם כבש חמישה שערים. הבלם האגדי זכה בשתי אליפויות, גביע ואליפות אסיה במדי הפועל.

מעבר להיותו בלם דגול, אמציה היה אדם טוב, נעים הליכות, שהמשיך לתמוך בקבוצתו האהובה במשך שנים רבות, גם אחרי שסיים את קריירת המשחק והאימון שלו. זה יום עצוב להפועל תל אביב ולכדורגל הישראלי. אנו מחבקים את משפחת לבקוביץ' ושולחים את תנחומינו הכנים. יהי זכרו ברוך".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר ספד לו: "הערכתי מאד את אמציה כשחקן, כספורטאי וכאדם, אותו הכרתי שנים רבות ובתקפותו כמאמן מכבי חיפה שמשתי כספונסר של המועדון. תמיד נזכור את אמציה כג'נטלמן, איש כדורגל בכל רמ"ח אבריו. חסרים לנו היום על המגרשים שחקנים וג'נטלמנים כאמציה. יהי זכרו ברוך".

ממכבי חיפה נמסר: "מועדון הכדורגל מכבי חיפה מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של שחקן ומאמן העבר, אמציה לבקוביץ. אמציה אימן במכבי חיפה בשנים 1988-1990 וזכה עימה בתואר האליפות השלישי, ב-1989. אנו מחזקים ומשתתפים בצער המשפחה".

מבית"ר ירושלים נמסר: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מרכין ראש לאחר היוודע דבר פטירתו של אמציה לבקוביץ', שחקן ומאמן מהגדולים שידע הכדורגל הישראלי שאימן בעבר גם את בית"ר. אנו משתתפים בצער המשפחה ומייחלים שלא יידעו עוד צער".

מהפועל חיפה נגמר: "אמציה אימן בהפועל חיפה בעונת 1993/94 כחלק מצוות מקצועי שכלל את רוני דורה, והם הצעידו את הקבוצה שהיתה לאורך כל העונה במקום האחרון למסע הישרדות מדהים דרך משחקי המבחן. אמציה גידל דורות של כדורגלנים, יהי זכרו ברוך".

הספד של אמציה לבקוביץ'. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
הספד של אמציה לבקוביץ'/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אמציה לבקוביץ' ז"ל שייך לדור נפילים בכדורגל הישראלי ולאורך הקריירה הארוכה והעניפה שלו כשחקן וכמאמן השיא תרומה עצומה לנבחרות ישראל, למועדונים ולהעלאת קרנו של הכדורגל שלנו. האהבה הגדולה של אמציה לכדורגל הישראלי ניכרה בכל דבר שעשה והוא תמיד היה נכון לתרום כמיטב יכולתו. אמציה מותיר מורשת מפוארת ולעולם יהיה מקור גאווה עבורינו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "אמציה לבקוביץ', מגדולי שחקני הכדורגל בהיסטוריה של ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה ייצג את הטוב, היופי והמקצוענות של הכדורגל שלנו והותיר אחריו היסטוריה ענפה ומלאת הישגים בעזרת רוח ספורטיבית מיוחדת שדאג להנחיל גם לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד: "הצטערתי לשמוע כי אמציה לבקוביץ', מגדולי כדורגלני ומאמני ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה היה שחקן יוצא דופן והתגלה גם כמאמן מופלא. מורשתו בהיכל התהילה של ליגת העל בכדורגל ונבחרת ישראל תיזכר לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully