וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויני וידי ויצ'י: ויניסיוס סוף סוף הפך לכוכב אמיתי בריאל מדריד

27.10.2021 / 12:00

שנה אחרי שהבלאנקוס שקלו למכור אותו, היהלום הברזילאי למד להתגבר על התווית הכובלת של "ניימאר החדש", שכח מהעקיצה הכואבת של בנזמה, קיבל עצת זהב מאנצ'לוטי, זנח את הכידרורים האינסופיים והחל לפרוע שטרות. אחרי שהצטיין בקלאסיקו, הוא ינסה לעצור את הפתעת העונה בספרד

אוהדים של ברצלונה תוקפים את הרכב של רונאלד קומאן אחרי ההפסד בקלאסיקו/טוויטר

"אל תמסור לוויניסיוס. הוא עושה מה שהוא רוצה. הוא משחק נגדנו", כך אמר באוקטובר 2020 קארים בנזמה לפרלאן מנדי כאשר ריאל מדריד ירדה להפסקה בפיגור מול בורוסיה מנשנגלדבאך בליגת האלופות. הכישרון הברזילאי נתפס אז כשעיר לעזאזל - שחקן לא קבוצתי שלא מסוגל לקבל החלטות נכונות ומבזבז אינספור כדורים. גם חבריו לקבוצה איבדו לא פעם את הסבלנות, ובאופן כללי מעמדו של ויניסיוס במועדון היה רעוע במיוחד. בתקשורת נפוצו הדיווחים על כוונתו של הנשיא פלורנטינו פרס למכור אותו על מנת להכניס קצת מזומנים לקופה בעקבות משבר הקורונה.

שנה חלפה, אנחנו באוקטובר 2021, והמצב הפוך לחלוטין. כעת בנזמה וכל יתר כוכבי ריאל משתוקקים למסור לוויניסיוס בכל הזדמנות. למעשה, זו היתה תוכנית המשחק שלהם בקלאסיקו ביום ראשון. הברזילאי היה הכתובת לרוב הכדורים כאשר הלבנים יצאו להתקפות, שיגע את שחקני האגף הימני של ברצלונה שלא הסתדרו איתו, והיה זה שהינדס את שער היתרון כאשר הוציא את הקבוצה למתפרצת בכדרור מצוין, ושלח מסירת אמן לחברו הטוב רודריגו, אשר המשיך לכיוונו של דייויד אלאבה.

ויניסיוס שחקן ריאל מדריד עם קארים בנזמה. Diego Souto, GettyImages
הם כבר צוות מנצח. ויניסיוס ובנזמה/GettyImages, Diego Souto

לדעת רבים, היה ויניסיוס השחקן המצטיין על המגרש בקאמפ נואו, זו לא ממש לא הפעם הראשונה העונה. ימים ספורים קודם לכן, הוא להט עם צמד ובישול לרודריגו כאשר ריאל הביסה 0:5 את שחטאר דונייצק. לפני חודש, הוא היה הרוח החיה מאחורי המהפך הדרמטי באיצטדיונה של ולנסיה. ההפסד לעטלפים היה קרוב, אבל ויניסיוס בישל לבנזמה בדקה ה-86, ואז בישל בנזמה לוויניסיוס בדקה ה-88 כדי לקבוע 1:2. הם כבר ממש לא כועסים זה על זה, אלא מהווים צוות מנצח. הם השחקנים הפוריים ביותר של קרלו אנצ'לוטי מאז תחילת העונה. ואמנם הצרפתי נמצא בליגה משלו, אבל לברזילאי יש תרומה ישירה ל-10 שערים ב-12 משחקים בכל המסגרות.

לצורך השוואה, בעונה שעברה הוא היה מעורב ב-10 שערים ב-49 משחקים. השדרוג בולט לעין, וכעת איש לא יעלה בדעתו למכור את הנכס הנוצץ. ויניסיוס הוא שוב התקווה הלבנה הגדולה של ריאל מדריד, ובגיל 21 הוא רק בתחילת הדרך. זה לא אומר שהכל ורוד - עדיין יש לו משחקים חלשים, הוא עדיין מאבד לא מעט כדורים, קבלת ההחלטות שלו עדיין רחוקה מאוד משלמות, והוא עוד לא בשל להפוך לכוכב המוביל של הקבוצה. אלא שהאווירה הכללית סביבו שונה בתכלית מזו שליוותה אותו בשלוש עונותיו הראשונות בבירת ספרד. ויניסיוס היה רגיל להיות הבעיה. עכשיו, במקרים רבים, הוא הפתרון.

עוד בוואלה!

על כל הקופה: "ריאל מדריד נחושה להחתים את הולאנד בנוסף לאמבפה"

לכתבה המלאה
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. רויטרס
לקח את ויניסיוס תחת חסותו. קרלו אנצ'לוטי/רויטרס

לאנצ'לוטי יש חלק לא מבוטל בכך. "תתרכז במשחק, ולא בקהל", ייעץ האיטלקי לחניכו לפני שעלה לכר הדשא בקלאסיקו. הוא לקח אותו תחת חסותו ומדריך אותו בעיקר להתעלם מרעשי הרקע - לא רק קהל היריבה, אלא גם התקשורת. הצהובונים עשו לוויניסיוס את המוות מאז הגיע על תקן "ניימאר החדש" ב-2018 והוצג כאשר רונאלדו הברזילאי לצידו. כל פרשה זניחה נופחה מעבר לפרופורציות, כל מעידה שלו הפכה לכותרת שלילית.

לזינדין זידאן יש הרבה מעלות, אבל הוא לא מצטיין בהגנה על שחקנים שנוטים לעצבן אותו - והרי ויניסיוס עיצבן אותו פעמים רבות. אנצ'לוטי המנוסה לא מתרגש משטויות ויודע לטפל בצעירים בכפפות משי. למעשה, הוא מטפל בכולם בכפפות משי ומשתדל למצוא את הנוסחאות הנכונות בשקט תעשייתי מבלי להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. בשביל זה מביאים אותו לקבוצות צמרת.

אז ויניסיוס מתחיל להתעלם מהמולה מיותרת, אולי לראשונה בחייו. לא קל להיות ילד פלא בפלמנגו, לא קל להפוך לאחד הטינאייג'רים היקרים בתולדות הכדורגל כאשר ריאל שילמה 45 מיליון יורו תמורתו, וקשה במיוחד להיות סוג של כלי פוליטי על השולחן של הגדולים. כי מבחינת פרס, "ניימאר החדש" היה גימיק מגניב ויעיל.

ניימאר האמיתי ברח פעם ברגע האחרון לטובת ברצלונה, אז ויניסיוס נחטף מתחת לאפם של הקטלונים כפעולת תגמול. הנער עצמו בכלל אהד את בארסה, אבל הפיתוי להפוך לכוכב הנוצץ בסנטיאגו ברנבאו היה חזק - וגם לא ממש שאלו אותו. "ויניסיוס הוא התקווה הגדולה של הכדורגל הברזילאי", הצהיר פרס, אבל הבחור לא היה מוכן לזה נפשית.

ויניסיוס שחקן ריאל מדריד מול מארק אנדרה טר סטגן שוער ברצלונה. רויטרס
שפיות היא מילת המפתח. ויניסיוס בקלאסיקו/רויטרס

כדרורים ואילתורים הביאו לו תהילה במולדתו, אז באופן טבעי הוא ניסה לעשות אותו דבר על הבמה הגדולה בספרד - והתברר לו שזה לא ממש הולך. ככל שהביקורת התגברה, כי עלה הרצון להוכיח את עצמו, והוא כידרר עוד יותר, טעה יותר, וספג עוד יותר ביקורת. את כדור השלג הזה מישהו היה צריך לעצור, וקצת קשה לדרוש זאת מבחור צעיר שגדל בעוני ואיבד לא פעם את הקשר עם המציאות כאשר עשו ממנו כוכב על. נדרשת סבלנות על מנת להרגיע את המצב, והיא היתה מצרך נדיר מאוד במדריד בשלוש השנים הקודמות. עכשיו, כאשר ויניסיוס התבגר וגם קיבל את המאמן הנכון, העסק מתחיל להירגע וללכת בכיוון הרצוי.

הניצוץ הראשון היה עוד באפריל, כאשר ויניסיוס סיפק משחק אדיר וסייע לריאל להדיח את ליברפול ברבע גמר ליגת האלופות עם צמד ראשון בקריירה האירופית. "אנשים ממשיכים לדבר, אבל אני תמיד עובד", הוא הכריז אז - והעבודה רק הולכת ומשתבחת. הוא עדיין לא יציב מספיק, אבל יציב פי כמה בהשוואה לשנים הקודמות, ושני המשחקים האחרונים היו פנטסטיים. המטרה חייבת להיות אחת - לשבח אותו במידה הנכונה, ולשמור את הציפיות גבוהות, אך לא מוגזמות. שפיות היא מילת המפתח.

"ויניסיוס שיחק טוב מאוד, ויצר מהלכים מסוכנים בכל פעם שהכדור הגיע אליו", קבע אנצ'לוטי אחרי הניצחון בקלאסיקו. הערב הוא פוגש את אוסאסונה - הפתעת העונה שנהנית באופן סנסציוני ממאזן מושלם במשחקי החוץ עד כה. זה לא טריוויאלי, אבל ויניסיוס רוצה להמשיך את המומנטום. תהיו בטוחים שגם בנזמה ימסור לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully