וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס קיצר את הרוטציה, מכבי ת"א מאמינה ש"עברה את המשבר"

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 8:05

ריינולדס ונאנלי ("צריכים להמשיך ולהשתפר") ענו לביקורות, קינן אוואנס השכיח את כריס ג'ונס, ווילבקין יצא מערב קליעה רע בצורה היסטורית וספרופולוס שבר שיא בתקופתו בקיצור הרוטציה. מכבי תל אביב מסכמת את הניצחון בוילרבאן, ווילבקין: "עשינו משחק שלם לראשונה העונה"

1. אחרי כמה ימים לחוצים מאוד ושני הפסדים רצופים, הצליחה מכבי תל אביב לחבר אמש (חמישי) משחק טוב מאוד עם ניצחון חוץ 85:93 על וילרבאן בצרפת. בזכות הניצחון איזנו הצהובים את מאזנם לשני ניצחונות ושני הפסדים, ולפניהם רצף של שלושה משחקי בית בשבועיים הקרובים.

למעט מספר מהלכים בסוף הרבע הראשון, שלטה מכבי תל אביב בהתמודדות מן הפתיחה, היא פתחה הפרש דו ספרתי בשלבים ארוכים מהרבע השני ועד לרבע האחרון ונהנתה ממשחק נהדר של ארבעה שחקנים. מעל כולם היה ג'יימס נאנלי עם 25 נקודות, נקודה פחות משיא הקריירה שלו ביורוליג. אל הקלע הצטרף ג'יילן ריינולדס שקלע 17 נקודות מהספסל, סקוטי ווילבקין, שהחטיא את כל שמונה הנסיונות שלו מחוץ לקשת, וקינן אוואנס הוסיפו 13 כל אחד.

קמרון טיילור, מכבי תל אביב עם יוסופה פאל, וילרבאן. Infinity Nine Media / Julie Darbon,
יכולים לנשום לרווחה. מכבי תל אביב/Infinity Nine Media / Julie Darbon

בקבוצה נשמו לרווחה בסיום המשחק, כשהמאמן יאניס ספרופולוס עובר בין השחקנים ומברך אותם על היכולת. במועדון סיפרו כי גם בימים הלא פשוטים שעברו אחרי ההפסדים לכוכב האדום ומילאנו הצליחו השחקנים להישאר ביחד ותחת ספרופולוס במה שלבסוף הוביל לניצחון חשוב, בתקווה להמשכיות במשחקים הבאים.

"ניצחנו במאבק הזה", אמר ג'יימס נאנלי בסיום המשחק, "כל משחק חשוב וזה ניצחון מאוד חשוב. לא הייתה לנו הכנה לעונה אז כל המשחקים האלה חשובים על מנת להשתפר. לא שיחקנו טוב במילאנו במחצית הראשונה והשתפרנו במחצית השנייה שם. אנחנו צריכים פשוט להמשיך ולהשתפר, ללמוד איך לשחק יחד ולעשות נכון את הדברים הקטנים".

סקוטי ווילבקין סיפר כי: "אני חושב שניצחנו בעזרת הגנה. חלק מהשחקנים התעלו בהתקפה אבל היו רגעים שלא הלך לנו בהתקפה והיו רגעים ארוכים שהתעלנו בהגנה ועשינו משחק שלם לראשונה העונה. יצאנו לשבוע כפול קשה מאוד ולסיים ב-1:1 את השבוע זו לא דרך רעה לחזור הביתה. אנחנו במאזן 2:2 ועכשיו נמשיך להתקדם בצורה חיובית".

קינן אוואנס, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
העיקר הניצחון. אוונס/אתר רשמי, מכבי תל אביב

2. רק בשבוע שעבר אחרי ההפסד לכוכב האדום בלגרד החלו קולות מסביב למכבי תל אביב על אכזבה משני שחקנים בעיקר - ג'יילן ריינולדס וג'יימס נאנלי. הראשון רשם מחצית שנייה טובה נגד מילאנו ומשחק נהדר גם בצרפת עם 17 נקודות והשני התפוצץ לחלוטין בשני המשחקים הללו כולל השוואת שיא הקליעות שלו ל-2 נקודות במשחק אחד ביורוליג - 6.

השחקן השלישי שעמד בביקורת בימים האחרונים היה קינן אוואנס, בעיקר בכל הקשור להשוואה לכריס ג'ונס שעזב את הצהובים ופתח את העונה נהדר בוילרבאן. אז ג'ונס ניצח את אוואנס במאצא'פ הנוכחי שוב, גם בנקודות וגם במדד, אך במכבי תל אביב יכולים להיות מאושרים גם מהחיזוק שהגיע מהפועל חיפה שקלע 13 נקודות כולל שלשה חשובה בסיום שסגרה את המשחק.

"היכולת של שלושת השחקנים הללו נותן הרבה מאוד ביטחון לקראת המשך הדרך", אמרו בקבוצה אמש, "להוציא את ווילבקין, דריק וויליאמס ואת ז'יז'יץ' כשיחזור מהפציעה, אלה השחקנים שאמורים לתת את הטון בהתקפה וכשהם מופיעים בערב כזה ומנצחים את המשחק, זה נותן תקווה שאפשר לעשות את מה שאנחנו כיוונו אליו בתחילת העונה".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
צעד קיצוני. יאניס/דני מרון

3. הלחץ על מכבי תל אביב היה גדול ב-48 שעות שבין מילאנו לוילרבאן. שמועות רבות הסתובבו על דברים שעשויים לקרות אם מכבי תפסיד ותמשיך להיראות רע, אלא שעל הפרקט הדברים נראו אחרת לגמרי. כבר במחצית השנייה נגד מילאנו קיצר יאניס ספרופולוס את הרוטציה בצורה משמעותית, אלא שמה שהוא עשה באסטרובול, קיצוני מאוד עבורו.

יפתח זיו עלה על הפרקט בסוף הרבע השני ל-6 שניות, והיה לשחקן התשיעי שעולה על הפרקט בשורות מכבי. השניות הללו היו היחידות שלו, כשרומן סורקין, עוז בלייזר וג'ון דיברתולומיאו כלל לא שותפו. עבור מאמן כמו ספרופולוס שנוהג לשחק ברוטציות רחבות של עשרה שחקנים בדרך כלל, או תשעה שחקנים במשחקים מסוימים, מדובר בתקדים.

ב-93 משחקיו כמאמן מכבי תל אביב ביורוליג רק פעם אחת שיחק השחקן התשיעי ברוטציה של ספרופולוס פחות מ-6 דקות. זה קרה במשחקו השני בקבוצה והראשון ביד אליהו, נגד פנרבחצ'ה בעונת 2018/19. דני אבדיה שיחק אז שתי דקות ו-18 שניות והיה לתשיעי בחלוקת הדקות. באסטרובול השיא הזה נשבר בצורה חדה וספק אם יוכל להישבר בשנית, אלא אם ישותפו רק שמונה שחקנים.

"ההחלטה של יאניס הייתה ברורה עוד מהמחצית השנייה נגד מילאנו", מספר אחד מאנשי הקבוצה מצרפת, "הוא הלך על רוטציה קצרה ולסחוט את הלימון כמה שיותר. האמנו שהשחקנים לא יפלו מהרגליים, ובאמת קיבלנו תרומה יפה גם ממתיאס לסור וגם מקמרון טיילור שנתנו דקות טובות. במשחקים כאלה הולכים הכי קצר שאפשר".

4. אחרי המשחק החלש שלו נגד מילאנו, ציפו במכבי תל אביב שסקוטי ווילבקין יוביל את הקבוצה במשחק הנוכחי, אבל הוא עשה את זה בצורה לא רגילה. ווילבקין קלע 13 נקודות, ללא שלשה אחת, כשהוא מחטיא את כל שמונה הנסיונות שלו מחוץ לקשת. עד עתה, במשחקים המעטים בהם לא קלע ולו שלשה אחת במדי מכבי, שיא הנסיונות עמד על 4 בלבד. בקדנציה שלו בדרושפאקה הוא רשם משחק אחד עם 0 מ-6 מחוץ לקשת, אך לא יותר מכך.

אלא שווילבקין הבין שהוא לא הולך לקלוע מחוץ לקשת בשלב מסוים והחל לחדור ולקלוע ל-2 נקודות, עם 5 מ-5 מהתחום הזה, כשרק פעם אחת במדי מכבי הוא קולע יותר זריקות ל-2 נקודות. הוא גם הוסיף 4 אסיסטים, 3 ריבאונדים ו-3 חטיפות וסיים רביעי במדד עם 13 נקודות.

"המשחק הזה היה הוכחה שסקוטי מסוגל להיות טוב גם בלי הקליעה שלו מבחוץ", אמרו במכבי תל אביב אחרי המשחק, "הוא אמנם מאוד רצה לקלוע מחוץ לקשת, אבל תרם בהרבה מאוד אספקטים של המשחק. זה מראה על בגרות שלו. לשיחה שהוא הוביל במשחק הקודם היה חלק גדול בהתייצבות שלנו ובניצחון החשוב הזה".

וויליאם הווארד שחקן וילרבאן מול מתיאס לסור שחקן מכבי תל אביב. אתר וילרבאן, אתר רשמי
הישראלים? ישחקו בליגה. מכבי תל אביב/אתר רשמי, אתר וילרבאן

5. כשמכבי תל אביב הסתכלה על לוח המשחקים שלה בתחילת העונה היא סימנה אפשרות לחמישה ניצחונות משישה משחקים ראשונים, עד למשחק הביתי נגד ברצלונה. אמנם הנתון הזה כבר לא יוכל להגיע, אך כפי שאמרו אמש במועדון, "אם אחרי ברצלונה נהיה במאזן חיובי, עברנו את המשבר של תחילת העונה בצורה טובה".

הקבוצה תשוב להתאמן מחר לקראת המשחק נגד גלבוע/גליל ביום ראשון בגן נר. ארבעת השחקנים שלא שיחקו בצרפת, בתוספת ג'ייק כהן שלא יתלבש, צפויים לקבל דקות רבות במשחק הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully