וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאתכו: "בישראל אוהבים להרים כדי שהנפילה תהיה כואבת יותר"

11.10.2021 / 18:30

לאחר ההפסד האכזרי מול סקוטלנד שגמר כמעט סופית את הסיכויים לתפוס את המקום השני, אמר קפטן הנבחרת: "אנחנו אוהבים את וילי, אבל לא אנחנו מחליטים על עתידו". רוטנשטיינר: "ההכנה לסקוטלנד הייתה מושלמת, מההופעות הטובות שלנו בתקופתי". אלחמיד שוחרר מהסגל

נבחרת ישראל: וילי רוטנשטיינר וביברס נאתכו במסע"ת לקראת מולדובה/צילום: שי מכלוף. עורך וידאו: ניר חן

אחרי ההפסד הכואב מול סקוטלנד שגמר כמעט באופן סופי את הסיכויים לתפוס את המקום השני בבית, כל שנותר לנבחרת ישראל הוא לסיים את חלון המוקדמות הנוכחי בטעם טוב. הערב, לקראת המשחק מחר נגד מולדובה בבאר שבע (שלישי, 21:45), הנבחרת קיימה מסיבת עיתונאים במסגרתה וילי רוטנשטיינר יחד עם ביברס נאתכו ניתחו את ההפסד בגלזגו והתייחסו ליריבה הבאה במסגרת המחזור השמיני במוקדמות מונדיאל 2022.

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו. שי מכלוף
השחקנים עם רוטנשטיינר. נאתכו במסיבת העיתונאים/שי מכלוף

המאמן וילי רוטנשטיינר אמר בפתח דבריו: "כמובן שהתאכזבנו מההפסד, אבל למחרת התחלנו בפעולות כדי להרים את הנבחרת ולנתח את מה שעשינו בסקוטלנד, גם את הדברים החיוביים וגם את השליליים. אני רוצה שנתמקד כעת רק במשחק נגד מולדובה, במטרה להכין את הנבחרת לניצחון ביתי".

מה הוביל לספיגות בסקוטלנד: "ההגנה שלנו לא סגרה את מקגין בשער הראשון והוא סיים בצורה נפלאה, אלו שערים שקורים בכדורגל ונובעים מהאיכות של סקוטלנד. השער השני כבר נבע מתגובה איטית שלנו ואז היה קשה להגן. בשער השלישי אני חושב שזה היה עניין מנטלי, כי קרן בתוספת הזמן זו תמיד בעיה ואנחנו טעינו עוד לפני כן - הכדור היה אצלנו בדקה ה-92 ואנחנו נתנו אותו לסקוטים במסירה רעה. זה המהלך שהוביל לכדור קרן וגם צעקתי לשחקנים לשמור על הכדור, אבל קשה לשמוע כשיש 60 אלף אוהדים".

על תפקידו כמאמן הנבחרת: "שוחחתי עם השחקנים היום ואנחנו מתמקדים מעתה אך ורק בהכנות למולדובה. זה מה שאנחנו עושים ואני מקווה שנגיע מוכנים. ניתחתי גם את העבודה שלי לקראת סקוטלנד ואני חושב שההכנה הייתה מושלמת וגם היכולת של הנבחרת הייתה טובה, מההופעות היותר טובות שלנו מאז שאני כאן".

עוד בוואלה!

נשיא פיפ"א נחת בישראל, אורן חסון: "לא עוסק בעתיד רוטנשטיינר"

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר, מאמן נבחרת ישראל. שי מכלוף
מרוצה מההופעה בסקוטלנד, להוציא אולי את דקות הסיום. רוטנשטיינר/שי מכלוף

אם צפויים שינויים בהרכב: "אנחנו נצטרך לעשות התאמות, כי אנחנו משחקים נגד מולדובה בבית ולא בסקוטלנד. ההרכב יהיה מעט שונה".

על כך שהשחקנים תומכים בו להמשיך לקמפיין נוסף: "זה יפה לשמוע דברים כאלה מנאתכו, אבל זו ההתאחדות שתחליט. זו מחמאה מבחינתי לשמוע את זה, אבל אני לא חושב על מה יקרה בעתיד - אלא רק על המשחק נגד מולדובה. אני לא קורא את מה שכותבים עליי ומתמקד בלעשות את עבודתי".

קפטן הנבחרת, ביברס נאתכו, אמר על האכזבה אחרי ההפסד בסקוטלנד: "אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים להיאבק על העלייה למונדיאל, אבל אי אפשר לומר שזה כישלון - אנחנו בכל זאת בבית עם דנמרק, סקוטלנד ואוסטריה, ואומר בעדינת שאף אחת לא פחות טובה מאיתנו. בתרבות שלנו אוהבים להרים כדי שהנפילה תהיה יותר כואבת ממה שהיא צריכה להיות. נותרו לנו עוד שלושה משחקים ואנחנו צריכים לעשות את הכל כדי לסיים עם שלושה ניצחונות".

על המשך דרכו של וילי רוטנשטיינר: "לא עברו חמש דקות מסיום המשחק וכבר עלו כתבות שהוא לא ממשיך. נכתבים המון דברים שהם בגדר השערות או דעות של עיתונאים. את דעת השחקנים על וילי כולם יודעים, אנחנו מאוד אוהבים אותו ונהנים וחושבים שהוא שיפר המון אלמנטים, אבל זה לא תפקידנו להחליט. אם יתייעצו אותנו וישאלו את דעתנו, לא הסתרנו אותה אף פעם ואנחנו לא מתביישים במה שאנחנו חושבים".

הקושי המנטלי אחרי ההפסד בגלזגו: "זה היה מאוד מאכזב, כי היינו במשחק בחצי הראשון הבקענו שני שערים והיה כיף לראות אותנו. מצד שני, כולם נתנו את המאה אחוז ובשבילי זה מספיק. יש לנו עוד הרבה דברים לשפר כדי להתקדם ואני מאמין שאנחנו בדרך הזו".

ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
"לא מתביישים במה שאנחנו חושבים". נאתכו/אודי ציטיאט

כיצד מתכוננים למולדובה: "גם אם תהיה טיפה שאננות או ריקנות, אנחנו נדאג שנבחרת ישראל מחר תיתן הכל על המגרש ואני מקווה שהקהל שיגיע יהנה מאיתנו. למעט המשחק נגד דנמרק בחוץ, שגם שם בהתחלה הראינו שאנחנו יכולים לשחק את הכדורגל שלנו, אני מקבל תגובות מהקהל שהוא נהנה מהנבחרת, וזה אלמנט שהשתפרנו בו. יש הבדלים בינינו לבין הנבחרות ברמות הכי גבוהות, אנחנו עוד רחוקים משם. הבקענו 16 שערים, אבל גם ספגנו הכי הרבה למעט איי פארו. אלו דברים שצריך לעבוד עליהם".

הבעיות בהגנה: "אני מדגיש שאני מדבר על משחק ההגנה ולא על שחקני ההגנה. כרגע יש לנו המון שחקני התקפה שמשחקים בחו"ל ואלו דברים שמקדמים אותנו, כשיהיו לנו גם 15-20 שחקני הגנה שייצאו לחו"ל ויתאמנו ברמות הגבוהות, הם יתמודדו מול חלוצים שבאמת עושים דברים וזה יקדם אותנו. הלוואי שבעוד כמה שנים זה מה שיהיה".

חאתם עבד אלחמיד שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
יסיים את החלון הנוכחי ללא הופעה בנבחרת. אלחמיד/ברני ארדוב

בצד המקצועי, מצוקת הבלמים בנבחרת ישראל נמשכת, ולאחר שחאתם עבד אלחמיד זומן לסגל למשחק מול מולדובה במקום עידן נחמיאס הפצוע, בלם הפועל באר שבע ייעדר בעצמו מהמפגש מחר (שלישי, 21:45) לאחר שנבדק על ידי רופא הנבחרת והתברר כי הוא סובל מנפיחות בברכו.

כאמור, בלמה של מוליכת הטבלה שב לסגל אחרי המשחק נגד סקוטלנד, אותו הוא החמיץ עקב צבירת כרטיסים צהובים. כעת, כאשר שם נוסף הצטרף למצבת הנעדרים בחולייה האחורית, וילי רוטנשטיינר יצטרך להחליט מי מהבלמים יפתחו נגד מולדובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully