וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני כניסה ל-UFC: הלוחם הישראלי כינה את יריבו "מחבל" וגרם לסערה

הרשת סוערת בעקבות דבריו של אורון כחלון, שקרא ליריבו האפגני טרוריסט לפני הקרב המסקרן שיקבע מי מביניהם יזכה בחוזה ל-UFC. יריבו הגיב: "הפחדן הזה ניסה להתחמק מקרב, אבל עדיין אפרק לו את הצורה"

לוחם ה-MMA הישראלי אורון כחלון מכנה את יריבו מחבל במהלך שקילה/טוויטר

כשהוא בן 36 - גיל שבו לוחמי MMA כבר מתחילים לחשוב על פרישה - אורון כחלון, לוחם ה-MMA הישראלי הוותיק, קיבל את הזדמנות חייו: להילחם בתוכנית המועמדים של נשיא ה-UFC דיינה ווייט, במטרה להרשים ולזכות בחוזה בארגון הגדול מכולם. אלא שאמש (שני) באירוע השקילה המסורתי לקראת הקרב, נראה שכחלון הרס לעצמו את הסיכוי להגיע לבמה הגדולה מכולן; ראשית, הוא לא עמד במשקל (נשקל על 63 ק"ג על אף שהיה צריך להגיע ל-61.5 ק"ג) ובעקבות זאת ספג קנס, אך זה עוד כלום לעומת הדברים שסינן אל עבר יריבו האפגני ג'אוויד בשארט במהלך השקילה.

בסרטון שמאז שפורסם הספיק לזכות לאלפי שיתופים ברשתות נראים השניים מתקרבים האחד לשני, כשכחלון מושיט את ידו לעבר ליריבו כדי ללחוץ את ידו. בשארט בחר להתעלם מלחיצת היד, ונראה מסנן ללוחם הישראלי מספר דברים. בתגובה, אמר לו כחלון "טרוריסט", וספג על כך אינספור ביקורות ברחבי הרשת.

בשארט אף פרסם את הסרטון בחשבון האינסטגרם שלו, וזכה לעשרות אלפי צפיות ואלפי תגובות, רובן נגד כחלון. "הפחדן הזה ניסה להתחמק מהקרב נגדי כשפספס את המשקל בשלושה פאונד", כתב האפגני. "אמרתי לו שלמרות זאת, עדיין אפרק לו את הצורה והוא כנראה לא אהב זאת וקרא לי מחבל. כנראה שהוא חיפש עוד דרך לצאת מהקרב אחרי שהבין שהחמצת המשקל לא תעזור לו, אבל לרוע מזלו זה לא מזיז לי ואלחם בו למרות זאת".

"היי חברים", פנה בשארט לעוקביו ברשתות החברתיות. "אסור לנו לרדת לרמה שלו ולהחזיר לו הערות גזעניות. הוא חלאה, ואני אעשה את שלי בקרב. אני מבקש מכם לא לרדת לרמה שלו. כמוסלמי, עלינו להראות לעולם שזו דת של שלום. הוא זה שנראה רע בכל הסיפור הזה, ואם אתם רוצים לשלוח לו הודעות פרטיות ולאחל לו שיפסיד, לכו על זה".

ברחבי הרשת וברשתות החברתיות התייחסו כמובן לתקרית בהרחבה. "רגע מכוער", נכתב באתר המוביל Mmafighting. "אני מקווה שג'אוויד יפרק לו את הצורה", הגיב גולש לתקרית בטוויטר. "תזכרו מה שאני אומר לכם - אורון הולך לקבל בראש על מה שהוא אמר", הוסיף גולש אחר. "אם זה היה הפוך והאפגני היה מעליב את הישראלי, היינו כבר שומעים על זה בכל מקום ברשת, זה עצוב מאוד. הוא צריך להתבייש בעצמו". "זו לא הדרך, אורון, אני מקווה שההתנצלות בדרך", הוסיף כתב ה-MMA הבכיר אריאל הלוואני.

כחלון בן ה-36 ניסה להיכנס לתוכנית המועמדים היוקרתית של דיינה ווייט, ממנה הגיע לוחם ה-MMA הישראלי נתן לוי ל-UFC, לפני מספר שנים, אך נתקל בבעיות ויזה. כעת הוא קיבל הזדמנות לנסות להשיג חוזה שוב, אך הסיכויים שלו פחתו משמעותית בעקבות התקרית ולאחר שפספס את המשקל. הוא מחזיק במאזן 0:16 בקריירת הלחימה הארוכה שלו, כולל ניצחונות בארגון השני בחשיבותו בלאטור. יריבו האפגני שמתאמן בעיקר באנגליה מחזיק במאזן 0:10, כשאת כל הניצחונות שלו השיג בהכרעה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully