וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוסטרליה מזהירים את דג'וקוביץ', שמתעקש: "לא אגיד אם התחסנתי"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:01

האם הסרבי ייאלץ להחמיץ את אליפות אוסטרליה? בוויקטוריה מבהירים: "לא יהיו הקלות לספורטאים לא מחוסנים שירצו להיכנס". דג'וקוביץ': "אולי לא אגיע, תלוי בהגבלות"

האם נובאק דג'וקוביץ' ייאלץ להחמיץ את אליפות אוסטרליה הפתוחה? על רקע הדרישה לחיסונים באוסטרליה, ראשי מדינת ויקטוריה (שבה שוכנת מלבורן, מארחת טורניר הגרנד סלאם הראשון) הבהירו שלא יינתנו הקלות או "דילים והנחות מיוחדות" לספורטאים שירצו להיכנס לאוסטרליה על מנת להשתתף באירועי ספורט. כידוע, דג'וקוביץ' מסרב לחשוף אם התחסן או לא, אך בעבר טען שהוא מתנגד לחיסונים.

השבוע אוסטרליה פותחת את שעריה אחרי תקופה ארוכה, ומדינת ויקטוריה הודיעה שגם ספורטאים נדרשים להיות מחוסנים אם ברצונם להיכנס לשטחה. ראש המדינה, דניאל אנדרוז, הבהיר שהוא לא יאפשר ללא מחוסנים להיכנס, לא משנה עד כמה הם מפורסמים, ושהוא מתנגד בתוקף ל"הסדרים מיוחדים" עם ספורטאים. "לנגיף לא אכפת מה הדירוג שלך בטניס, או בכמה גרנד סלאמים זכית", אמר, "זה לגמרי לא רלוונטי. אתה צריך להיות מחוסן כדי לשמור על עצמך ועל אחרים". ממארגני הטורניר עצמו לא התקבלה תגובה.

נובאק דג'וקוביץ' מול אוהדי טניס באליפות אוסטרליה. GettyImages
יחמיץ את הטורניר האהוב עליו? נולה במלבורן/GettyImages

ויקטוריה יוצאת השבוע משלושה חודשי סגר, ובמדינה הוצא חוק שדורש מ"מיליוני עובדים" להתחסן במנה כפולה. אנדרוז מבהיר שזה כולל גם ספורטאים מפורסמים. הוא מקווה שהלחץ שלו ישפיע גם על ממשלת אוסטרליה, שתהיה זו שקובעת את התקנות לכניסת זרים למדינה. אוסטרליה פותחת את שעריה אחרי 18 חודשים, בתהליך שייעשה בהדרגה.

"ספורט מקצועני הוא חלק מרשימת העובדים, והם צריכים להיות מחוסנים פעמיים", אמר, "אני לא חושב ששחקן לא מחוסן יוכל לקבל ויזת כניסה למדינה. אם הם כן ייכנסו, הם יידרשו לבידוד של שבועיים, בניגוד לשחקנים שכן מחוסנים. דג'וקוביץ'? לא צריך להפוך את זה לאישי, אני לא חושב שאף שחקן טניס, או שחקן גולף או נהג פורמולה 1 יוכל לקבל ויזה ולהיכנס לכאן".

בעבר דג'וקוביץ' אמר שההחלטה אם להתחסן או לא צריכה להיות אישית. אחרים כמו אנדי מארי, אמרו שזו צריכה להיות חובה למען שמירה על כלל הציבור והשחקנים. דג'וקוביץ' התייחס לדברים ואמר אתמול בסרביה: "לא רוצה להגיד אם התחסנתי או לא, כי אני לא רוצה להגביר את הסוגיה שמעוררת מחלוקת. אני לא רוצה לדבר על זה. כולם עושים ספקולציות על דברים שאמרתי לפני שנה. אני לא אוהב את העימותים שנוצרו בין מחוסנים ללא מחוסנים. אוסטרליה? אני לא יודע אם אשתתף, תלוי בהגבלות. נדע בקרוב את הדרישות והמצב המדויק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully