וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים בני 80: הרצים שמתכוננים לקרוע את תל אביב

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 0:43

ב-10 בנובמבר ייצא לדרך מרוץ הלילה של נביעות בתל אביב, וכמו בכל אירוע כזה, גם כאן ירוצו כמה משתתפים שכדאי להכיר. למשל, אוסקר פרישר בן ה-80 ויהודה פריידנברג שממש היום סוגר שמונה עשורים: "

ביום רביעי 10 בנובמבר בשעה 18:30 יינתן אות הפתיחה למרוץ הלילה של נביעות בתל אביב, ופחות משעתיים לאחר מכן, ב-20:15, תתבצע ההזנקה. המרוץ הפך למסורת בקרב תושבי העיר ומבקרים רבים מכל רחבי הארץ, וחוזר לאחר שבשנה שעברה לא התקיים בשל הקורונה. המרוץ, ביוזמתה ובהפקתה של עיריית תל אביב-יפו ורשות הספורט בעירייה באמצעות חברת "כפיים", יתקיים השנה לראשונה בחסות "נביעות".

אורכו של המרוץ כ-10 ק"מ, והוא יתקיים השנה בכפוף להנחיות משרד הבריאות והתו הירוק, ויחולק למספר מקצים. ההרשמה למרוץ התמלאה ונסגרה. מארגני המרוץ בוחנים אפשרויות להרחיב את ההרשמה בהתאם לתקנות הקורונה. וכמו בכל אירוע מסוג זה, גם מרוץ הלילה של נביעות טומן בחובו רגעים ומשתתפים מיוחדים. למשל, אוסקר פרישר ויהודה פריידנברג, שניהם בני 80, שמתכוונים לצלוח את כל עשרת הקילומטרים.

אוסקר פרישר. יחצ,
אוסקר פרישר/יחצ

אוסקר פרישר נולד ב 18/07/1941 בבואנוס איירס. הוא ורעייתו עלו לארץ ב-1969 עם בתם הבכורה. לפני כ-13 שנים יצא לפנסיה, לאחר שהיה אדריכל ובונה ערים, מנהל אגף התכנון של שיכון ופיתוח אזורים. הוא מתגורר עם אשתו בדיור מוגן אחוזת צהלה.

מאז שיצא לפנסיה אוסקר התחיל לעשות הליכות ועבר לריצה ומאז הוא רץ, מלבד תקופת הקורונה, אם כי גם אז שמר על כושר גופני. הוא רץ פעמיים בשבוע כחמישה קילומטר ובשבתות רץ בין 8-12 ק"מ. "היות ואני צעיר בן 80 אני רץ בקצב שלי", הוא מספר, ומציין כי הריצה נותנת לו אנרגיות ומוטיבציה לדברים נוספים.

הוא התחיל בריצה של 5 ק"מ כעבור כמה שנים עבר ל-10 ק"מ, תמיד במסגרות תחרותיות. אוסקר נטל חלק בכ-12 מרוצים בשנה. ב-2019 רץ 17-18 תחרויות בכל הארץ. במרוץ גליל עליון רץ 15 ק"מ והגיע למקום הראשון. לפני 5 שנים רץ חצי מרתון, במרתון תל אביב. מאז הקורונה ירד בכושר לצערו הרב ועכשיו משתדל לחזור, למרות שזה קשה. המטרה שלו ושל אשתו להמשיך להיות צעירים כמה שיותר. אשתו עושה פלדנקרייס ופילאטיס. כשיוצא לרוץ אשתו מתלווה בהליכה ובהמשך הם נפרדים. השנה אוסקר רץ 5 ק"מ בפתח תקווה, לפני שבוע רץ 5 ק"מ ברמת אביב, ובעמק החולה 4 ק"מ. כעת נרשם לתל אביב, בה ירוץ 10 ק"מ.

הנכדים מקבלים ממנו הרבה מוטיבציה. אחד מהם היה אלוף ישראל בנוער בראגבי. נכדה אחרת, בת 23, היתה טריאטלוניסטית מגיל 6 עד הצבא. נכדים נוספים משחקים טניס, כולם מלווים ומעודדים אותו במרוצים. "יש לנו 3 בנות וגם הן עושות ספורט. זה דרך חיים", הוא מספר.

ואילו חוויות עברו עליו בעולם? לאחר שרץ 10 ק"מ בקובה, 5 ק"מ במלגה שבספרד ו-5 ק"מ בבואנוס איירס, הוא מצביע על המרוץ המרגש מכולם: "זה היה כשרצתי בהוואנה בקובה. רצתי עם שני דגלונים - ביד ימין דגל ישראל, ביד שמאד דגל קובני, על מנת להראות את האחווה. כתוצאה מכך שהייתי הישראלי היחידי, הדגל הישראלי התנופף לצד דגלים של כל העולם. זו גאווה לרוץ בחו"ל כישראלי.

יהודה פריידנברג. יחצ,
יהודה פריידנברג/יחצ

יהודה פריידנברג חוגג היום את יום הולדתו ה-80. הוא נולד ב-28 באוקטובר 1941 ברמת גן וביקש שעל המספר שלו במרוץ ייכתב המסר "חוגג 80, ממשיך לרוץ".

"אני לא אלוף", מעיד הפנסיונר, כלכלן ואיש כספים במקצועו. הוא היה סמנכ"ל כספים של מפעלי ים המלח ושופרסל, רואה חשבון ודוקטור לכלכלה. "הייחודיות היא שאני ממשיך לרוץ בגילי. ב- 2007 הבן שלי התחיל לרוץ ואמר לי להצטרף. המרוץ הראשון היה חצי מרתון ירושלים". באותה שנה גם רץ את הקפת התבור ומרוץ הלילה של תל אביב, מאז נטל חלק במרוץ זה 13 פעמים ורץ במרוצים נוספים בארץ. "ריצה חשובה לבריאות, לכושר, למצב הרוח. אני מתאמץ אבל עושה את זה. הרופאים מעודדים את זה, אני לא לוקח תרופות".

המשפחה, הילדים והנכדים מעודדים מצטרפים ומעודדים אותו. המסר שלו - "מי שעוד לא התחיל לרוץ שיתחיל, ומי שרץ שיתמיד". הוא רוצה רק להמשיך ככל שניתן.

  • עוד באותו נושא:
  • מרוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully