וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות איגוד השופטים: הפנדל למכבי חיפה שגוי, האדומים מוצדקים

4.10.2021 / 12:45

הוועדה המקצועית פרסמה את טענותיה אחרי סערת השיפוט: לייבוביץ' קיפח את באר שבע אבל צדק כשלא אישר לה שער, אדלר נקי מאשמה

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:1/ספורט1

ביום שאחרי סערת השיפוט במשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, איגוד השופטים מפרסם את מסקנותיו וטוען: מלבד פנדל שגוי שהוענק למכבי חיפה, השופט גל לייבוביץ' ושופט ה-VAR זיו אדלר ניהלו היטב את המשחק.

בדוח שפרסמה הוועדה המקצועית של האיגוד היום (שני), אמנם לא ניתנה התייחסות לפרק הזמן הממושך שנדרש לשופטים על מנת לקבל החלטות וכן לא נרשם אזכור לתנועת השיסוף והדריכה של הלדר לופס, אבל נותחו אירועים מעוררי מחלוקת אחרים.

לפי הדוח, הפנדל שהוענק למכבי חיפה בדקה השביעית אחרי הכשלה כביכול על עומר אצילי, היה שגוי. "השופט היה צריך לבטל את ההחלטה לאחר המלצתו של שופט המסך ובחינת האירוע במסך", ציינו.

שופט המשחק גל לייבוביץ' עם שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ' ושחקן הפועל באר שבע דוד קלטינס. מאור אלקסלסי
עוד משחק שלא עובר בשקט. לייבוביץ' אתמול/מאור אלקסלסי

בנוגע לכרטיסים האדומים שהונפו לעבר רועי גורדנה מהפועל באר שבע ועופרי ארד ממכבי חיפה, הצדיק האיגוד את ההחלטות. על העבירה של גורדנה נכתב ש"מדובר בעבירה חמורה, תוך פגיעה באמצעות פקקים חשופים מעל לכף הרגל וסיכון שלום היריב, המחייבת כרטיס אדום", ועל זו של ארד נכתב ש"זו הייתה הכשלה בתוך הרחבה שגרמה למניעת הזדמנות ודאית להבקעת שער".

בנוגע למהלך השנוי במחלוקת בדקה ה-80 בו נפסק פנדל לזכות הפועל באר שבע אחרי שנראה היה שהיה צריך להיפסק שער לזכותה, נכתב: "השופט החליט בצדיק על בעיטת עונשין וכרטיס אדום בגין מניעת הזדמנות ודאית להבקעת שער. לא ניתן לזהות באופן מכריע בזוויות הצילום הקיימות האם הכדור עבר את קו השער באופן ודאי במלוא היקפו".

זיו אדלר קיבל גיבוי מלא בדוח, בעוד על גל לייבוביץ' נכתב: "מדובר בשופט בינלאומי ששפט רק לאחרונה משחקים אירופאים שונים בהצלחה. הוא היה ראוי לשיבוץ למשחק הזה. הוועדה המקצועית תנתח ביחד עם גל את אירועי המשחק ותפקודו ובטוחה שבהמשך יציג את היכולת הטובה המאפיינת אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully