וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתבכה: הפועל ירושלים שוב הפסידה בבית, 73:68 למנרסה

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 23:25

בדיוק כמו נגד קרשיאקה, הקבוצה מהבירה נכנעה במשחק צמוד אחרי שהרבתה להחטיא מהקו בדקות ההכרעה. רק אדאמס הופיע בהתקפה, הירושלמים התרחקו משני המקומות הראשונים

אורן עמיאל מאמן הפועל ירושלים לצד רטין אובאסוהן, אדם אריאל. ברני ארדוב
פתיחה מאכזבת לעונה האירופית. שחקני ירושלים בסיום/ברני ארדוב

ההגרלה שזימנה להפועל ירושלים שני משחקים ביתיים בתחילת העונה האירופית הייתה אמורה לסייע לקבוצה מהבירה לרשום פתיחה טובה בליגת האלופות של פיב"א, אך לאחר מפח הנפש בהפסד הדרמטי לקרשיאקה בשבוע שעבר, אורן עמיאל ושחקניו נכנעו הערב (רביעי) ופעם נוספת והסתבכו בבית ב' אחרי 73:68 מול מנרסה הספרדית. ההפסד אמנם לא משאיר את הירושלמים ללא סיכוי להעפיל לטופ 16, אך כן מקטין משמעותית את האפשרות לעשות זאת עם יתרון ביתיות.

לאחר שהציגו שיפור התקפי בשני המשחקים האחרונים, האדומים (בשחור הערב) חזרו לקרטע, סגרו את המשחק עם שש החטאות עונשין בשתי הדקות האחרונות - וכך בלתי אפשרי לנצח משחק צמוד. הפועל ירושלים עלתה ל-2:10 מהיר בפתיחה, אלא שאז נתקעה ולא הצליחה לייצר ריצה גדולה מספיק כדי לברוח לקבוצה האורחת. רק ג'יילן אדאמס סיפק את הסחורה מבחינת צבירת נקודות, אולם החטיא שתי זריקות קריטיות מקו העונשין במצב של מינוס 2. ת'ון מייקר נראה קצת יותר מחובר, אבל גם זה לא הספיק ועמיאל יצטרך להוציא מהקבוצה שלו הרבה יותר כדי לשפר את המאזן בליגת האלופות.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יילן אדאמס 24, עמית גרשון 7, ת'ון מייקר (7 ריבאונדים), שון קילפטריק ואיתי שגב 6 כל אחד, רטין אובאסוהן, קייזר גייטס ואנתוני בנט 5 כל אחד, אדם אריאל ו-ווילי וורקמן 2 כל אחד.

אורן עמיאל, מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
יצטרך להוציא מהשחקנים שלו יותר. אורן עמיאל/ברני ארדוב
אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
4270 צופים קיוו לניצחון ירושלמי, אך יצאו בידיים ריקות/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

שון קילפטריק פתח עם אסיסט לאנתוני בנט ושתי קליעות עונשין, ואחרי שצ'ימה מונקה העלה את הספרדים על הלוח, איתי שגב ענה בשני סלים שביניהם גם חילק אסיסט לרטין אובוסהאן, בדרך ל-2:10 מהיר למארחים. אלא שב-7 הדקות הבאות ההתקפה של הפועל ירושלים נתקעה ותומאסון ואליאס ואלטונן קירבו את מנרסה למינוס 3, לפני שמייקר קטע בצורת ארוכה עם דאנק. האורחת צימקה את הפער ל-2 עם שלוש קליעות עונשין, ג'יילן אדאמס השיב בשלשה שקבעה את תוצאת סיום הרבע - 10:15 לקבוצה המקומית.

רטין אובאסוהן, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ירושלים עלתה ל-2:10 מהיר, אך נתקעה בהמשך. אובאסוהן/ברני ארדוב

רבע 2:

סילביין פרנסיסקו דיים פעמיים מהקו ושלשה של גילם ז'ו הזעיקה פסק זמן של עמיאל בשוויון 15:15. פרנסיסקו העלה את מנרסה ליתרון ראשון ובהמשך הוסיף עוד סל קל, אחרי שבנט החטיא אחת משתיים מהקו. קייזר גייטס השווה בשלשה, איסמעל בקו הטביע בצד השני ותומאסון צלף מחוץ לקשת בדרך ל-19:24 לאורחים. קילפטריק קיזז בשני סלים מהירים, אבל דני פרס ובאקו הגדילו בחזרה מהקו - 23:28. גם מייקר דייק פעמיים מהעונשין, בנט חסם את מונקה ואדאמס הניח ליי אפ בצד השני, שאחריו הסנטר הדרום-סודני השיב את היתרון לירושלמים. יאנקובה סימה קלע פעמיים לזכות מנרסה, אך הטבעה של בנט וסל יפה של אדאמס בסיבוב העניקו למארחת 32:33 בהפסקה.

ג'ו תומאסון, מנרסה. ברני ארדוב
תומאסון חזר לישראל עם מנרסה/ברני ארדוב

רבע 3:

עבירה בלתי ספורטיבית של שגב אפשרה לבקו ולפרנסיסקו, שהוסיף שלשה, להעלות את האורחים ל-33:37. אובאסוהן קלע נקודות ראשונות במחצית, בקו סחט עבירה ודייק רק פעם אחת. פרנסיסקו הוסיף שלשה שהציבה את ההפרש על 6, אדאמס ענה בשלשה משלו אבל תומאסון ירה גם הוא מחוץ לקשת וקבע 38:44. אדאמס חדר נפלא עד הטבעת, גרשון קלע פעמיים מהעונשין וחטיפה של אריאל הובילה לדאנק של וורקמן במתפרצת שעשתה שוויון. מרטינס ופרס מצד אחד, וגייטס יחד עם גרשון בצד השני, שמרו על השוויון עד שאדאמס החזיר את היתרון להפועל ירושלים בסוף רבע השלישי - 48:50.

שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים. ברני ארדוב
אדאמס (במרכז) הצטיין בהתקפה, אך לא עמד בלחץ מהקו/ברני ארדוב

רבע 4:

אסיסט של מייקר לאריאל הביא ל-0:6 את הריצה הירושלמית, שנעצרה בשלשה של ז'ו. אדאמס קבר אחת משלו, אך גם פרנסיסקו פגע מחוץ לקשת ואז הוסיף שתיים בקפיצה לאחור, שהחזירו את היתרון לספרדים. גרשון ותומאסון החליפו שלשות, פרנסיסקו חדר כל הדרך לסל קל ואחרי שמונקה הוסיף נקודה מהקו, המשחק הפך לאחד על אחד: הצרפתי סחט עוד פאול שתורגם לשתי נקודות ו-60:64 למנרסה, אדאמס צימק בליי אפ, פרנסיסקו קלע עוד סל גדול אבל הכוכב של הפועל ירושלים הערב השיב באחד נפלא משלו, לפני שהפך עם שלשה כדקה לסוף - 66:67. הספרדים ירדו לפסק זמן וחזרו עם שלשה של ואלטונן מאסיסט של פרנסיסקו, מי אם לא הוא. אדאמס סחט עבירה של זריקות, אבל החטיא פעמיים. בקו תרם החטאה משלו בצד השני, אובאסוהן חיקה אותו. במצב של 68:70, גייטס קיבל מבט נקי לשלשה מהפינה אך פספס, קליעת עונשין של העמידה את הפער של 3. הפועל ירושלים איבדה את הכדור בהזדמנות האחרונה שלה וז'ו סגר עניין - 68:73 למרנסה בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully