וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמונדו נזכר ברגעי האימה עם רונאלדו: "חשבנו שהוא ימות על המגרש"

שחקן נבחרת ברזיל לשעבר שיתף מה קרה באותו לילה במונדיאל 98', בו חווה הכוכב הגדול ביותר התקף ששינה לגמרי את התמונה

תקציר: ברזיל - ארגנטינה, המשחק שפוצץ/ספורט1

נבחרת ברזיל תשוב הערב (שישי) להתחרות במסגרת מוקדמות המונדיאל, שם היא מוליכה את הבית הדרום אמריקאי. אחד מכוכבי העבר של הנבחרת, אדמונדו, התארח בפודקאסט בארץ הסמבה והתייחס לאחד הרגעים הדרמטיים בתולדות הסלסאו ואולי המונדיאלים בפרט. ב-1998, יום לפני גמר גביע העולם שנערך בצרפת, התמוטט רונאלדו, אז הכוכב הגדול ביותר בכדורגל העולמי, ולמרות שעבר התקף חמור עלה לשחק בגמר יום לאחר מכן, בו הובסה ברזיל 3:0 על ידי הטריקולור.

"הייתי בדרכי לחדר כשראיתי את רונאלדו בזמן ההתקף", שיתף אדמונדו. "הוא היה סגול, הלשון שלו התהפכה, הוא חרחר. הצוות הרפואי טיפל בלשון שלו, רחץ אותו וגרם לו לישון. כולם ידעו שרונאלדו עבר התקף חוץ ממנו".

12/07/98, החלוץ הברזילאי רונאלדו בגמר מונדיאל 1998. Alexander Hassenstein, GettyImages
"הוא חרחר". רונאלדו ב-98/GettyImages, Alexander Hassenstein

שחקנה לשעבר של ואסקו דה גמה שיתף את שאירע לאחר התקרית: "הוא התיישב, ואנחנו כולנו היינו מתוחים. הוא אכל עוגה ושתה מיץ תפוזים, אני זוכר את זה כאילו זה קרה היום. לאונרדו אמר: 'הבחור הזה לא בסדר, הוא הולך למות על המגרש'. הוא נראה מוזר, כאילו הוא על ענן. בצוות המקצועי החליטו שהוא לא ישחק בגמר ורצו לשלוח אותו להיבדק בבית חולים בפריז".

בעקבות האירועים, אדמנודו אמור היה לתפוס את מקומו של רונאלדו: "המאמן מריו זגאלו אמר שרונאלדו לא יוכל לשחק ואני זה שיתפוס את מקומו. כולם עודדו אותי, זו הייתה חבורה מדהימה שבזכותה לא הרמתי ידיים במשך כל הטורניר. ואז, רונאלדו הופיע עם הרופא שלו וכולם שמחו לראות אותו. הוא נפגש עם הצוות המקצועי ל-10 או 15 דקות ובסוף זגאלו ניגש אליי ואמר שרונאלדו יפתח בהרכב".

אדמונדו סיכם את דבריו בהתייחסו לתבוסה של נבחרתו באותו גמר מול צרפת: "אנחנו היינו מנצחים בשמונה מתוך עשרה מפגשים עם צרפת, אבל דווקא במשחק החשוב הפסדנו. כזה הוא הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully