וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף מוזר: כוכב סלביה פראג, יאן קוכטה, בדרך למפגש עם מכבי חיפה

לבכורה בנבחרת הוא הצליח להשיג כרטיס רק לחברתו "כי לא ידעתי איך זה עובד". את דקות המשחק דחה לטובת הלימודים והאהבה הגדולה שלו היא בעלי חיים עם דגש על תרנגולות: "גורמות לי לשכוח מהדאגות". מלך השערים של סלביה פראג מגיע למפגש עם מכבי חיפה (ה', 19:45, ספורט4)

לפני כשבועיים עמד יאן קוכטה במרכז המגרש באדן ארנה בפראג והציג את עצמו בחיוך מבוייש. מסביבו עמדו יותר מ-20 חבריו החדשים לנבחרת צ'כיה, רבים מהם מתאמצים לא לצחוק. כשהמאמן הלאומי ירוסלב שילהבי אמר לו בחיוך רחב ש"אנחנו יודעים שיש לך תרנגולות, אבל מה לגבי כלב?", כולם כבר התגלגלו מצחוק.

בגיל 24, מלך שערי הליגה הצ'כית בעונה שעברה (15 כיבושים, כמו אדם הלוז'ק הסנסציוני) ערך לאחרונה הופעות בכורה בנבחרת של ארצו וזה פרס שמגיע לו על עבודה קשה ובעיקר תוצרת נהדרת. אבל זה ממש לא מסובב לו את הראש.

ביום חמישי מכבי חיפה תארח את סלביה פראג ואת הכוכב הבלתי שגרתי שלה. הרי כמה כדורגלנים אתם מכירים שלפני המשחק הראשון שלהם במדים הלאומיים טורחים לספר בריאיון ש"השגתי כרטיס רק לבת הזוג שלי, אין לי מושג איך הדברים האלה עובדים"?

שחקן סלביה פראג, יאן קוכטה (תכלת). Soccrates Images, GettyImages
"עם התרנגולות אני מנקה את הראש ושוכח מכל הדאגות והלחץ". קוכטה בתכלת/GettyImages, Soccrates Images

יאן קוכטה הוא כדורגלן מזן נדיר. החלוץ גדל בסלביה פראג, לא הצליח לצבור דקות משחק, בילה בהשאלות, עזב לסלובן ליברץ ולבסוף חזר לקבוצת נעוריו דרך הדלת הראשית, תמורת 400 אלף יורו. היום זה כסף קטן.

כשחתם בליברץ, באתר הרשמי של המועדון פרסמו איתו ריאיון של יותר מ-20 שאלות ותשובות קצרות. "מהו רכב החלומות שלך?", נשאל באחת מהן והשיב: "אין לי. העיקר שזה יהיה אוטו אמין ובטיחותי". תשובה קצרה וכל כך אופיינית.

קוכטה אמנם מתחזק חשבון אינסטגרם, אבל לא תמצאו בו אפילו תמונה אחת מחוץ למגרש. כשהיה בן 18, סלביה פראג רצתה להוציא אותו להשאלה בפעם הראשונה כדי שיצבור דקות, אבל הוא סירב והסביר: יש לי מבחני בגרות ואני רוצה להישאר בבית הספר שלי כדי להשלים אותם. הוא מגדיר את עצמו כ"בחור כפרי" וכבר עכשיו הוא יודע היטב מה יעשה אחרי שיפרוש מכדורגל. תכף נגע לשם.

"אני יודע שאני קצת מוזר, אבל אני לא מתבייש בזה", סיפר בריאיון לפני כמה חודשים, "אני אוהב בעלי חיים וכשאני נמצא לידם, זה מרגיע אותי. יש לי תרנגולות וכשאני נמצא איתן, אני מנקה את הראש ושוכח מכל הדאגות והלחץ. אני נהנה מזה".

שחקן סלביה פראג, יאן קוכטה. James Williamson - AMA, GettyImages
שחקן מאוד קבוצתי שלעתים קרובות יעדיף מסירה לשחקן שנמצא בעמדה טובה יותר, מאשר לנסות לכבוש בעצמו. קוכטה/GettyImages, James Williamson - AMA

כמו בחייו הפרטיים, כך גם על המגרש. אם קוכטה ישחק נגד מכבי חיפה ולא יקבל מנוחה לטובת מאבקי הצמרת בצ'כיה, הבלמים הירוקים יפגשו חלוץ אגרסיבי שלא מפסיק לעבוד, שחקן מאוד קבוצתי שלעתים קרובות יעדיף מסירה לשחקן שנמצא בעמדה טובה יותר, מאשר לנסות לכבוש בעצמו. לא דריבל או ניצוצות טכניים, כן כוח וסגנון פשוט וישיר.

אוניון ברלין כבר ספגה ממנו העונה בקונפרנס ליג ובליגה יש לו 6 שערים ב-7 משחקים. בעונה שעברה הוא הבקיע צמד נגד ניס בליגה האירופית, אבל דחה מכל וכל את המחמאות שסחט: "אני לא גיבור - אני בהחלט לא מרגיש ככה. אני בחור פשוט שאפילו לא חלם לשחק נגד קבוצה גדולה מצרפת. השערים שלי? אני חלוץ, זה בסך הכול מה שמצפים ממני לעשות".

בחדר ההלבשה הוא כבר הפך לכמעט דמות קאלט בעיני השחקנים האחרים - אם כי לפעמים נחשב לקצת מתבודד. בזמן שחבריו לקבוצה עסוקים בטלפונים וברשתות החברתיות, הוא מעיין במגזינים של חקלאות, הרי בזמנו אמר בריאיון ש"אם לא הייתי כדורגלן, הייתי חוואי או עובד בגן החיות".

קוכטה מבשל וכובש

למרות החלומות על חווה ובעלי חיים, בינתיים קוכטה מככב על המגרש ויהיה לו מספיק זמן להגשים את עצמו מאוחר יותר בתחום העניין העיקרי שלו מלבד הכדורגל.

בחודשים האחרונים הוא הוזכר כמועמד לווסטהאם חובבת הצ'כים, וגם לסאות'המפטון מהפרמיירליג וסטוק סיטי מהצ'מפיונשיפ. סלביה פראג קנתה אותו בחזרה מסלובן ליברץ לפני קצת ויתר משנה תמורת 400 אלף יורו ואתם יכולים להוסיף בשקט עוד אפס אחד כדי להגיע לסכום בו הוא יימכר - וזה בלשון המעטה.

אם הוא ימשיך בקצב הכיבושים הנוכחי ויוסיף להיות חלק מהסגל של הנבחרת, קוכטה יעזוב את הליגה הצ'כית בסוף העונה ואולי עוד לפני כן. ואחרי שסיפר שבילוי עם חיות מסייע לו לנקות את הראש ולהוריד את הלחץ של הכדורגל, לקבוצתו הבאה מוטב לדאוג שבאזור יהיו כמה תרנגולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully