וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פיפ"א: "המונדיאל קסום, בגלל זה אולי צריך לקיימו כל שנתיים"

ג'אני אינפנטינו הסביר בראיון לשרון דוידוביץ': "צריך עוד אירועים כמו המונדיאל, להפוך את המשחק לגלובלי". על הטורניר בקטאר: "המגרשים קרובים זה לזה, לאוהדים זה ירגיש כמו ילד בדיסנילנד"

לאחר שביקר בבית הנבחרות, נפגש עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון ונועד עם סילבן אדמס, נשיא פיפ"א העולמי ג'אני אינפנטינו המשיך בביקורו בישראל וישב לראיון עם שרון דוידוביץ' במסגרת הוועידה השנתית של "ג'רוזלם פוסט".

צפו בראיון המלא

שרון דוידוביץ', ג'אני אינפנטינו/ספורט1

אינפנטינו נשאל תחילה על ההפסד הדרמטי של נבחרת ישראל בסקוטלנד ועל היעדרותה מגביע העולם שנמשכת כבר 51 שנה: "נולדתי ב-1970, השנה האחרונה בה ישראל הייתה במונדיאל, אז אולי זה מסר טוב". לאחר מכן התלוצץ הנשיא והוסיף: "קיבלתי בקשה רשמית מההתאחדות לשנות את חוקי המשחק ולעצור אותו בדקה ה-90 בלי תוספת זמן. אולי זה יעזור".

ג'יאני אינפנטינו, נשיא פיפ"א עם אורן חוסן, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
נפגש עם ראשי ההתאחדות. אינפנטינו עם חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי סילבן אדמס חשף כי שוחח עם אינפנטינו על אפשרות להביא את גביע העולם בישראל, והנשיא לא פסל את הרעיון על הסף: "שום דבר לא בלתי אפשרי בחיינו. צריכים לחשוב בגדול ולהאמין. היום לארח מונדיאל זה אתגר גדול. זה יותר מאירוע ספורט, זה אירוע שמוכרים אליו 3.5-4 מיליון כרטיסים, כל העולם צופה ויש את עניין התשתיות והמגרשים. צריך שיהיה חזון, חלום ומטרה. בדצמבר הייתי בדובאי כאשר ההתאחדויות של איחוד האמירויות וישראל חתמו על הסכם. העתיד הוא אירוח מונדיאל של כמה מדינות במשותף. למונדיאל יש את הקסם שמביא אנשים ביחד ומאחד אותם".

המונדיאל בקטאר יהיה שונה מכל אחד אחר: "יהיה שונה ומיוחד מאוד. כל האצטדיונים בטווח של 50 ק"מ זה מזה. עבור האוהדים זה כמו ילד בדיסנילנד, הכל באותו מקום ובאותו זמן. לעולם יש אפשרות לפגוש חלק מהעולם (המפרץ הפרסי) שהוא בכותרות מהסיבות הלא נכונות. אני מבין את חלק מהביקורת, אבל אם נסתכל על הצד השני נראה ששינו את המדינה מבחינת זכויות עובדים. בלי המונדיאל זה אולי היה קורה, אבל תוך הרבה יותר זמן".

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
רוצה להפוך את הכדורגל ליותר גלובלי. אינפנטינו/רויטרס

הגדלת המונדיאל ל-48 נבחרות וקיומו פעם בשנתיים: "צריך להפוך את הכדורגל לבאמת גלובלי. אנחנו אומרים תמיד שהוא גלובלי ואז אם מסתכלים מתחת לפני השטח רואים שהטופ מרוכז במדינות בודדות, וגם שם הוא מרוכז במועדונים ספציפיים, אבל הכדורגל משוחק בכל מקום. 48 נבחרות? זה הוחלט וזה יקרה. מונדיאל כל שנתיים? חושבים שעדיף שיהיו יותר אירועים גדולים כמו מונדיאל".

זה לא יפגם בקסם של המונדיאל? "זה טורניר קסום, וזו אולי הסיבה מדוע זה צריך להיות לעתים יותר תכופות. היוקרה של אירוע מתבססת על האיכות ולא על התכיפות. סופרבול, ווימבלדון וליגת האלופות יש בכל שנה, כולם נרגשים ומחכים לזה. הקשבתי לראיון עם אברם גרנט, ובתור איש שמכיר את עולם הכדורגל הוא אמר שהוא נגד זה בפעם הראשונה, אבל אחרי אמר בעצמו 'למה לא? כי אנשים החליטו לפני 100 שנה שהמונדיאל ייערך כל ארבע שנים?'"

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי מאוכזב. רויטרס
לא צריך לדאוג מהיום שאחרי פרישתו. מסי/רויטרס

צריכים לדאוג מסוף עידן מסי ורונאלדו? "לא, כי יש כל כך הרבה כשרונות ואנחנו רוצים לתת הזדמנויות לילדים לשחק. אם אתה נולד בקמרון או וייטנאם ולא בלונדון או פריז אז אין לך את אותה הזדמנות. זו העבודה שלנו, להציע את אותה הזדמנות לכל אותם ילדים להפוך למסי ורונאלדו החדשים".

איך דואגים שמקרה הסופרליג לא יחזור? "הרבה אוהדים פחדו בצדק, כדורגל זה משחק של האנשים והאוהדים, צריכים להקשיב לאוהדים מכל העולם. חשוב מאוד שכדורגל יישאר במבנה שיש לנו, תמיד יהיו ניסיונות ורעיונות וצריך לשבת סביב השולחן ולדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully