וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן הדוד של איבקה חלם להיות כדורגלן: "תעודת זהות" עם ג'וניור איטו

12.10.2021 / 13:00

הקונגולזי של הפועל באר שבע חונך את המדור החדש של וואלה! ספורט: התפילות לפני משחקים, הקשר עם טוני דגלאס, ההתעניינות בהיסטוריה המקראית של ישראל וההישג הצנוע הכי גדול שהוא מחזיק בו

כמעט חודש עבר מאז ההפסד המעט מפתיע של הפועל באר שבע בשמינית גמר גביע ווינר עד שעלתה למשחק רשמי ראשון בליגה נגד גלבוע/גליל שלשום (ראשון). השחקנים של רמי הדר הצליחו לעבור את המבחן האמיתי הראשון שלהם עם ניצחון 69:83 כשמעל כולם בלט הזר הקונגולזי החדש של רמי הדר - ג'וניור איטו. ההצגה של איטו מזכה אותו להפוך לשחקן הראשון שנכנס לפינה החדשה שלנו "תעודת זהות", בה ננסה להכיר לכם קצת את השמות הפחות מוכרים בליגת העל.

אז מי הוא ג'וניור איטו?

לוק צלן צאין איטו, או בקיצור ג'וניור איטו (27, 2.01) נולד בפוינט נואר שבקונגו ובגיל צעיר עשה את המעבר לארצות הברית כשכבר בתיכונים הוא נודע כבן דודו של שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר באותם ימים, סרג' איבקה. אחרי שסיים תיכון בוירג'יניה התקבל לאוניברסיטת ראטגרס, שיחק במדיה שנתיים, לא פרץ, ועבר לאוניברסיטת טולסה. בטולסה כבר נראה הרבה יותר טוב ורשם בעונתו האחרונה, עונת 2017/18, 15 נקודות ו-7.9 ריבאונדים למשחק.

אחרי שסיים את קריירת המכללות חתם בסקאריה מהליגה הראשונה בטורקיה לקראת עונת 2018/19. הוא החזיק כמעט עונה שלמה שם לפני שעזב וחתם באסטודיאנטס מהליגה הראשונה בספרד. את עונת 2019/20 פתח בשולה הצרפתית שיחק שבעה משחקים לפני שעזב ועבר לוירצבורג הגרמנית במדיה שיחק עד להפסקת העונה בשל הקורונה. בעונה שעברה הצליח סוף סוף לסיים עונה בקבוצה במדי קווימפר מהליגה הצרפתית השנייה, כשרשם 10.5 נקודות ו-5.4 ריבאונדים למשחק. הקיץ חתם בהפועל באר שבע.

ג'וניור איטו, שחקן הפועל באר שבע, במדי טולסה. Michael Reaves, GettyImages
בטולסה הוא נראה הרבה יותר טוב. ג'וניור איטו/GettyImages, Michael Reaves

ולראיון:

ג'וניור איטו, 20 נקודות וניצחון במשחק הליגה הראשון שלך בישראל, התחלה מושלמת?
"לא הייתי אומר שזו התחלה מושלמת. יש עוד הרבה עבודה שאנחנו צריכים לעשות, ניקח את זה יום אחרי יום".

עבר כמעט חודש מאז המשחק הקודם שלכם בגביע ווינר עד המשחק הזה. כמה רצון היה לך לבוא ולהוכיח.
"אפילו לא חשבתי על זה. ראינו וידאו כדי ללמוד מהמשחק הקודם והמשכנו להשתפר יום אחרי יום. משחקי ההכנה עזרו לנו בתהליך ושמרו אותנו בכיוון הנכון כקבוצה".

איך התחלת לשחק כדורסל?
"שיחקתי להנאתי ומישהו ראה אותי ברחובות ושאל אותי אם אני רוצה לשחק כדורסל מאורגן, אמרתי 'למה לא'. התחלתי לשחק עוד ועוד ולמדתי ברצינות את המשחק והשתפרתי עם הזמן ועוד הזדמנויות הגיעו לפניי עד שהצלחתי להגיע לאמריקה והתחלתי לקחת את כל העסק ברצינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'וניור איטו, שחקן הפועל באר שבע. יובל קסאי - הפועל אלטשולר שחם באר שבע, אתר רשמי
בן הדוד של סרג' איבקה בכלל רצה להיות כדורגלן/אתר רשמי, יובל קסאי - הפועל אלטשולר שחם באר שבע

מה לדעתך ההישג הכי גדול שלך כשחקן כדורסל?
"אני חושב שההישג הכי גדול שלי היה להשיג מלגת לימודים בחינם ולשחק כדורסל ברמה של דיויז'ן 1. לא כולם יכולים לעשות את זה, ובמיוחד לא ברמה הזאת, ועכשיו אני זוכה לשחק כדורסל מקצעני ולטייל בעולם".

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו ומי השחקן הכי טוב ששיחקת נגדו?
"השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו היה טוני דגלאס. הוא שחקן מנוסה ונהדר והעובדה שהייתי חבר שלו לקבוצה עזרה לי רבות על מה לעשות על ומחוץ למגרש. שיחקתי נגד שחקנים טובים לאורך השינם וקשה לי להצביע על מישהו ספציפי ששיחקתי נגדו".

ספר לי משהו עליך שאי אפשר למצוא ברשת?
"אני אדם שמכבד ומפחד מאלוהים. אני נוטה להיות ביישן עד שאני מרגיש בנוח ואז אומרים עליי שאני בחור מצחיק".

ג'וניור איטו, שחקן הפועל באר שבע. יובל קסאי - הפועל אלטשולר שחם באר שבע, אתר רשמי
נגד גלבוע/גליל, התפילות עזרו לאיטו ובאר שבע/אתר רשמי, יובל קסאי - הפועל אלטשולר שחם באר שבע

האם יש לך אמונות טפלות?
"אני מתפלל לפני כל משחק. אני מאמין שהכישרון שלי ניתן לי על ידי אלוהים. לא היה לי את הבריאות שלי או כל הדברים שיש לי היום לולא אלוהים, ואני מודה לו בכל יום על זה".

מה הדבר הכי חזק במשחק שלך ומה אתה צריך לשפר?
"אני חושב שהדבר הכי טוב במשחק שלי הוא הריבאונד וההגנה. אני לא צריך רק להשתפר בתחום אחד, יש לי הרבה מאוד תחומים שאני צריך להשתפר בהם, ואני כל הזמן רוצה להתקדם ולקחת את המשחק שלי למקום אחר".

מה אתה הכי אוהב בישראל?
"האנשים וההיסטוריה המקראית. כולם בכל מקום מאוד נחמדים אליי מאז שהגעתי וכל כך מעניין ללמוד עוד על ההיסטוריה של ישראל ולגלות עוד".

אם לא היית שחקן כדורסל, סביר להניח שהיית...
כשגדלתי, רציתי להיות שחקן כדורגל מקצועני וזה היה מאוד נחמד. הייתי מאוד רוצה להיות יועץ של אנשים בהמשך הדרך ולעזור לאנשים במסלול חייהם. אני אדם אמיתי כך שאני מאמין שאני אהיה טוב בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully