וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן אליפויות וחובב פוטושופ: "תעודת זהות" עם סשה קילייה-ג'ונס

3.11.2021 / 10:20

אחרי שהתפרסם בשל פציעה טיפשית, שחקן הפנים (23, 2.11) שבכלל התחיל בפוטבול מוביל את גלבוע/גליל לפתיחת עונה טובה וינסה לעזור לה להישאר בחיים באירופה: "רק אני אחראי על ההצלחות והכישלונות שלי"

שון קילפטריק בריאיון/צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

הפועל גלבוע/גליל סומנה בתחילת העונה, גם על ידי כותב שורות אלה, כמועמדת מובילה לרדת לליגה הלאומית בסוף העונה, בעיקר לאור היכולת החלשה שלה במשחקי ההכנה ובגביע ווינר. אחרי ארבעה מחזורי ליגה מפתיעה הקבוצה של גיא קפלן עם שני ניצחונות, כולל אחד בלתי נשכח על מכבי תל אביב, ושני הפסדים, כשאחד מהם היה בשניות הסיום מול הפועל חולון. הכוכב הגדול עד כה הוא שחקן הפנים האמריקאי סשה קילייה-ג'ונס שרושם 18.3 נקודות, 8.8 ריבאונדים ו-25.3 נקודות מדד, כשבכל הקטגוריות הללו הוא שלישי בליגה. ערב המשחק נגד רג'יו אמיליה ביורופקאפ (19:00) התארח קילייה-ג'ונס במדור "תעודת זהות".

אז מי הוא סשה קילייה-ג'ונס?

סשה קילייה-ג'ונס (23, 2.11) הוא יליד ניו ג'רזי שמחזיק באזרחות אמריקאית ובריטית בזכות העובדה שאמו נולדה בבריטניה. הוא מייצג את נבחרת בריטניה מאז 2017, כשהופעת הבכורה שלו במדיה הייתה במשחק הכנה נגד נבחרת ישראל, ולאחרונה אף שיחק במדי הנבחרת במוקדמות יורובאסקט 2022.

בתור נער, קילייה-ג'ונס התמקד דווקא בפוטבול בתפקיד הקוורטרבק, אבל שגבה בצורה משמעותית נטש לכדורסל. הוא עבר לווירג'יניה והפך לאחד משחקני התיכונים הטובים במדינה ואף זכה לשחק בשנת 2016 במשחק ה"אול אמריקן" המסורתי של מקדונלדס. כשסיים את התיכון היה נחשב למגויס של חמישה כוכבים והתחייב לאוניברסיטת וירג'יניה, אך בסופו של דבר עבר לקנטאקי.

בשנתיים הראשונות שלו בקנטאקי קילייה-ג'ונס לא הרבה לשחק, ובתום השנה השנייה החליט לעזוב לצפון קרוליינה סטייט, אך אחרי שנה שלמה בה ישב בחוץ לפי חוקי המכללות, בחר במפתיע לעזוב לאקדמיית הכדורסל בפראג. בצ'כיה שיחק עד תום עונת 2018/19 ושיתף פעולה עם גבי צ'אצ'אשווילי מהפועל גליל עליון.

הנדודים של שחקן הפנים המשיכו בקיץ 2019 כשהוא חתם בבראונשוויג מהבונדסליגה, אך עזב מבלי לשחק וחתם בקאלב/קארמו האסטונית, שם רשם 10.3 נקודות ו-4 ריבאונדים למשחק. ההצלחה שלו סידרה לו חוזה בגורניץ' הפולנית, בה פתח את העונה עם 19 נקודות ומעל 9 ריבאונדים ב-10 משחקים, אלא שאז גמר את העונה בגלל פעולה פזיזה. קילייה-ג'ונס החליט לרוץ לדאנק במהלך האחרון למרות שקבוצתו כבר הבטיחה את הניצחון במשחק, החליק וסבל מפציעת ברך שגמרה לו את העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרגע שגמר לקילייה-ג'ונס את העונה בפולין

סשה קילייה-ג'ונס, בכל משחקי ההכנה שלכם לעונה, וגם בגביע ווינר, ראינו קבוצה שהשיגה תוצאות שונות לחלוטין ממה שאתם עושים עכשיו. מה ההבדל בעיניך?

"בתקופת ההכנה יצא לנו לשחק רק פעם אחת עם סגל מלא, כך שלא הייתה לנו דרך ללמוד לשחק אחד עם השני. ככל שהזמן עבר, התחברנו ממש טוב עם כמה שינויים קטנים ואנחנו ניראה אפילו יותר טוב ממש בקרוב".

באופן אישי באת לעונה הזאת אחרי כמעט שנה בלי כדורסל.

"אחרי שספגתי את הפציעה הראשונה המשמעותית שלי בקריירה באתי לעונה הזאת מאוד נרגש ואסיר תודה על האפשרות לשחק את המשחק הזה לפרנסתי. אני לא אקח את זה לעולם כמובן מאליו וכל משחק מרגיש בשבילי כאילו הוא על האליפות בגלל שאני יודע שהכל יכול להילקח ממני בהינף יד".

הקבוצה הפסידה את כל שלושת משחקיה הראשונים באירופה, אתה חושב שיש לכם עוד סיכוי ריאלי להעפיל לסיבוב הבא?

"לחלוטין כן. הייתה לנו התחלה קשה ליורופקאפ, אבל אם נדע לעשות את העבודה ולעשות ניצחון גדול על רג'יו אמיליה אז נשים את עצמנו בעמדה מצוינת לצאת לספרד, לנצח את המשחק ולהעפיל".

איך התחלת לשחק כדורסל?

"שיחקתי כדורסל בגיל צעיר, אבל מעולם לא לקחתי את זה ברצינות עד כיתה י', כשהייתי בן 15, כשהתחלתי לגבוה מאוד ולא יכולתי לשחק יותר כקוורטרבק בפוטבול. בשלב הזה התאהבתי בכדורסל וזה הפך לחיים שלי".

שחקני הפועל גלבוע/גליל חוגגים. לילך וייס רוזנברג
למרות שסומנה כמועמדת לירידה, גלבוע/גליל מפתיעה/לילך וייס רוזנברג

מה לדעתך ההישג הכי גדול שלך כשחקן כדורסל?

"לדעתי ההישג המשמעותי ביותר שלי היה שמאז שהייתי בן 16, ועד שהקורונה היכתה בעולם בשנה שעברה, כל קבוצה ששיחקתי בה זכתה באליפות, אם זה בארצות הברית ברמת התיכונים האזורית, שתי אליפויות מדינה בתיכונים, ושתי אליפויות מחוז בשנתיים שלי במכללות. יש מעט דברים בחיים שמרגישים טוב כמו ניצחון במשחק הכי משמעותי, וזה מה שאני הכי גאה בו עד עכשיו".

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו ומי השחקן הכי טוב ששיחקת נגדו?

"במכללות היה לי מזל לשחק ולהתאמן ולשחק עם כמה מהשחקנים הכי טובים בעולם שנמצאים כעת ב-NBA וקשה לי להצביע על אחד, אבל דיארון פוקס, מאליק מונק, באם אדבאיו ושיי גילגס אלכסנדר הם ברשימה שלי. בכל הנוגע למי ששיחקתי מולו, זה מייק ג'יימס כשהוא היה בצסק"א מוסקבה".

ספר לי משהו עליך שאי אפשר למצוא ברשת?

"אני בא ממשפחה של אמנים. אמא שלי גם מציירת וגם מייצרת אומנות אלקטרונית אבסטרקטית. אח שלי הצעיר מצייר בעזרת עיפרון ואני נהנה להשתמש בפוטושופ כדי ליצור סוגים שונים של אמנות".

שחקן הפועל גלבוע/גליל סשה קילייה-ג'ונס מול שחקן הפועל חולון מייקל קייזר. אודי ציטיאט
קילייה-ג'ונס במשחק נגד הפועל חולון/אודי ציטיאט

האם יש לך אמונות טפלות לפני המשחקים?

"מעולם לא היו לי אמונות טפלות. אני מרגיש שאני מייצר את המזל שלי בעצמי, ורק אני אחראי על ההצלחה והכישלונות שלי. לא משנה כמה עזרה תקבל או אם אתה מרגיש שמישהו מתייחס אליך בצורה לא הוגנת, מה שהכי ישפיע זה הצורה שאתה בוחר להגיב בה".

מה הדבר הכי חזק במשחק שלך ומה אתה צריך לשפר?

"החוזקה העיקרי שלי זה שאני מאוד מגוון, שאני יכול למלא תפקידים שונים עבור הקבוצה שלי בכל זמון נתון. הדבר שאני הכי צריך לעבוד עליו זה הכוח שלי, במיוחד אחרי שאני חוזר מפציעה בשנה שעברה ואני עדיין עובד על לחזק את הכוח שלי ברגליים והאיזון שאיבדתי במהלך השיקום".

מה הדבר שאתה הכי אוהב בישראל עד כה?

"קשה לומר, כי ישראל היא המקום שאני הכי נהנה בו מכל המקומות ששיחקתו בהם מחוץ לבית. מזג האוויר מדהים, הנוף שיש לעמק מגן נר לא מתקרב לשום דבר שראיתי עד היום, ומבחינת כדורסל התחרות כאן ברמה הגבוהה ביותר והאוהדים מלאי רגש".

אם לא היית שחקן כדורסל, סביר להניח שהיית...

"אני חושב שאם לא היה לי את הכדורסל כנראה שהייתי בתעשיה יוצרת, או מעצב גרפי או מייצר ועורך וידאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully