וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני עבר ב-NBA נעצרו בשל הונאה, וויל ביינום ואלן אנדרסון ביניהם

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 18:22

18 שחקנים, ביניהם גם גלן דייויס, נעצרו בחשד להונאת מערכת הבריאות והרווחה של הליגה, שאמורה לאפשר לשחקנים לקבל סיוע אחרי פרישתם במקרים של בעיות רפואיות או כלכליות

ברוקלין נטס מתאמנת לקראת פתיחת עונת ה-NBA/חשבון הטוויטר הרשמי של ברוקלין נטס

18 שחקני NBA לשעבר נעצרו ויש נגדם האשמות פדרליות. השחקנים מואשמים בכך שביצעו הונאה בתכנית הרווחה והבריאות של הליגה, שמיועדת לסייע לשחקני עבר, בין היתר על מנת לטפל בפציעות או קשיים נפשיים/מנטאליים שצצים אחרי קריירת המשחק. 18 השחקנים רימו את את המערכת וסחטו ארבעה מיליון דולר.

לפי החשד הרוח החיה מאחורי ההונאה הוא טרנס וויליאמס, ש"ניצח" על התכנית כולה והגה תכנית כדי לרמות את המערכת של ה-NBA. וויליאמס הציע לספק חשבוניות מס פיקטיביות לקבוצה של שחקני עבר בתמורה לתשלומי שוחד. לפי הדיווח, וויליאמס קיבל לפחות 230 אלף דולר מעשרה שחקנים. השחקנים הללו הגישו בקשות בסך 3.9 מיליון דולר בצורה שקרית וקיבלו 2.5 מיליון דולר.

גארד מכבי תל אביב וויל ביינום. יותם רונן
במעצר על הונאה. ביינום/יותם רונן

בין השמות יש מספר שחקנים מוכרים מאוד, כשהבולט שבהם הוא גלן "ביג בייבי" דייויס. יש גם שני שמות שמוכרים מאוד לחובבי הכדורסל הישראלי ובמיוחד לאוהדי מכבי תל אביב, וויל ביינום ואלן אנדרסון, ששיחקו בקבוצה בעבר. שחקן בולט נוסף שמופיע ברשימה הוא טוני אלן, שכיכב בעבר בבוסטון, ממפיס ופרש ב-2018 בניו אורלינס. לאלן אפילו יש טבעת אליפות עם הסלטיקס מ-2008. גם סבסטיאן טלפר, שנבחר בחירה 13 בדרפאט 2004, הוא אחד השמות הבולטים בין החשודים. שאנון בראון, שזכה בשתי אליפויות עם הלייקרס (2008/9 ו-2009/10), גם נעצר.

ביינום בן ה-38 שיחק ב-2008-2006 במכבי תל אביב וב-22 בינואר 2008 הוא נעצר בחשד למעורבות בתאונת פגע וברח לאחר שבילה עם אחיו ועם חברו מהקבוצה וונטיגו קאמינגס במועדון לילה. בסופו של דבר המשטרה הודיעה על סגירת תיק החקירה בשל חוסר אשמה. אנדרסון, גם הוא 38, שיחק במכבי תל אביב עונה אחת ב-2009/10 וקלע 13.7 נקודות למשחק כשהוא מוסיף 3.6 ריבאונדים ביורוליג. הוא שיחק גם בבולוניה, זאגרב ובברצלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully