וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאור סבג: "אוהדי מכבי ת"א צעקו לי: 'למה לא נתתם לנו רביעייה'"

29.10.2021 / 16:00

אחרי ששלח לרשת את הכדור שמוטט את מכבי תל אביב וסידר לפטריק ואן לוון כרטיס הביתה, נאור סבג מדבר על הדרך הארוכה שעשה ("רק בגיל 26 הגעתי לליגת העל"), החיפוש העצמי והציפייה ממאמנו: "רוצה שרן יעשה לי מה שעשה לגורדנה". ריאיון

תקציר: מכבי תל אביב - מ.ס. אשדוד 2:0/ספורט1

בסיום המשחק בבלומפילד זיהה נאור סבג קרובי משפחה שלו ביציע. לא כאלה שבאו במיוחד לראות אותו, אלא אוהדים של מכבי תל אביב. קשר מ.ס. אשדוד שהיה שותף כמה דקות קודם לניצחון הגדול על הצהובים, צעד לעבר שער 7 כדי לדבר עם מכריו מהמשפחה. זה כבר היה די הרבה אחרי שריקת הסיום של דניאל בר נתן ומרבית אוהדי מכבי תל אביב כבר התפזרו אחרי ששרקו בוז צורם לעבר פטריק ואן לוון והשחקנים בצהוב. "ניגשתי ליציע ואז צעקו לי אוהדים של מכבי תל אביב: 'חבל שלא נתתם רביעייה. ככה בטוח היו שולחים אותו הביתה'".

הם שמחו שכבשת שער נגדם?

"אני בטוח שהם רצו שמכבי תל אביב תנצח, אבל כיוון שהם היו כנראה מתוסכלים מהמצב של הקבוצה וצעקו למאמן להתפטר, הם התכוונו שאם היינו נותנים רביעייה או שהייתי כובש עוד אחד, היה סיכוי יותר גדול שיפטרו אותו".

הבנת ישר למי הם מתכוונים?

"ברור. הרי במגרש הם קראו למאמן להתפטר במשך דקות רבות. זה היה ברור לי שהם רוצים שהוא יילך הביתה. זו פעם ראשונה שאני חווה דבר כזה, שאני מנצח את היריבה והאוהדים שלה שמחים ועוד אומרים שחבל שלא הבקענו יותר".

נאור סבג, מ.ס. אשדוד חוגג. אריאל שלום
"ידענו שמכבי תל אביב מגיעה עם חמישייה בהלסינקי אבל עם הרבה בקיעים ונקודות תורפה. באנו לבלומפילד כדי לנצח". נאור סבג/אריאל שלום
"אני באמת לא מסתכל על זה בצורה הזו, שאני פיטרתי את ואן לוון. זה הרי לא משהו שנולד בניצחון הזה שלנו. הבעיות שלהם התחילו עוד קודם"

הוא אחד השחקנים השקטים והצנועים בליגת העל. בן 28 כבר, אבל סוג של אלמוני. אף שהגיע לפני שנתיים להפועל באר שבע, עדיין לא שם חותם אמיתי בליגה ועבור רבים הוא חידה. גם במשחקים האחרונים של מ.ס. אשדוד לא בלט. מ.ס. אשדוד גם כך הפסידה כמעט בכולם והוא איבד את המקום בהרכב. למשחק מול מכבי תל אביב ביום שני, רן בן שמעון כבר שלח אותו ב-11 לצד פיראס אבו עקל. סבג גמל לו בשער הראשון שמוטט את הביטחון הרופף גם כך במכבי תל אביב ובדיעבד גרם לפיטוריו של פטריק ואן לוון. "אני באמת לא מסתכל על זה בצורה הזו, שאני פיטרתי את ואן לוון. זה הרי לא משהו שנולד בניצחון הזה שלנו. הבעיות שלהם התחילו עוד קודם".

לא היה אחד, למעט רן בן שמעון וג'קי בן זקן, שהיה מהמר על ניצחון שלכם בבלומפילד.

"באנו עם מוטיבציה גבוהה בלי לעשות חשבון לכך שהפסדנו חמישה משחקים מתוך שישה עד אז. אנחנו קבוצה מאוד טובה למרות התוצאות ואני בטוח שעוד נראה את זה העונה. ידענו שמכבי תל אביב מגיעה עם חמישייה בהלסינקי אבל עם הרבה בקיעים ונקודות תורפה. באנו לבלומפילד כדי לנצח את מכבי תל אביב עם אמונה גדולה ללא קשר להרחקה של שרן ייני במהלך המשחק. גם באחד עשר נגד אחד עשר היינו יותר טובים".

זו הווינריות של רן?

"קודם כל הווינריות של רן. הוא תמיד שואף לנצח ולא משנה מול מי משחקים. לפני המשחק הסתכלתי על כל השחקנים וראיתי בעיניים שכולם באו לנצח. רן תמיד מדבר על זה שהקבוצה חזקה וצריכה לנצח כל אחת".

אז לא הפתיע אותך שניצחתם?

"ממש לא. לא הפתיע אותי שניצחנו את מכבי תל אביב".

כי המקום הריאלי של אשדוד הוא לא מתחת לקו האדום?

"בדיוק. אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה מהמקום בו אנחנו נמצאים כעת. מ.ס. אשדוד הרבה יותר טובה מהמקום שלה".

עוד בוואלה!

מכבי חיפה תנסה להכשיר את בוגדן פלאניץ' למשחק מול אשדוד

לכתבה המלאה
רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד. אריאל שלום
"הגישה שלו לכדורגל. הוא קודם מחפש איך למצוא פתרונות התקפיים ופחות איך לא לספוג". ווינר, תמיד רוצה לנצח. בן שמעון/אריאל שלום
"רן בא בגישה כזו לעונה עם שחקנים שהוא משוכנע שהוא יכול להוציא מהם יותר. אני מאוד רוצה שזה יקרה גם לי. אני לא רוצה להמשיך לזפזפ בין קבוצות וכל קיץ לשאול מה יהיה איתי"

אבל אתה שומע את הביקורות. כולם אומרים שאשדוד נחלשה אחרי שחרור שחקניה בעונה שעברה ולא סופרים אותך, את קני סייף, עטאא ג'אבר ואמיר עגייב. אומרים עליכם שאתם לא ברמה של השחקנים שעזבו.

"אני ממש לא חושב ככה. התקשורת יכולה להגיד הכל וזה בסדר כי אשדוד עשו עונה יוצאת דופן בשנה שעברה. השחקנים שהיו כאן היו מעולים והתקדמו בצדק. אני לא חושב שנחלשנו העונה. נבנה כאן סגל מעולה".

ג'קי בן זקן חושב שהסגל שלכם העונה אפילו יותר טוב מזה שהיה בעונה שעברה.

"אני חושב שאנשים לא מבינים מבחוץ מה שג'קי רואה ואני מסכים עם ג'קי שממש לא נחלשנו. יש כאן שחקנים טובים ובמיוחד רעבים להצליח".

הכותרת שלי למחרת הניצחון שלכם על מכבי תל אביב היתה שרן בן שמעון יעשה לקני סייף מה שהוא עשה לרועי גורדנה והכוונה שהוא ייקח שחקן שלא מוצא את עצמו ויעלה את רמתו. גם אתה מצפה לעבור תהליך דומה עם רן?

"בהחלט. אני מצפה לעבור עם רן את אותו תהליך שעבר רועי גורדנה עם רן. רן בא בגישה כזו לעונה עם שחקנים שהוא משוכנע שהוא יכול להוציא מהם יותר. אני מאוד רוצה שזה יקרה גם לי. אני לא רוצה להמשיך לזפזפ בין קבוצות וכל קיץ לשאול מה יהיה איתי. השאיפה שלי לתקוע יתד חזק של שחקן מרכזי בליגת העל. אני לא רוצה להגיע לעונת מלפפונים בלי לדעת מה קורה איתי עם איזה שתי הצעות שיש לי בקושי ואני בהחלט מקווה שזה יקרה לי תחת רן".

זו קדנציה שנייה שלך תחת רן. בראשונה הוא לא ספר אותך.

"הייתי מאוד צעיר ורן היה מאמן בית"ר ירושלים. הייתי שחקן הקבוצה שבכל קיץ יוצא להשאלה. פעם להכח עמידר רמת גן ופעם להפועל קטמון ובסוף אפילו לבקעת הירדן. רן היה מאמן בבית"ר ואני לא צריך להגיד לך איזה לחץ יש בבית"ר. אין זמן להתעכב על צעירים, בטח לא כמו היום, כך שבסוף יצאתי בהשאלה לליגה א' לבקעת הירדן. אני לא בטוח שרן זוכר שהוא אימן אותי קצת בבית"ר ירושלים".

מה יש ברן בן שמעון שמייחד אותו?

"הגישה שלו לכדורגל. הוא קודם מחפש איך למצוא פתרונות התקפיים ופחות איך לא לספוג. זה עושה טוב לשחקני כדורגל. הדרך שבה הוא מעביר את הדברים ואת האימון מאוד מיוחדת. רן מאמן לא קל אבל הוא לא פועל ממקום שלילי. הוא שם דגש על הפס הכי קטן באימון. הוא מתעכב על כל פרט הכי קטן וזה מאוד מאתגר אותך. גם שחקנים שלא משחקים אצלו, מקבלים תשומת לב. אם אתה הולך עם התורה שלו, אתה רק תרוויח".

הוא מאמן שיודע להוציא יותר מכל שחקן.

"ממש ככה ובגלל זה אני מצפה שזה יקרה גם לי".

נאור סבג שחקן מכבי פתח תקוה לפני בעיטת פנדל. אודי ציטיאט
שלם עם הכל. נאור סבג במדי מכבי פתח תקוה/אודי ציטיאט
"אני חושב שאם ברק בכר היה ממשיך בבאר שבע, הדברים היו יכולים להיות אחרת מבחינתי. אבל ברק עזב והגיע יוסי אבוקסיס והדברים בינינו פחות הסתדרו"

את הפריצה עשית בנס ציונה.

"נכון ובזכות העונות הטובות שלי, חזרתי להפועל באר שבע לפני שנתיים אצל ברק בכר. הפתיחה שלי היתה אדירה עם שער נגד לאצ'י האלבנית במוקדמות הליגה האירופית בטרנר. לא יכולתי לחלום על חזרה כזו למועדון בו שיחקתי עד גיל 16".

למה עזבת בגיל כל כך צעיר?

"זה היה לפני 12 שנים בתחילת העידן של אלונה ברקת בלי שידענו לאן אלונה לוקחת את הפועל באר שבע. בבית"ר ירושלים היה משהו אחר אז והחליטו להשקיע במחלקת הנוער דרך אקדמיה בחוות הנוער הציוני. החלטתי עם ההורים בגיל 16 לעזוב את הבית החם בבאר שבע ולנסות לעבור לירושלים שזה קצת כמו לצאת לאירופה, אבל יותר קרוב הביתה. הייתי שם בתקווה שדרך בית"ר אגיע רחוק מאוד".

למרות שהגעת להפועל באר שבע לפני שנתיים, אתה עדיין לא השחקן שחלמת להיות.

"אני חושב שאם ברק בכר היה ממשיך בבאר שבע, הדברים היו יכולים להיות אחרת מבחינתי. אבל ברק עזב והגיע יוסי אבוקסיס והדברים בינינו פחות הסתדרו עד כדי זה שהחלטתי לעזוב בעונה שעברה למכבי פתח תקווה כדי לשחק. הרגשתי שאני תקוע במקום בבאר שבע ולא מקבל דקות, אז עברתי למכבי פתח תקווה ובסוף העונה שעברה, חיפשתי לעצמי כבר מקום חדש".

פתחתם רע מאוד את העונה באשדוד. הגול הזה שלך והניצחון ישחרר משהו?

"אני חושב שכן. ישחרר גם משהו בקבוצה וגם משהו אצלי".

מה ישחרר אצלך?

"הגול האחרון שלי היה נגד מכבי חיפה במושבה. ממש לפני שנה. זה יותר מדי בשביל שחקן כמוני. אני רוצה לכבוש יותר ואני מקווה שהשער הזה בבלומפילד יפתח משהו אחר. מבחינה אישית היתה לי תקופה קשה. הגעתי לאשדוד וזה לא היה קל לפתוח ככה עם כל ההפסדים".

שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים. אריאל שלום
יכולים להגיע רחוק, גם העונה. אשדוד/אריאל שלום
"אני גם מנסה להגיע לנאור השלם מבחינה מקצועית. מה שהיה במשחק האחרון זה מי שאני רוצה להיות וזה לא קורה לי באופן יציב בקריירה"

מה אתה מרגיש שהניצחון הזה יעשה לאשדוד.

"אני חושב שעוד לפני המשחק ולמרות ההפסדים הרבים, לא היינו מפורקים. האימונים שלנו הם בקצב גבוה וגם בהפסדים, כל שחקן בא ונותן הכל בקצב גבוה. יש תחרותיות ויש קבוצה בריאה באשדוד".

רן לא מתכוון להוריד אתכם לקרקע או לכבות אתכם לקראת מכבי חיפה ולא חושש שתסתנוורו מהניצחון על מכבי תל אביב.

"בדיוק. רן הוא לא אחד שיבוא ויגיד: 'חבר'ה בואו נרד לקרקע'. הוא תמיד יגרום לנו להרגיש שאנחנו קבוצה טובה ושאנחנו שווים יותר ממה שהשגנו העונה. הוא רוצה לקחת את הניצחון ולהעצים אותנו".

מכבי חיפה קבוצה יותר טובה ממכבי תל אביב. איך מנצחים אותה מחר?

"ברור שזה משחק שונה אבל נוכחנו העונה לראות שמכבי חיפה על אף שהיא קבוצה טובה מאוד, גם יכולה להפסיד. גם היא מעדה. נכון שהיא בכושר מעולה אבל אנחנו באים עם ביטחון מהמשחק מול מכבי תל אביב. אני בטוח שרן יכין אותנו הכי טוב עם אמונה וביטחון שאנחנו יכולים לעשות את זה".

מי זה נאור סבג האמיתי? השחקן שכבש בבלומפילד והיה מאוד דומיננטי או מישהו שנעלם בהרבה משחקים ולפעמים לא מרגישים בנוכחותו?

"גם אני עדיין מחפש את התשובה מי זה נאור סבג האמיתי. אני גם מנסה להגיע לנאור השלם מבחינה מקצועית. מה שהיה במשחק האחרון זה מי שאני רוצה להיות וזה לא קורה לי באופן יציב בקריירה. אני שואף לשם".

אתה מאוכזב מהקריירה שלך?

"ממש לא. יש לי הסתכלות על כל דבר שקורה כמשהו שקורה לטובה. אני בטוח שזה יעשה לי רק טוב".

אני מניח שציפית מעצמך שבגיל 28 תהיה במקום יותר מרכזי בכדורגל הישראלי?

"אתה צודק. בהחלט חלמתי בגיל 16 כשיצאתי מהבית לירושלים, שזה יהיה אחרת. רק בגיל 26 הגעתי לליגת העל בפעם הראשונה. אבל אני עדיין מאמין ומשוכנע שזה רק אמצע הדרך".

התאכזבת כששוב נאלצת לעזוב את הפועל באר שבע כמו אז כשהיית נער?

"זה לא שהם שיחררו אותי. אני נכנסתי אז לאליניב ברדה וביקשתי ללכת כי ראיתי שאין לי מקום מקצועי בקבוצה".

לא היה לך מקום אז בבאר שבע אצל יוסי אבוקסיס?

"אני חושב שיכולתי לשחק יותר והייתי תורם יותר. זו היתה החלטה של מאמן. ביקשתי לעזוב כדי לשחק במקום אחר והלכתי בלב שלם".

נאור סבג, מ.ס. אשדוד חוגג. שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. אריאל שלום
"לרוב שומעים בתקשורת על אלה שמרוויחים 200 אלף דולר ויותר. רוב הכדורגלנים בליגת העל לא מרוויחים מספיק". נאור סבג/אריאל שלום

בוא נדבר רגע על פרנסה. אתה כבר בן 28 אבל עדיין לא חתמת על חוזה שיסדר אותך בחיים.

"זה נכון".

כמוך יש לדעתי המון כדורגלנים בליגת העל שצריכים לחשוב בגיל 28 מה הם יעשו בחיים בגיל 38. זה רובד מרכזי של שחקנים בליגת העל שלא יוכלו לסדר את עצמם דרך המשחק.

"זה משהו שלא מדברים עליו יותר מדי. לרוב שומעים בתקשורת על אלה שמרוויחים 200 אלף דולר ויותר. רוב הכדורגלנים בליגת העל לא מרוויחים מספיק".

מי מהשחקנים הצעירים של אשדוד יגיעו רחוק ולא יצטרכו לדאוג לעתידם?

"אני מאוד מחזיק מגיל כהן, עוז בילו וחמודי כנעאן. יש לנו עוד שחקנים מצויינים מהבית שגדלו במועדון. אבל הדברים תלויים בהרבה משתנים כדי שכולם יצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully