וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת המרתונים יצאה לדרך: מה מצפה לנו באוקטובר?

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 11:19

את ההתרגשות לקראת החזרה לבילויים ולארצות הרחוקות מרגישים גם האצנים הישראלים, שבשנתיים האחרונות לא יכלו לרוץ במרתונים השונים מסביב לעולם. לרגל סיום תקופת החגים והחזרה לשגרה (גם בתחום הריצה) אספנו עבורכם ארבעה מרתונים שווים שיתקיימו באוקטובר

מרתון. אותו אתגר שמהפנט אנשים ברחבי העולם היה חסר מאוד בשנה שעברה. הקורונה השביתה תחומים רבים, ובהם המרוץ היוקרתי שהתנהל במדינות שונות. אוקטובר הוא חודש פופולארי מאוד בשל תנאי מזג האוויר המושלמים, ואנחנו קיבצנו עבורכם ארבעה מירוצים יוקרתיים שייערכו בחודש הזה.

מרתון בואנוס איירס

מרתון בואנוס איירס. Emin Canik, GettyImages
מרתון בואנוס איירס/GettyImages, Emin Canik
  • איפה: בואנוס איירס, ארגנטינה
  • מתי: יום ראשון, 10 באוקטובר, 2021
  • המרתון של בואנוס איירס מתקיים מידי שנה באביב של חצי כדור הארץ הדרומי ומטרתו היא להיות כנס האתלטיקה הגדול באמריקה הלטינית. המרוץ יוצא למסלול עירוני בן 10 ק"מ, 21 ק"מ ו- 42 ק"מ, כשנקודת הזינוק נמצאת במרכז העיר והמסלול ממשיך אל הרחובות השונים של העיר וחזרה עד לסיומו בנקודת הזינוק. המרתון מושך אליו רצים רבים רצים מארגנטינה, פרו, אקוודור, צ'ילה, ארה"ב וממדינות שונות באירופה. ובניהם גם אלופים אולימפיים, במרתון האחרון בשנת 2019 השתתפו במרתון מעל ל- 20 אלף רצים. הרצים עוברים באתרים, בשדרות, ובשכונות היפות של העיר, בינהם שדרות קורדובה בשכונת רקולטה (Recoleta), שדרות קיאו (Callao), שדרות ליברטדור (Libertador), שכונת פלרמו (Palermo), שדרות קוריינטס (Corrientes), שכונת גרדלס (Gardel's) המפורסמת, לה-בוקס קמינייטו (La Boca's Caminito), פוארטו מדראו (Puerto Madero), קסה רוסדה (Casa Rosada) וחזרה למרכז העיר.

מרתון שניידר אלקטריק דה פריז

מרתון פריז. ShutterStock
יש יותר טוב מזה? מרתון פריז/ShutterStock
  • איפה: פריז, צרפת
  • מתי: יום ראשון, 17 באוקטובר, 2021
  • מרתון שניידר אלקטריק דה פריז הינו המרתונים הגדולים בעולם. מעל ל- 60,000 רצים באים להתמודד באחד המרוצים היפים בעולם. המרוץ עובר ברחבי פריז, ברחובות השאנז אליזה, בויס דה וינסן ובולון ומציע רקע שאין דומה לו, עם נופים מרהיבים וציוני דרך לאורך כל המסלול. כחלק מאירועי המרתון, מתקיים שלושה ימים לפני המרתון, יריד Salon du Running בפורט דה ורסאי והוא גם אירוע שאסור לפספס, התכנסות של למעלה מ -80,000 מבקרים עם יותר מ -200 אנשי מקצוע מעולם הריצה.
  • המרתון עצמו משלב אתגר אישי עם ההזדמנות לגלות את אחת הערים הגדולות בעולם. הספורטאים ירצו במדרכות של השדרות והכיכרות המפורסמים ביותר של בירת צרפת, ממרגלות שער הניצחון, שם הם יוצאים לדרך, לכיוון כיכר הקונקורד. מרחוב דה ריבולי הם ישטפו אחר כך באופרה גרנייה, כיכר הבסטיליה. לאחר הצצה לירק בבויס דה וינסן, נופי נוטרדאם ומגדל אייפל ויחזרו עם חוויות מדהימות הביתה.

מרתון winner ירושלים

מרתון ירושלים. עיריית ירושלים,
אי אפשר להתעלם. מרתון ירושלים/עיריית ירושלים
  • איפה: ירושלים, ישראל
  • מתי: יום שישי, 29 באוקטובר, 2021
  • עם כמה שאנחנו אוהבים לטוס ולבלות מחוץ לגבולות ארץ ישראל. אי אפשר להתעלם מהמרתון בעיר הבירה שלנו. מרתון Winner ירושלים נחשב לאירוע הספורט השנתי הבינלאומי הגדול בישראל. בתשעת המרתונים הקודמים בבירה, למעלה מ- 231 אלף איש חצו את המסלול המאתגר מתוכם כ- 24 אלף רצים מהעולם.
  • מרתון Winner ירושלים הוא גם אירוע הספורט החברתי הגדול במדינה בו לוקחות חלק עשרות עמותות. המרתון מהווה מקור הכנסה לתיירות בבירה, שכן במרתון הקודם עמדו ההכנסות לעסקים בעיר על כ-15 מיליון שקלים שהושקעו חזרה בפיתוח עסקים ובפרויקטים חברתיים בעיר.
  • המרתון המסורתי כולל מסלול בנוף עוצר נשימה, המשלב אתגר לרצים ונופים מרהיבים המספרים את סיפורה של ירושלים לאורך היסטוריה של 3000 שנות קיומה של העיר: מוזיאון ישראל, בית המשפט העליון, משכן נשיאי ישראל, חומות העיר העתיקה והרובע הארמני, מגדל דוד, תיאטרון החאן, בריכת הסולטאן ועוד. מרתון Winner ירושלים מנוהל על ידי אגף הספורט בעיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט, ובחסות טוטו Winner.

מרתון ברצלונה

מרתון ברצלונה. ShutterStock
אווירה ספרדית. מרתון ברצלונה/ShutterStock
  • איפה: ברצלונה, ספרד
  • מתי: יום ראשון, 7 בנובמבר, 2021
  • מרתון ברצלונה הוא אחד מאירוע הספורט האהובים והפופולריים ביותר באירופה. מדובר באירוע עם משתתפים רבים המגיעים מכל רחבי העולם בחיפוש אחר חוויה אישית באחת הערים היפות ביותר בעולם. החזון של המרתון הוא שילוב של ספורט, פנאי וחגיגות וידוע כמסיבה ספורטיבית. המרתון מתקיים מעל ל- 30 שנים ברציפות ומתפאר בנתיב ריצה ציורי דרך החלקים היפים ביותר בברצלונה.
  • מה שמייחד את המרתון היא העיר המארחת שלה, ברצלונה, עם הרוח הפתוחה, המכילה והקוסמופוליטית שלה, הטעם הים תיכוני שלה, עבר מודרניסטי שהותיר את חותמו בארכיטקטורה יוצאת הדופן שלה, שניתן לזהות ממבט ראשון ברחבי העולם, וכמובן - האוכל, יום לפני המרתון, הרצים מוזמנים למסיבת פסטה שמטרתה לספק פחמימות הנדרשות לריצה.
  • במקביל למרתון המרכזי, מתקיים גם אירוע ריצה לילדים וכך ניתן להפוך את חווית המרתון לטיול משפחתי בלתי נשכח.
  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully