וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה מזכירה לו את פלורידה ולא פוחד לדבר על אליפות: "תעודת זהות" עם סקוטי ג'יימס

19.10.2021 / 11:00

הפורוורד של אלעד חסין חרך את הפועל תל אביב ונכנס למדור החדש של וואלה! ספורט: הזיכרון הראשון בתור ילד, ההערכה הרבה לקאדים אלן, האישה שאיתו מגיל 14, המחשבה לאחרי הקריירה והחבורה באדום שיכולה ללכת עד הסוף

מחזור הפתיחה בליגת העל הפך את הציפיות הגדולות שהיו מהפועל חיפה בתחילת העונה. האדומים הובסו בצורה די משפילה בידי מכבי תל אביב כשהם פשוט לא מוצאים פיתרון לאלופה. שבוע עבר, וחיפה הגיבה, ובצורה מרשימה. היא שלטה במשחק נגד הפועל תל אביב ויצאה עם ניצחון 77:93. מעל כולם בשורות הקבוצה של אלעד חסין בלט סקוטי ג'יימס שקלע 23 נקודות והוסיף 8 ריבאונדים ב-31 דקות. ג'יימס הוא השחקן השני בפינתנו "תעודת זהות", בה אנו מנסים להכיר לכם קצת יותר טוב את האנשים שמאחורי השמות בכדורסל שלנו.

אז מי הוא סקוטי ג'יימס?

סקוטי ג'יימס (2.03, בן 24) הוא יליד העיר ורשה, שנקראת על שם בירת פולין שבמדינת אינדיאנה. אביו שיחק כדורסל מכללות ושיחק שנתיים כמקצוען בלוקסמבורג ופורטוגל. בגיל צעיר עבר עם משפחתו לפלורידה והחל לשחק בתיכון טרפון ספרינגס כשהוא מחזיק ב-14 שיאי התיכון. אחרי שסיים את לימודיו בחר באוניברסיטת בראדלי, שמוכרת לציבור הישראלי בזכות העובדה שהוציאה מתוכה את אנתוני פארקר, אך אחרי שנה אחת בלבד עזב לליברטי.

במדי ליברטי זכה ג'יימס להניף פעמיים את תואר אליפות מחוז אטלנטיק סאן, כשהוא נבחר בשנה הראשונה ל-MVP של טורניר החטיבה, ובשנת 2019 ו-2020 לחמישיית המחוז. בקיץ 2020 חתם בגיסן הגרמנית, ורשם במדיה 11.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים. הקיץ השתדרג ללודוויגסבורג, אך שוחרר לפני תחילת העונה ביחד עם קווינטון הוקר שהגיע לבני הרצליה. בהפועל חיפה החתימו אותו יומיים בלבד אחרי ששוחרר מגרמניה ובינתיים הוא רושם 15.5 נקודות ו-6.5 ריבאונדים בממוצע.

שחקן הפועל חיפה סקוטי ג'יימס מול שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. דני מרון
"אני אוהב את החבורה של השחקנים שיש לנו". סקוטי ג'יימס/דני מרון

סקוטי ג'יימס, באתם למשחק נגד הפועל תל אביב ביום שבת אחרי משחק רע מאוד נגד מכבי תל אביב. כמה עמוק ישב לכם המשחק הזה בראש?

"היו לנו אימונים טובים בשבועיים האחרונים, השתפרנו מיום ליום. ברור שלא ראו את זה במשחק נגד מכבי, אבל ראו את זה הרבה יותר במשחק הבא, אנחנו רוצים להמשיך לבנות על זה. המשחק הקודם לא ישב לנו יותר מדי בראש, ידענו שאנחנו צריכים לבצע את הדברים טוב יותר, להמשיך להשתפר ולהיות קשוחים יותר, שזה היה הדבר המרכזי".

התפוצצת עם 23 נקודות, התחלת עם 16 מ-32 הנקודות הראשונות של הקבוצה. עם איזו מנטאליות עלית לפרקט?

"המנטאליות שלי הייתה לבוא ולהיות קשוח, למצוא את המקום שלי, לבצע את הדברים שהמאמנים מבקשים מאיתנו במהלך השבוע, תוכנית המשחק התקפית וההגנתית, ניסיתי להיות אגרסיבי, הגארדים מצאו אותי במקום שלי, ויכולתי לקלוע את הנקודות שלי".

פספסתם כבר את שלב הבתים ביורופקאפ. מה המטרה הריאלית שלכם העונה?

"אני אוהב את החבורה של השחקנים שיש לנו, אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות משהו מיוחד העונה. אני לא חושב שיש לנו תקרה למטרות שלנו העונה, נצטרך לבוא לכל משחק ולהשתפר, יש לנו את הכישרון לנצח בכל משחק. לא שיחקנו טוב מדי במשחק הראשון, למדנו מזה אנחנו מתקדמים בכיוון הנכון. השמיים הם הגבול בשבילנו, אנחנו לא מסתכלים על פחות מהאליפות, יש לנו חבורה מאוד מוכשרת שמסתדרת טוב מאוד אחד עם השני, צריכים להמשיך לעבוד על הכימיה, זה הדבר המרכזי. להפוך יותר ליחידה אחת".

איך התחלת לשחק כדורסל?

"תמיד שיחקתי כדורסל, מאז שאני זוכר את עצמי. הזיכרון הראשון שלי מכיתה א' זה ששיחקתי כדורסל באיזה מרכז, אבא שלי שיחק כדורסל במכללות וקצת כדורסל מקצועני, ומשם קיבלתי את התשוקה שלי למשחק. אומרים שמאז שזוכרים אותי אני עם הכדור ביד".

מה לדעתך ההישג הכי גדול שלך כשחקן כדורסל?

"ההישג הכי גדול שלי עד עכשיו היה לזכות באליפות עם המכללה שלי בארצות הברית. לעשות את זה מול האוהדים הביתיים שלנו, אחרי 4 שנים בבית ספר שלי זה גדול, במיוחד בפעם השנייה שזה היה בבית שלנו".

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו מול שחקן הפועל חיפה קאדים אלן. דני מרון
"פשוט אוהב את המשחק שלו". קאדים אלן/דני מרון

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו?

"שיחקתי עם כמה שחקנים מאוד מוכשרים לאורך השנים, במכללות שיחקתי קיילב הומסלי, שחקן קשוח שמאלי שמשחק בהמבורג, קאדים אלן הוא אחד הגארדים הכי טובים ששיחקתי איתם, פשוט אוהב את המשחק שלו, ובמיוחד בצד ההגנתי".

ספר לי משהו עליך שאי אפשר למצוא ברשת?

"לא תוכלו לדעת אלא אם תעשו שיעורי בית שאני נמצא עם אשתי מאז שאני בכיתה ח', מגיל 14, אנחנו נמצאים ביחד מעל 11 שנים".

מה הדבר הכי חזק במשחק שלך ומה אתה צריך לשפר?

"הדבר הכי חזק שלי בכדורסל זה האנרגיות, הריבאונדים, בעיקר בהתקפה, היעילות. אני מנסה ללמוד להבין יותר את המשחק, בעיקר בצד ההגנתי, ולדעת באיזה מקומות אני צריך להיות, מנסה להשתפר בצד הזה בכל יום".

מה אתה הכי אוהב בישראל?

"אני מאוד את ישראל עד כה. החופים יפים, זה מרגיש כמו בבית, אני מפלורידה אז יש לנו חופים גם שם. הכל פה מאוד אמריקאי, מזג האוויר מאוד נחמד, לא היה יותר מדי חם מאז שאני פה, זה טוב בשבילי. זה מרגיש לי ממש כמו בבית".

אם לא היית שחקן כדורסל, סביר להניח שהיית...

"אם לא הייתי שחקן כדורסל, כנראה הייתי משתמש בתואר שלי בהנדסת מכונות ומנסה לשלב את זה בתחום הספורט, אולי אסתכל על זה אחרי הקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully