וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון הספורט היהודי העולמי ייפתח ב-2022

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 15:08

"מכבי תנועה עולמית" תשיק במהלך שנת 2022 את מוזיאון הספורט היהודי העולמי במתחם כפר המכביה בשטח של 1,500 מ"ר בנוי. המוזיאון יכלול תצוגה של יותר מ-1,000 פריטים אותנטיים לאורך תקופה של 126 שנה

"מכבי תנועה עולמית" מקימה בימים אלו במתחם כפר המכביה ברמת גן את מוזיאון הספורט היהודי העולמי, על שם איריס סמית מיסודו של מוזיאון מכבי ע"ש פייר גילדסגיים שהיה יו"ר ונשיא מכבי תנועה עולמית.

מוזיאון הספורט היהודי העולמי ע"ש איריס סמית יכלול תצוגה של למעלה מ-1,000 פריטים אותנטיים ונדירים לאורך תקופה של 126 שנות ציונות מכבית. סיפור הספורט היהודי מסוף המאה ה-19 ועד היום בשני צירים: האחד- ספורט היהודי העולמי והשני -סיפורה של תנועת מכבי בארץ ובעולם לאורך 100 שנות קיומה.

מוזיאון הספורט היהודי. יחצ,
יוצאים לדרך ב-2022/יחצ

בתצוגה שישה פרקי תוכן הנגלים למבקר בזה אחר זה ומקיפים 126 שנות ציונות מכבית, 90 שנה של מכביות ואירועים ראויים לציון בספורט היהודי. בכל פרק מודגשים הערכים המאפיינים את הסיפור המרכזי, ומבטאים את "רוח הספורט" כנחישות, התגברות, אמונה, אחווה ועוד. יחד עם סיפורים אישיים של ספורטאים מצטיינים ומעוררי השראה ודילמות ערכיות היוצרים קשר אישי ורגשי עם המבקר.

בין אוספי המוזיאון פריטים אותנטיים ונדירים כמו אופנוע משנות השלושים, הגלשן של גל פרידמן זוכה הזהב מאולימפיאדת אתונה, גביעים שמעידים על חיי הקהילות היהודיות בארצות ערב, כפפת בייסבול של גדול שחקני הספורט- סנדי קופקס, גביע של הספורטאית הגדולה בכל הזמנים - אגנס קלטי, גביע אירופה בכדורסל שזכתה בו מכבי תל אביב , בגדי הג'ודו של יעל ארד שזכתה במדליה באולימפיאדה ועוד.

במרכז המוזיאון מוצבת ארנה עם מפץ מרהיב של רגעי ספורט וסיפורי ההישגים הגדולים של הספורט היהודי בכל הזמנים, המוקרנים במיצג וידאו מרשים ומעורר השראה.

  • חברת העיצוב של המוזיאון: בריז
  • האוצרת: אורית אנגלברג
  • משרד האדריכלים: טיטו אומן אדריכלים
  • ועדת ההיגוי של מכבי תנועה עולמית.
  • עוד באותו נושא:
  • מוזיאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully