וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור מדגימה: כך בונים נבחרת כדורגל בעזרת גוגל

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 12:06

אזרח שהיגר לארה"ב מאס ביכולת של הנבחרת ויצא לחפש שחקנים ממוצא סלבדורי. בסגל היום יש 8 שחקנים שהוא איתר בעזרת מנוע החיפוש

תקציר: מקסיקו - אל סלבדור 0:1/ספורט1

אל סלבדור הופיעה במונדיאל בפעם האחרונה ב-1982 ובשנים שחלפו מאז רשמה לא מעט תוצאות רעות במיוחד. להוגו אלברדו בן ה-36, יליד המדינה שחי בארה"ב מאז שהיה בן 12, נמאס מההופעות העלובות של הכחולים והוא ניגש לפעולה. המטרה: למצוא שחקנים סלבדורים טובים יותר מאלו שבסגל.

"כשהתחלתי, חיפשתי בגוגל שילובי מילים כמו 'כדורגלן', 'אמא סלבדורית' וכו'", הוא סיפר ל-BBC, "בכל פעם שנתקלתי בכדורגלן שנראה היספני, הייתי בודק את השם שלו ואחר כך מנסה לחקור לעומק. לפעמים הייתי מוצא כתבות או ריאיונות, או שהייתי מנסה לגלות דברים דרך הרשתות החברתיות".

שחקן נבחרת אל סלבדור אריק סבאלטה. Vaughn Ridley, GettyImages
נולד וגדל בארה"ב. אריק סבאלטה במדי אל סלבדור/GettyImages, Vaughn Ridley

ב-10 השנים האחרונות אלברדו איתר עוד ועוד שחקנים ממוצא זהה לשלו. הוא יצר קשר עם ההתאחדות לכדורגל של אל סלבדור וזו אישרה לו לפנות לשחקני כדורגל בשמה. כך התייצבו בשנים האחרונות שחקנים רבים מארה"ב, אבל גם כאלו מגרמניה ושוויץ. בסוף השבוע הסלסטה ניצחו את פנמה 0:1 במוקדמות המונדיאל ובסגל היו שמונה שחקנים שאלברדו עצמו מצא מחוץ לגבולות המדינה. שמונה!

אריק סבאלטה, ואלמר מרטינס, כריסטיאן סורטו, פאבלו פונייד, אלכס רולדאן, ג'ושוע פרס ואמנדו מורנו נולדו וגדלו בארה"ב - השניים האחרונים גם ייצגו את הפסים והכוכבים בנבחרות הצעירות. החלוץ הצעיר אנריקו הרננדס אותר בהולנד וקיבל בשמחה את הזימון, למרות ששורשיו אפשרו לו לייצג גם את פינלנד וקורסאו.

היום אלברדו הוא כבר סקאוט של נבחרת אל סלבדור במלוא מובן המילה. לא מאלו שאחראים על ניתוח היריבות, אלא זה שתפקידו למצוא שחקנים לסגל."הרבה אנשים באל סלבדור חשבו שהכדורגלנים הללו לא יהיו מעוניינים לייצג את הנבחרת", סיפר, "אבל כשדיברתי איתם, הם היו פתוחים לזה. בכל פעם שאחד מהם משיב בחיוב, אני מרגיש שאני זוכה בלוטו".

  • עוד באותו נושא:
  • אל סלבדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully