וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ השפלה: פטריק ואן לוון הצטרף למצעד המפוטרים ההולנדים

סתאם נזרק מסינסינטי, ואן בומל הושלך מוולפסבורג והכיסא של קומאן בברצלונה מתנדנד. ברוב הליגות באירופה איבדו אמון במאמנים ההולנדים בשנים האחרונות, אז מישהו התפלא כשמאמן מכבי תל אביב הלך בדרכם של אטפלד ואחרים?

תקציר: מכבי תל אביב - מ.ס. אשדוד 2:0/ספורט1

בין ברצלונה למכבי תל אביב מפרידים הרבה יותר מ-3,000 קילומטרים וטיסה בת כמה שעות, אבל יש גם קווי דמיון. פטריק ואן לוון פוטר באישון לילה מהצהובים, בעוד שעל פי הדיווחים בספרד גם הקטלאנים ייפרדו מהבוס ההולנדי שלהם בקרוב.

רונאלד קומאן (ברצלונה) ופטר בוס (ליון) הם ההולנדים היחידים שעומדים על הקווים בחמש הליגות הגדולות. גם ברוסיה שפעם האמינה מאוד בפרופסורי הכדורגל מארץ השפלה - אין היום מאמנים הולנדים. גם לא בליגות המשנה בגרמניה ואנגליה, בטורקיה או בפרמיירליג הסקוטית - כולן ליגות בהן הייתה פעם נציגות נאה.

היום אין מאמנים הולנדים בטורקיה, קפריסין ויוון, גם לא באוסטריה, הונגריה ופולין. אין מאמנים הולנדים בפורטוגל או צ'כיה, אוקראינה או איטליה, גם לא באף אחת מהליגות הראשונות בסקנדינביה או בבלקן. בליגה במלטה ישנו מאמן הולנדי וגם בבלגיה השכנה יש אחד. קוראים לו ג'ון ואן דן ברום והוא מאמן את גנק שהפסידה חמישה משחקים רצופים בכל המסגרות ולא כבשה שער כבר 289 דקות. אז לא בטוח שכדאי לבנות על זה לעוד הרבה זמן.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון. ברני ארדוב
אירופה מאבדת אמון במאמן ההולנדי. ואן לוון/ברני ארדוב

הימים היפים של מאמנים הולנדים מחוץ למולדתם - אנשים כמו חוס הידינק, דיק אדבוקאט ואפילו ברט ואן מרווייק, לואי ואן חאל, פרנק רייקארד ורונאלד קומאן שהצליחו בשלבים מסוימים - נראים היום רחוקים. פיליפ קוקו לא הצליח בטורקיה ואנגליה, פרנק דה בור כשל באינטר וקריסטל פאלאס וגם קומאן עצמו פוטר מאברטון.

בארבעת החודשים האחרונים לא מעט מאמנים הולנדים ברחבי הגלובוס סיימו את עבודתם לפני התאריך הנקוב בחוזיהם (לא כולל מאמנים שעובדים בקבוצות הולנדיות). ופטריק ואן לוון הפך לבא בתור ברשימה. כשמסתכלים מסביב, או כשנזכרים בריימונד אטפלד, פרד רוטן, רוב מאס, רנה מולנסטיין ואפילו טון קאנן - קשה לומר שצעד כזה הוא מפתיע.

עוד בוואלה!

פטריק ואן לוון פוטר, ברק יצחקי ישמש כמאמן זמני

לכתבה המלאה
ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים עם ריימונד אטפלד מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
אחד עזב, השני עדיין כאן. אטפלד וארווין קומאן/ברני ארדוב

המפוטרים ההולנדים ב-4 החודשים האחרונים (לא כולל קבוצות הולנדיות)

ארי ואן לנט - פוטר ב-26 ביוני מאונטרהכינג

חלוץ העבר ששיחק בין היתר בוורדר ברמן ובורוסיה מנשנגלדבאך, הגיע כדי להחזיר את אונטרהכינג לליגת המשנה בגרמניה וירד איתה לליגה הרביעית במקום. תחתיו הבווארים סיימו עונה של 38 משחקים עם 9 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו ו-24 הפסדים. בתום העונה הוחלף על ידי חלוץ באיירן מינכן לשעבר, סנדרו ואגנר.

פרנק דה בור - פוטר ב-29 ביוני מנבחרת הולנד

שחקן העבר הגדול מונה לנבחרת כשרונלד קומאן עזב לטובת ברצלונה, אבל לא שיחזר את ההצלחה של קודמו. ההפסד 2:0 לצ'כיה בשמינית גמר יורו 2020 שכנע את ראשי ההתאחדות להיפרד ממנו למרות שלב בתים שכלל 9 נקודות מ-9 אפשריות.


יאפ סתאם - פוטר ב-27 בספטמבר מסינסינטי

בלם העבר האגדי עמד על הקווים של סינסינטי מה-MLS ולא עשה זאת בהצלחה גדולה. הפסד 4:2 לדי סי יונייטד ב-26 בספטמבר - הפסד שישי מתוך שבעת המשחקים האחרונים עד אותו רגע - היה המשחק האחרון שלו בקבוצה.


ריימונד אטפלד - פוטר ב-29 בספטמבר ממכבי נתניה

אחד משלושה הולנדים שהתחילו את העונה על הקווים בליגת העל הישראלית. הדיבורים על חוסר שביעות רצון מהעבודה שלו ליוו את פתיחת העונה של מכבי נתניה והוא נשלח לדרכו אחרי הפסד 2:0 להפועל חדרה במחזור הרביעי.


מארק ואן בומל - פוטר ב-24 באוקטובר מוולפסבורג

קשר נבחרת הולנד לשעבר החזיק מעמד 13 משחקים בלבד בכל המסגרות. פתיחת העונה דווקא הייתה מבטיחה וכללה 12 נקודות מ-12 אפשריות בבונדסליגה, אבל ה-0:2 על גרויטר פירת ב-11 בספטמבר היה הניצחון האחרון. מאז? 8 משחקים רצופים ללא ניצחון. ההפסד הרביעי ברציפות, 2:0 לפרייבורג, סימן לוואן בומל את הדרך הביתה.

פטריק ואן לוון - פוטר ב-25 באוקטובר ממכבי תל אביב

ליכולת הלא טובה של מכבי תל אביב הצטרפו גם תוצאות רעות במיוחד. ההפסד 2:0 למ.ס. אשדוד היה הרביעי של הצהובים בשבעת מחזורי הפתיחה וההולנדי סיים את דרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully