וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק חובה: הפועל ירושלים דרוכה לקראת מנרסה

13.10.2021 / 9:06

אחרי ההפסד לקרשיאקה במחזור הפתיחה בליגת האלופות, האדומים יארחו את הספרדים (21:00) בידיעה שהפסד יסבך אותם במאבקי הכניסה לפליי אין. קילפטריק: "לא סוד שצריך להתכונן שונה לליגת האלופות", וגם: הסנטר שצפוי לעשות לאורן עמיאל בעיות

הפועל ירושלים תמשיך הערב (רביעי, 21:00) את העונה האירופית שלה כשתארח בביתה את מנרסה הספרדית. האדומים מגיעים למשחק אחרי ההפסד במחזור הפתיחה של ליגת האלופות לקרשיאקה, בעוד הספרדים ניצחו את משחק הבכורה שלהם נגד אוסטרוב.

אורן עמיאל, מאמן הפועל ירושלים. לילך וייס רוזנברג
מחכה לבנט. עמיאל/לילך וייס רוזנברג

בכמה מילים: השבוע האחרון היה במגמת עלייה עבור ירושלים, בכל הנוגע לביטחון לגבי היכולת הקבוצתית. הוא החל עם משחק טוב מאוד נגד קרשיאקה, שנגמר עם הפסד שובר לב והחלטות לא טובות בסיום המשחק. ביום ראשון המשיכה הקבוצה במגמה הטובה עם מחצית שנייה חזקה נגד הפועל גליל עליון, ניצחון ליגה ראשון, והיא מגיעה בתחושות טובות לקראת מנרסה.

בירושלים יודעים כי המשחק הקרוב הוא בגדר חובה אם הם לא רוצים להילחם על המקום השלישי בלבד בבית, מקום שמאפשר עלייה לשלב הטופ 16 בליגת האלופות, אך ללא יתרון ביתיות בשיטת הפליי אין החדשה. בקבוצה יקבלו מחדש את אנתוני בנט שנח נגד גליל עליון, ומאמינים שאיתו העניינים יראו אפילו יותר טוב. יובל שניידרמן ייעדר בשל פציעה.

"המשחק יהיה קשה מאוד, אנחנו צריכים להתרכז בנו, וככה אנחנו משחקים ברמה הכי טובה שלנו", אמר שון קילפטריק לקראת המשחק, "ככל שאנחנו משחקים ביחד, אז הכל יהיה בסדר. עשינו צעד קדימה במשחק האחרון, במיוחד ביכולת ההגנתית בחצי השני, אבל השיטה בליגה ובליגת האלופות שונה, צריכים להתכונן בצורה שונה, במיוחד לליגת האלופות. אני מאמין שנהיה בסדר. ברגע שמגיע השעה 12 בלילה, המשחק הקודם נעלם, ההפסד לקרשיאקה היה לפני שבוע, אנחנו דואגים למנרסה ולהשיג את הניצחון. אם נדאג לעצמנו, זה יהיה דבר טוב".

הסנטר איתי שגב הוסיף: "זה לא סוד שאין לנו בחור גדול שיכול לעשות פוסטאפ, אבל אנחנו מפצים על זה בדברים אחרים ויש לנו יתרונות אחרים. אני מרגיש שהמאמנים והשחקנים עושים עבודה נהדרת בביצוע ההתאמות האלה. כל ניצחון תורם לביטחון, בטח שאתה קבוצה חדשה עם שחקנים שלא שיחקו יחד עם שני, הראינו רוח לחימה ואופי בכפר בלום, אנחנו משתפרים בכדורסל גם כן. אדם הוא קלע והוא נותן שלשות, אבל מעבר לזה הוא בחור נהדר ומהווה דבק לשחקנים, הכי הרבה שנים פה, הוא עוזר לכולם, הוא הקפטן הכי טוב שאני יכול לבקש".

שחקני הפועל ירושלים. לילך וייס רוזנברג
בירושלים מרגישים: "הראינו רוח לחימה ואופי בכפר בלום, אנחנו משתפרים בכדורסל גם כן"/לילך וייס רוזנברג

במרכז ההתמודדות: ת'ון מייקר. אחרי שהצליחו לצלוח את סימן השאלה סביב אנתוני בנט, מתחילה תהייה לגבי יכולתו של שחקן הפנים הנוסף שהגיע מה-NBA ולא מוכיח את עצמו עד כה. בירושלים יצטרכו תרומה ממשית ממייקר אם הם רוצים לעבור את המשחק בצורה נוחה.

הנתונים - 14 שלשות ב-50 אחוזים קלעה הפועל ירושלים נגד קרשיאקה בשבוע שעבר, כשהיא מדורגת רביעית במפעל אחרי מחזור אחד, ובכל זאת רק 35.5 אחוזים ל-2 נקודות פגעו בקבוצה, כשרק שתי קבוצות בליגת האלופות קולעות פחות טוב במחזור הראשון בתחום זה.
13 נקודות ב-55 דקות קלעו הישראלים של הפועל ירושלים במשחק נגד קרשיאקה, בליגה הם כבר לקחו יותר אחריות שבאה עם יותר דקות - 34 נקודות ב-85 דקות, מתוכם 17 נקודות ב-28 דקות של אדם אריאל.

ארבע שנים עברו מאז הפועל ירושלים הפסידה את משחק הבית הראשון שלה בעונה, אז לבודוצ'נוסט ביורוקאפ, העונה לקרשיאקה בליגת האלופות. באותה עונה הפסידו האדומים את כל שלושת המשחקים הראשונים שלהם בארנה ביורוקאפ, וניצחו רק פעם אחת נגד לייטקבליס.

8 זרים מ-6 מדינות שונות משחקים במנרסה - שני אמריקאים, שני לטבים, ניגרי, פיני, בלגי וצרפתי.
אחד מאותם זרים, ג'ו תומאסון, שיחק נגד הפועל ירושלים 5 פעמים בעונה שעברה במדי גלבוע/גליל. הממוצעים שלו - 13.4 נקודות, 5 אסיסטים ו-4.6 ריבאנדים למשחק.

האזינו: אור שקדי לקראת המשחק מול מנרסה

היריבה: מנרסה הספרדית ידעה ימים יפים באמצע שנות ה-90 עם אליפות בשנת 1995/6, ועוד עונה בה סיימה במקום הראשון בליגה הסדירה שנתיים לאחר מכן. מאז אותה תקופה יפה היא מוצאת את עצמה בנדודים בין צמרת הליגה השנייה לתחתית הליגה הראשונה, כשלפני שלוש שנים רשמה הישג שיא עם מקום שמיני ב-ACB ואשתקד סיימה במקום העשירי. את העונה הנוכחית פתחה מנרסה לא טוב עם שני ניצחונות מחמישה משחקים, והובסה במחזור האחרון על ידי חובנטוד בדאלונה בצורה קשה. את הקבוצה מאמן פדרו מרטינס המנוסה

שימו לב ל: אימסעל באקו. הסנטר הבלגי שוחרר הקיץ מוילרבאן אחרי שלא הצליח לפרוץ בשנתיים בקבוצה, אך בליגת האלופות הוא כבר סחורה מוכחת כשנבחר לחמישיית העונה במדי אנטוורפן. באקו, בגובה 2.08, הוא כנראה הבעיה המרכזית של ירושלים מתחת לסלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully