וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בכדורגל הישראלי: אמציה לבקוביץ' הלך לעולמו בגיל 83

4.11.2021 / 10:10

אחד מגדולי שחקני הפועל תל אביב בכל הזמנים, ששיחק 13 עונות במדי האדומים ורשם 42 הופעות בנבחרת ישראל, הוביל כמאמן את הפועל באר שבע לזכייה בשתי האליפויות הראשונות שלה, הצעיד גם את מכבי חיפה לאליפות ואימן את נבחרת סיירה לאון

אמציה לבקוביץ' בתכנית "הפרלמנט"/ספורט1

אבל בכדורגל הישראלי: אמציה לבקוביץ' הלך לעולמו בגיל 83. לבקוביץ' היה בלם בהפועל תל אביב בין השנים 1955 ל-1968, ורשם 42 הופעות במדי נבחרת ישראל (וכבש שער אחד). לאחר מכן רשם קריירה מוצלחת כמאמן.

הוא היה העוזר של עמנואל שפר, שהוליך את נבחרת ישראל להופעה היסטורית במונדיאל במקסיקו 1970. שיאו כמאמן היה בהפועל באר שבע, כשהוליך את הקבוצה לזכייה בשתי אליפויות רצופות ב-195 וב-1976. בשנת 1989 הוליך את מכבי חיפה לאליפות מרשימה. אימן בין היתר גם את נבחרת סיירה לאון.

אמציה לבקוביץ' מאמן עבר. ברני ארדוב
יהי זכרו ברוך. אמציה לבקוביץ'/ברני ארדוב

מהפועל תל אביב נמסר: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב מרכין ראש בכאב גדול ואבל עם לכתו של אמציה לבקוביץ', מגדולי בלמי המועדון בכל הזמנים. אמציה עלה לקבוצה הבוגרת של הפועל בשנת 1955 - ולא עזב את המועדון עד לפרישתו ב-1968. אמציה נחשב לאחד מגדולי הבלמים של המועדון ונבחרת ישראל. את מדי הקבוצה לבש ב-278 משחקים, בהם כבש חמישה שערים. הבלם האגדי זכה בשתי אליפויות, גביע ואליפות אסיה במדי הפועל.

מעבר להיותו בלם דגול, אמציה היה אדם טוב, נעים הליכות, שהמשיך לתמוך בקבוצתו האהובה במשך שנים רבות, גם אחרי שסיים את קריירת המשחק והאימון שלו. זה יום עצוב להפועל תל אביב ולכדורגל הישראלי. אנו מחבקים את משפחת לבקוביץ' ושולחים את תנחומינו הכנים. יהי זכרו ברוך".

ממכבי חיפה נמסר: "מועדון הכדורגל מכבי חיפה מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של שחקן ומאמן העבר, אמציה לבקוביץ. אמציה אימן במכבי חיפה בשנים 1988-1990 וזכה עימה בתואר האליפות השלישי, ב-1989. אנו מחזקים ומשתתפים בצער המשפחה".

עוד בוואלה!

האיש שתמיד היה שם: אמציה לבקוביץ', מהדמויות המרכזיות בתולדות הכדורגל הישראלי

לכתבה המלאה

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר ספד לו: "הערכתי מאד את אמציה כשחקן, כספורטאי וכאדם, אותו הכרתי שנים רבות ובתקפותו כמאמן מכבי חיפה שמשתי כספונסר של המועדון. תמיד נזכור את אמציה כג'נטלמן, איש כדורגל בכל רמ"ח אבריו. חסרים לנו היום על המגרשים שחקנים וג'נטלמנים כאמציה. יהי זכרו ברוך".

ממכבי חיפה נמסר: "מועדון הכדורגל מכבי חיפה מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של שחקן ומאמן העבר, אמציה לבקוביץ. אמציה אימן במכבי חיפה בשנים 1988-1990 וזכה עימה בתואר האליפות השלישי, ב-1989. אנו מחזקים ומשתתפים בצער המשפחה".

אמציה לבקוביץ'. משה שי, פלאש 90
אמציה לבקוביץ' בימיו כמאמן מכבי חיפה/פלאש 90, משה שי

מבית"ר ירושלים נמסר: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מרכין ראש לאחר היוודע דבר פטירתו של אמציה לבקוביץ', שחקן ומאמן מהגדולים שידע הכדורגל הישראלי שאימן בעבר גם את בית"ר. אנו משתתפים בצער המשפחה ומייחלים שלא יידעו עוד צער".

מהפועל חיפה נגמר: "אמציה אימן בהפועל חיפה בעונת 1993/94 כחלק מצוות מקצועי שכלל את רוני דורה, והם הצעידו את הקבוצה שהיתה לאורך כל העונה במקום האחרון למסע הישרדות מדהים דרך משחקי המבחן. אמציה גידל דורות של כדורגלנים, יהי זכרו ברוך".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אמציה לבקוביץ' ז"ל שייך לדור נפילים בכדורגל הישראלי ולאורך הקריירה הארוכה והעניפה שלו כשחקן וכמאמן השיא תרומה עצומה לנבחרות ישראל, למועדונים ולהעלאת קרנו של הכדורגל שלנו. האהבה הגדולה של אמציה לכדורגל הישראלי ניכרה בכל דבר שעשה והוא תמיד היה נכון לתרום כמיטב יכולתו. אמציה מותיר מורשת מפוארת ולעולם יהיה מקור גאווה עבורינו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון: "אמציה לבקוביץ', מגדולי שחקני הכדורגל בהיסטוריה של ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה ייצג את הטוב, היופי והמקצוענות של הכדורגל שלנו והותיר אחריו היסטוריה ענפה ומלאת הישגים בעזרת רוח ספורטיבית מיוחדת שדאג להנחיל גם לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד: "הצטערתי לשמוע כי אמציה לבקוביץ', מגדולי כדורגלני ומאמני ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה היה שחקן יוצא דופן והתגלה גם כמאמן מופלא. מורשתו בהיכל התהילה של ליגת העל בכדורגל ונבחרת ישראל תיזכר לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully