וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון בריאיון בסקוטלנד: "מהשנייה הראשונה ראיתי שליאל עבדה מיוחד"

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 18:39

חלוץ סלטיק מעורר עניין לקראת המשחק מול ישראל ומאמנו לשעבר פרגן: "מה שמיוחד בו זו יכולת הסיום, הוא מהמסיימים הטובים שראיתי"

תקציר: ליאל עבדה כובש עבור סלטיק מול מיטיולנד, ניר ביטון מורחק ועבדה מוחלף/ספורט1

ליאל עבדה, שפתח את העונה טוב בסלטיק למרות שזו מאכזבת מאוד, מעורר סקרנות ועניין רב בסקוטלנד לקראת המשחק מול ישראל. מי שמכיר את עבדה נהדר הוא כמובן מאמן מכבי פתח תקוה גיא לוזון, שאימן אותו עד הקיץ האחרון. לוזון התראיין ל"סאן" הסקוטי ודיבר על ההצלחה הגדולה של עבדה.

"נהגתי לצפות בכל משחק של הנוער כדי לראות מי יהיו השחקנים הבאים שיוכלו לעשות את קפיצת המדרגה", אמר לוזון, "ראיתי את ליאל הרבה והוא התאמן איתנו בפעם הראשונה כשהוא היה בן 16 בערך. הפוטנציאל שהוא הראה היה גבוה מאוד ובשנייה הראשונה יכולתי לראות שהוא שחקן שונה. הוא שחקן שהרגשת שמשפיע על הקבוצה מהשנייה שהוא הגיע לבוגרים. הוא לא היה צריך זמן כדי להראות את הכישרון שלו. היה לו ביטחון ואמונה בעצמו. כשהוא עבר לסלטיק הוא מיד הראה שהוא שם וזה מה שקרה גם בקבוצה שלי כשהוא היה בן 16".

גיא לוזון מאמן מכבי פתח תקוה. מאור אלקסלסי
רוצה לראות את עבדה ממשיך להצליח. לוזון/מאור אלקסלסי

לוזון המשיך ואמר: "מהשנייה הראשונה ראיתי שהוא שחקן מיוחד ושונה. ב-20 השנה האחרונות עבדתי עם הרבה שחקנים כישרוניים, כמו מישי בטשואיי בסטנדרד ליאז'. אני מכיר הרבה חלוצים, אבל מה שמיוחד בליאל עבדה זו יכולת הסיום שלי. הוא אחד המסיימים הטובים שראיתי. כשליאל מגיע או יוצר משהו בצד ימין ליד הרחבה, הוא יודע לכבוש. הוא חד מאוד. מעולם לא עניין אותי הגיל של השחקן. נתתי לג'ו גומז לשחקן בצ'רלטון כשהוא היה בן 17 או 18 ואחר כך ליברפול קנתה אותו".

מאמן המלאבסים הוסיף: "אחרי שניים או שלושה אימונים אמרתי לנשיא שלנו שהוא ישחק בנבחרת אנגליה. היה לי ברור שיש לו את המהירות, הכוח והאופי כדי להיות שם. לא הופתעתי שליברפול קנתה אותו. אם יש לך את הכישרון, הבגרות והאופי, אז אתה תצליח והגיל לא משמעותי. לליאל יש מנטאליות יוצאת דופן. כשאתה מדריך אותו ומלמד אותו ומדבר איתו, הוא עובד קשה כדי לשפר את מה שאתה מסביר לו. הוא יודע לכבוש עם רגל שמאל, עם רגל ימין, עם הראש והוא אינטליגנטי מאוד".

לוזון, שכמובן היה שמח מאוד להשאיר את עבדה אצלו במכבי פתח תקוה לעוד עונה, אמר: "סלטיק היה מעבר נהדר מבחינתו, זה מועדון גדול שנותן לו במה גדולה. זו הייתה החלטה נכונה. סלטיק תמיד דומיננטית במשחקים שלה, מחזיקה בכדור ומייצרת מצבים. כשליאל משחק בקבוצה כזו הוא יכבוש הרבה שערים. המשחק עם נבחרת ישראל הוא שונה כי הנבחרת לא תמיד דומיננטית עם הכדור. אבל הוא יכול להיות מסוכן גם כך במצבים האלה בלי הכדור כי הוא חד וטוב מאוד במתפרצות ויודע איך להשתמש במרווחים כדי לכבוש. כל מאמן רוצה שהשחקנים הטובים ביותר יישארו אצלו, אבל זה הכדורגל ואני מאושר מאוד עבור ליאל כי הוא בחור טוב. אני מי שלקח אותו מהנוער אל הקבוצה הראשונה. אני האמנתי בו, אבל הוא בחור טוב ומגיעה לו כל ההצלחה שבעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully