וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזור לפיב"א? דיווח: "מכבי תל אביב שוקלת לפרוש מהיורוליג"

בספרד טוענים: המהלך להדחתו של ג'ורדי ברתומאו החריף את הפילוג בין הקבוצות המשוריינות, וכעת מכבי תל אביב, פנאתינייקוס ואולימפיאקוס שוקלות את אופציית ליגת האלופות, שמבטיחה מענקים והכנסות גבוהים יותר. המכשול: חוזה עם היורוליג עד 2026

בספרד טוענים: בעקבות המחלוקות החדשות שצצו בין הקבוצות המשוריינות ביורוליג ואחרי המהלך להדחתו של ג'ורדי ברתומאו מתפקיד מזכ"ל המפעל, כמה קבוצות כולל מכבי תל אביב שוקלות לפרוש מהליגה ולשחק בליגת האלופות של פיב"א.

לפי הדיווח ב"מונדו דפורטיבו", "עתיד היורוליג תלוי באוויר" אחרי אירועי השבוע האחרון, שהובילו לכך שברתומאו ייאלץ לעזוב את תפקידו בסוף העונה אחרי 22 שנה. לפי הדיווח, מכבי תל אביב לצד פנאתינייקוס ואולימפיאקוס הן המתנגדות העיקריות ליורוליג במתכונתה הנוכחי. הן מלינות על המענקים וההכנסות הנמוכות שמוענקות במפעל, ומעוניינות לשנות את המודל הכלכלי של היורוליג בניגוד לקבוצות כמו ברצלונה, ריאל מדריד ובאסקוניה שהביעו רצון לערוך שינויים מינוריים בלבד בכל הנוגע לסוגיות הפיננסיות.

שמעון מזרחי, אודי רקנאטי, דייויד פדרמן בעלי מכבי תל אביב. קובי אליהו
שוקלים מהלך מפתיע? שמעון מזרחי, דייויד פדרמן ואודי רקנאטי/קובי אליהו

ראשי מכבי תל אביב, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס הביעו בישיבות החירום של הקבוצות המשוריינות כעס על כך שבפיב"א הקבוצות מקבלות אחוזים גבוהים יותר מההכנסות הכלליות של הליגה, ואף מציעה מענקים שמנים יותר למצטרפות.

מה שעלול לסכל מהלך של פרישה מצד שלוש הקבוצות, הוא הוא החוזה שהן חתמו עם היורוליג, שמשאיר אותן מחויבות ליול"ב עד 2026. כשההסכם נחתם, הוכנס סעיף של קנס בגובה של 10 מיליון יורו לכל קבוצה שתרצה לנטוש את היורוליג עד 2026, וספק אם הצהובים או היווניות יהיו מוכנות לשאת בסכומים הללו.

כזכור, היסודות למהלך הונחו לפני כשראשי מכבי תל אביב נועדו באתונה עם נציגים משש קבוצות מובילות נוספות. הם הביעו תרעומת על "חוסר השקיפות" לטענתם מצד ברתומיאו, ועל מצבן הכלכלי של המשתתפות ביורוליג. על פי הדיווחים ברחבי אירופה, הצהובים הם אלו שהובילו את ה"מרד" נגד המנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully